Ανοίγει η όρεξη για τον ευρωπαϊκό κλάδο τροφίμων

Αυξάνεται η κινητικότητα στον ευρωπαϊκό κλάδο των τροφίμων, με την αξία των deals που έχουν ολοκληρωθεί μέχρι στιγμής φέτος να είναι ιδιαίτερα αυξημένη, σύμφωνα με μελέτη της PwC. Η αξία των συμφωνιών το α’ τρίμηνο του 2007 άγγιξε τα 6 δισ. ευρώ, ενώ σε εκκρεμότητα βρίσκονται deals ύψους 6,8 δισ. ευρώ. Η PwC αποδίδει την αύξηση της κινητικότητας στην τάση συγκέντρωσης στον κλάδο των τροφίμων, στο αυξημένο ενδιαφέρον των private equity και στη μεγαλύτερη ζήτηση για υγιεινά προϊόντα.

της Lucy Warwick-Ching

Αυξάνεται η κινητικότητα στον ευρωπαϊκό κλάδο των τροφίμων, με την αξία των deals που έχουν ολοκληρωθεί μέχρι στιγμής φέτος να είναι ιδιαίτερα αυξημένη, σύμφωνα με μελέτη της PwC.

Η αξία των συμφωνιών το α’ τρίμηνο του 2007 άγγιξε τα 6 δισ. ευρώ, ενώ σε εκκρεμότητα βρίσκονται deals ύψους 6,8 δισ. ευρώ. Οι συμφωνίες που έκλεισαν το 2006 ανέρχονταν σε μόλις 10,6 δισ. ευρώ.

Η PwC στη μελέτη της αποδίδει την αύξηση της κινητικότητας στην τάση συγκέντρωσης στον κλάδο των τροφίμων, καθώς και στο αυξημένο ενδιαφέρον των private equity και στη μεγαλύτερη ζήτηση για υγιεινά προϊόντα.

Σύμφωνα με τον κ. Neil Sutton, επικεφαλής του τμήματος επιχειρηματικής χρηματοδότησης της PwC, την κινητικότητα όσον αφορά στις εξαγορές και συγχωνεύσεις στον κλάδο των τροφίμων, ”οδηγεί” το αυξανόμενο ενδιαφέρον των εταιριών private equity για τους παραγωγούς τροφίμων.

”Καθώς έχουν στη διάθεσή τους κεφάλαια-ρεκόρ αλλά και πολλές ευκαιρίες που μπορούν να αδράξουν, τα private equities αντιπροσώπευαν άνω του 40% των εξαγορών και συγχωνεύσεων, κατ’ αξία, στον κλάδο το 2006, έναντι 25% το προηγούμενο έτος. Οι σχετικά σταθερές ταμειακές ροές των παραγωγών τροφίμων, τα εμπορικά σήματα και οι κερδοφόρες θέσεις, για να μην αναφέρουμε τις ευκαιρίες περιορισμού κόστους, ”εξασφαλίζουν” ότι τα private equities θα συνεχίσουν να ”ορέγονται” τον κλάδο των τροφίμων το 2007”.

Στη μελέτη της PwC τονίζεται επίσης πώς η εμμονή των καταναλωτών με την υγεία έχει ”εκτοξεύσει” τις πωλήσεις λειτουργικών και θεραπευτικών τροφίμων τα τελευταία πέντε χρόνια.

Η αγορά των λειτουργικών τροφίμων, που αφορά σε τρόφιμα που βοηθούν στη βελτίωση της υγείας, κυριαρχούνταν προηγουμένως από ελάχιστες μεγάλες εταιρίες, όπως οι Danone, Unilever, Yakult κα Alpro.

Η αγορά θεραπευτικών τροφίμων, δηλαδή τροφίμων από τα οποία αφαιρούνται ορισμένα συστατικά λόγω αλλεργιών, είναι σε γενικές γραμμές πιο κατακερματισμένη, όμως περιλαμβάνει ορισμένους μεγάλους ομίλους, όπως η Heinz με τη θυγατρική της Bi-Aglut.

Αυτή η κυριαρχία αναμένεται να αλλάξει, σύμφωνα με τη μελέτη, καθώς η θέση των εξειδικευμένων εταιριών ”απειλείται” από την προώθηση φθηνότερων own-brand προϊόντων από τις μεγάλες γενικές εταιρίες προμήθειας τροφίμων, κάτι που δυσκολεύει την είσοδο νέων εταιριών στον χώρο.

Λέγεται πως τα προϊόντα σόγιας εμφανίζουν τον μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης, όσον αφορά στο μερίδιο αγοράς, καθώς η χρήση των προϊόντων αυτών ως προϊόντων με χαμηλά λιπαρά εναλλακτική λύση στα γαλακτοκομικά προϊόντα αυξήθηκε κατά 700%, ενώ η δημιουργία νέων προϊόντων έχει αυξήσει σημαντικά την γκάμα εκείνων που βρίσκονται στα ράφια των καταστημάτων, τα οποία με τη σειρά τους έκαναν τα προϊόντα αυτά πιο ελκυστικά.

”Ο κλάδος των λειτουργικών και θεραπευτικών τροφίμων θα έχει ζήτηση το 2007”, δήλωσε ο κ. Sutton. ”Καθώς εισέρχονται μεγάλοι προμηθευτές στον κλάδο, οι τιμές αρχίζουν να υποχωρούν και η πίεση στα περιθώρια κέρδους ενδέχεται να ενθαρρύνει τη συσσώρευση”.

© The Financial Times Limited 2007. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο