Ετοιμάζεται Grand Prix για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου σε συνεργασία με την Κομισιόν ζήτησε από τη διοίκηση της Formula 1 να δημιουργηθεί πρωτάθλημα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ώστε να στραφεί η κοινή γνώμη προς τη νέα, πράσινη τεχνολογία.

  • Roger Blitz και James Allen
Ετοιμάζεται Grand Prix για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε από το διοικητικό σώμα της Formula 1 να προχωρήσει στη δημιουργία σειράς αγώνων πρωταθλήματος για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έτσι ώστε να ενισχυθούν η ενημέρωση και ο ενθουσιασμός της κοινής γνώμης για τα οχήματα της νέας τεχνολογίας.

Ο κ. Jean Todt, πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA), δήλωσε στους "Financial Times" ότι το διοικητικό σώμα συνεργάζεται με την Κομισιόν ώστε να δημιουργηθεί ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, go kart, στην κατηγορία των μονοθέσιων οχημάτων, ώστε να αυξηθούν οι πιθανότητες για ένα πρωτάθλημα τύπου F1 για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα Grand Prix.

Ο κ. Tοdt έχει δημιουργήσει μία ειδική επιτροπή για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο πλαίσιο της FIA, με επικεφαλής τον κ. Burkhard Goeschel, πρώην διευθυντή της BMW.

"Θέλουμε να δημιουργήσουμε το ταχύτερο δυνατό νέες κατηγορίες με τις νέες πηγές ενέργειας", δήλωσε ο κ. Todt, ο οποίος συμπλήρωσε ότι ο πρώτος αγώνας ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορεί να γίνει ακόμη και το 2013 και θα είναι όσο το δυνατόν πιο διεθνής. "Εάν μπορούμε να το κάνουμε σε όλο τον κόσμο, θα το κάνουμε", ανέφερε.

Η ιδέα συζητήθηκε μεταξύ του κ. Todt και του κ. Antonio Tajani, του αρμόδιου επιτρόπου για την αυτοκινητοβιομηχανία, ο οποίος ασκεί πιέσεις στα κράτη-μέλη της Ε.Ε. να προωθήσουν τη δημοτικότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

"Μία από τις προτεραιότητές μου είναι να θέσω τις βάσεις για τη μετατροπή της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας", δήλωσε ο κ. Tajani, ο οποίος συζήτησε την ιδέα ενός Grand Prix ηλεκτρικών αυτοκινήτων (Electrical Grand Prix) με τον κ. Todt κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στο Παρίσι τον Δεκέμβριο.

Ο κ. Tajani δήλωσε πως στόχος του είναι να χρησιμοποιηθεί η ισχύς της F1 στα media ώστε να ενισχυθεί το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η Nissan, η General Motors και η PSA Peugeot Citroen παρουσίασαν μοντέλα αυτοκινήτων με μπαταρίες στις ΗΠΑ, στην Ιαπωνία και στην Ευρώπη. Και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, εκ των οποίων η Renault, η Daimler και η BMW, θα παρουσιάσουν περισσότερα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα αυτοκινήτων, αν και τόσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες όσο και οι αξιωματούχοι δηλώνουν ότι θα χρειαστούν επιδοτήσεις και δημόσιες επενδύσεις σε υποδομές για την επαναφόρτιση των μπαταριών, ώστε να υπάρξει μεγάλη αποδοχή των ηλεκτρικών οχημάτων από την κοινή γνώμη.

Ο κ. Tajani, τον Απρίλιο, κοινοποίησε έναν οδικό χάρτη για τα καθαρά οχήματα, όπου ανάμεσα σε σειρά προτεινόμενων μέτρων για τη στήριξη των ηλεκτρικών οχημάτων ζητά και την υιοθέτηση ενός κοινού ηλεκτρικού φορτιστή. Παράλληλα, η Ε.Ε. έχει δώσει δάνεια μεγαλύτερα των 6 δισ. ευρώ στον ευρύτερο κλάδο μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων για την πρωτοβουλία των πράσινων αυτοκινήτων. Ο κ. Tajani έχει επίσης προειδοποιήσει για τον κίνδυνο που υπάρχει να επικρατήσουν οι ανταγωνιστές από τις ΗΠΑ και την Κίνα, οι οποίοι έχουν προχωρήσει με νέα σχέδια, σε μία αγορά που ενδεχομένως να κυριαρχήσει στο μέλλον.

Στόχος του κ. Todt είναι οι ομάδες της F1 να αγκαλιάσουν την ηλεκτρική και την υβριδική τεχνολογία και να χρησιμοποιηθεί η παγκόσμια απήχηση της F1 ώστε να υπάρξει και μεγαλύτερη κατανόηση της κοινής γνώμης σε θέματα πράσινης ενέργειας και οδικής ασφάλειας.

Επισημαίνεται, όμως, ότι συναντά εμπόδια από τον Bernie Ecclestone, τον εμπορικό άρχοντα της F1.

"Η κοινότητα των αγώνων αυτοκινήτου ενδιαφέρεται μόνο για το πώς θα βελτιώσει την απόδοσή τους γιατί θέλει μόνο τη νίκη", δήλωσε ο κ. Todt στη συνέντευξή του στους "F.T." και συμπλήρωσε: "Εάν μιλήσει κανείς στα διοικητικά συμβούλια των αυτοκινητοβιομηχανιών, θα διαπιστώσει μεγάλο ενδιαφέρον για την εφαρμογή τεχνολογιών που δεν είναι τόσο εμφανείς στην κοινότητα των αγώνων ταχύτητας γιατί το κόστος είναι μεγαλύτερο χωρίς να βελτιώνεται η απόδοση των οχημάτων, και εγώ το καταλαβαίνω αυτό".
© The Financial Times Limited 2011. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο