Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

COCA COLA: Οικονομικά αποτελέσματα εξαμήνου

Οι ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες συνυπολογιζόμενης της επίδρασης των καθαρών κεφαλαιουχικών δαπανών, αυξήθηκαν κατά €172 εκατ. Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2009 σημειώθηκαν ταμειακές εισροές της τάξεως των €122 εκατ. σε σύγκριση με ταμειακές εκροές της τάξεως των €50 εκατ. κατά το πρώτο εξάμηνο του 2008. 

Ο όγκος πωλήσεων διαμορφώθηκε σε 1.033 εκατ. κιβώτια, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 2% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2008 (986 εκατ. κιβώτια σε προσαρμοσμένη βάση ημερών πωλήσεων, 3% μείωση σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2008). Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανήλθαν σε €3,266 εκατ., σημειώνοντας μείωση 1% σε σχέση με το 2008.

Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη (ΕΒΙΤ) διαμορφώθηκαν σε €310 εκατ., σημειώνοντας μείωση της τάξεως του 1% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους.

Τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε €201 εκατ., σημειώνοντας μείωση 4% έναντι της αντίστοιχης περιόδου τoυ προηγούμενου έτους, και τα συγκρίσιμα κέρδη ανά μετοχή (EPS) διαμορφώθηκαν σε €0,55, σημειώνοντας μείωση 5% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους.

ΒΑΣΙΚΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Β΄ ΤΡΙΜΗΝΟΥ

Ο όγκος πωλήσεων διαμορφώθηκε σε 593 εκατ. κιβώτια, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 1% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2008 (εξαιρουμένης της Socib S.p.A., 576 εκατ. κιβώτια, ο όγκος πωλήσεων σημείωσε μείωση 2% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2008). Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανήλθαν σε €1.891 εκατ., σημειώνοντας μείωση 3% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2008. 

Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη (ΕΒΙΤ) διαμορφώθηκαν σε €269 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 9% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους.

Τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε €194 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 7% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους, και τα συγκρίσιμα κέρδη ανά μετοχή (EPS) διαμορφώθηκαν σε €0,53, σημειώνοντας αύξηση 6% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους.

Σημειώσεις:
1. Η προσαρμοσμένη βάση των ημερών πωλήσεων δεν λαμβάνει υπόψη τις αποκτήσεις θυγατρικών κατά το προηγούμενο έτος και την επίδραση των τριών πρόσθετων ημερών πώλησης το πρώτο τρίμηνο του 2009.
2. Οι συγκρίσιμοι χρηματοοικονομικοί δείκτες, όπως παρουσιάζονται παρακάτω, δεν περιλαμβάνουν τις δαπάνες αναδιάρθρωσης και τα μη επαναλαμβανόμενα κονδύλια και περιλαμβάνουν τα αποτελέσματα της Socib S.p.A.

Ο κ. Δώρος Κωνσταντίνου, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola Τρία Έψιλον, δήλωσε:
«Οι προκλήσεις του παγκόσμιου οικονομικού περιβάλλοντος συνέχισαν να επηρεάζουν αρνητικά τις καταναλωτικές δαπάνες και κατά συνέπεια τις πωλήσεις μας. Ωστόσο, κατά το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς αυξήσαμε το μερίδιο αγοράς μας σε όγκο και αξία στην κατηγορία των μη αλκοολούχων έτοιμων προς κατανάλωση αναψυκτικών σε πολλές από τις σημαντικές αγορές μας. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει ότι διαθέτουμε ένα ισχυρό χαρτοφυλάκιο προϊόντων και δυναμική παρουσία στην αγορά. Παρά τις αρνητικές μεταβολές σε νομισματικές ισοτιμίες και το δυσμενές μείγμα των δικτύων διανομής, που επηρέασαν αρνητικά τα έσοδά μας, τα οφέλη από τις πρωτοβουλίες μας για εξοικονόμηση κόστους, σε συνδυασμό με το χαμηλότερο κόστος πρώτων υλών συνεισέφεραν σε σημαντικά λειτουργικά κέρδη για το τρίμηνο, καθώς και στην αύξηση του περιθωρίου συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών. Σε αυτά τα θετικά αποτελέσματα συνέβαλε επίσης η επιτυχής ενσωμάτωση της εξαγοράς της Socib S.p.A. στην Ιταλία.

Επιπλέον, επιτύχαμε τη υψηλές ταμειακές εισροές κατά τους πρώτους έξι μήνες, ως αποτέλεσμα σημαντικής βελτίωσης στη διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης και χαμηλότερων κεφαλαιουχικών δαπανών.

Αναμένουμε παρόμοιες προκλήσεις στις εμπορικές συνθήκες και κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Ωστόσο, αναμένουμε να συνεχίσουμε τις προσπάθειες για εξοικονόμηση κόστους, της τάξεως των €115 με €120 εκατ. συνολικά για το 2009, ενώ σκοπεύουμε να συνεχίσουμε να αξιοποιούμε κορυφαία προγράμματα διαφήμισης και προώθησης, καθώς και να διατηρήσουμε την επιτυχημένη μας παρουσία στα τελικά σημεία πώλησης.»

Λειτουργική Επισκόπηση Ομίλου

Η Coca-Cola Ελληνική Εταιρεία Εμφιαλώσεως Α.Ε. («Coca-Cola Τρία Έψιλον» ή «Τρία Έψιλον» ή «Εταιρεία» ή «Όμιλος») σημείωσε συγκρίσιμα κέρδη ανά μετοχή €0,53 κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2009, αύξηση 6% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2008. Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 1% το δεύτερο τρίμηνο του 2009. Στο αποτέλεσμα αυτό επέδρασε θετικά η απόκτηση της εταιρείας εμφιαλώσεως Socib S.p.A. (“Socib”) στη Νότια Ιταλία. Εξαιρούμενης της επίδρασης της Socib, ο όγκος πωλήσεων μειώθηκε κατά 2% συγκριτικά με το δεύτερο τρίμηνο του 2008, αντανακλώντας τις συνεχιζόμενες οικονομικές προκλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2009, εξαιρούμενης της επίδρασης της Socib και του οφέλους των τριών πρόσθετων ημερών πώλησης το πρώτο τρίμηνο, η Εταιρεία εκτιμά ότι ο όγκος πωλήσεων μειώθηκε κατά 3%. Το αποτέλεσμα των επιπλέον ημερών πώλησης κατά το πρώτο τρίμηνο, θα αντισταθμιστεί από τέσσερις λιγότερες ημέρες πώλησης το τέταρτο τρίμηνο του 2009.

Λειτουργική Επισκόπηση Ομίλου (συνέχεια)

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2009 η Coca-Cola Τρία Έψιλον διατήρησε ή αύξησε τον όγκο πωλήσεων και το μερίδιο αγοράς στην κατηγορία των μη αλκοολούχων έτοιμων προς κατανάλωση αναψυκτικών στις περισσότερες από τις σημαντικές αγορές της συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας, της Ιταλίας, της Ρουμανίας, της Πολωνίας, της Ιρλανδίας, της Βουλγαρίας, της Ουκρανίας και της Ουγγαρίας. Αυτό επιτεύχθηκε παρά τις οικονομικές προκλήσεις, που είχαν ως αποτέλεσμα μείωση των καταναλωτικών δαπανών και κάμψη της κατηγορίας των μη αλκοολούχων έτοιμων προς κατανάλωση αναψυκτικών στις περισσότερες από τις αγορές μας.

Εξαιρούμενης της Socib, ο όγκος πωλήσεων των ανθρακούχων αναψυκτικών σημείωσε χαμηλής τάξεως μονοψήφια μείωση τόσο κατά το δεύτερο τρίμηνο, όσο και κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, αντανακλώντας μια χαμηλής τάξεως διψήφια μείωση στα εμπορικά σήματα Lift και Fruktime, καθώς και μια χαμηλής τάξεως μονοψήφια μείωση στο εμπορικό σήμα της Coca-Cola. Μαζί με την The Coca-Cola Company συνεχίζουμε να επενδύουμε σε διαφημιστικές ενέργειες, στοχεύοντας στην ενίσχυση των εμπορικών μας σημάτων μακροπρόθεσμα, αλλά και σε προγράμματα προώθησης που απευθύνονται σε συγκεκριμένα δίκτυα διανομής και είναι προσαρμοσμένα στις αλλαγές που έχει επιφέρει στις καταναλωτικές συνήθειες η υπάρχουσα οικονομική συγκυρία.

Με την εξαίρεση της Socib, ο όγκος πωλήσεων στις κατηγορίες μη ανθρακούχων αναψυκτικών και εμφιαλωμένου νερού παρουσίασε χαμηλής τάξεως μονοψήφια μείωση και στις δύο περιόδους υπό εξέταση. Κατά το δεύτερο τρίμηνο, η μεσαίας τάξεως μονοψήφια αύξηση στην κατηγορία του έτοιμου προς κατανάλωση τσαγιού και η μέτρια αύξηση στο εμφιαλωμένο νερό αντισταθμίστηκαν από μία υψηλής τάξεως μονοψήφια μείωση στην κατηγορία των χυμών. Κατά τη διάρκεια του τριμήνου, η Εταιρεία συνέχισε να ενισχύει τη θέση της στην ιδιαίτερα κερδοφόρο κατηγορία του έτοιμου προς κατανάλωση τσαγιού, θέτοντας σε κυκλοφορία νέες εποχιακές γεύσεις για το καλοκαίρι, υπό το εμπορικό σήμα της Nestea, στην Πολωνία και τη Ρουμανία. Επιπλέον, παρά τη βραχυπρόθεσμη μείωση των καταναλωτικών δαπανών στην κατηγορία χυμών, συνεχίζουμε να επενδύουμε σε καινοτόμες ιδέες για μελλοντική ανάπτυξη, προκειμένου να επωφεληθούμε από τη μακροπρόθεσμη καταναλωτική τάση για υγεία και ευεξία. Στα πλαίσια της στρατηγικής αυτής, το δεύτερο τρίμηνο θέσαμε σε κυκλοφορία μια σειρά νέων γεύσεων υπό το εμπορικό σήμα Cappy στη Βουλγαρία, την Πολωνία, την Τσεχία και τη Σλοβακία.

Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις για το δεύτερο τρίμηνο μειώθηκαν κατά 3%, λόγω της μείωσης του όγκου πωλήσεων κατά 2% και των δυσμενών μεταβολών των νομισματικών ισοτιμιών που προκάλεσαν μείωση 8%, τα οποία αντισταθμίστηκαν μερικώς από την τιμολογιακή πολιτική και το μείγμα πωλήσεων (4% αύξηση) και τη θετική συνεισφορά από την απόκτηση της Socib (3% αύξηση). Τα συγκρίσιμα λειτουργικά έσοδα αυξήθηκαν 9%, κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2009, αντανακλώντας το όφελος από την απόκτηση της Socib, τις επιτυχημένες αυξήσεις τιμών καθώς και τη βελτιωμένη λειτουργική αποτελεσματικότητα, που αντισταθμίστηκαν εν μέρει από το αναποτελεσματικό μείγμα δικτύων διανομής και τις σημαντικά δυσμενείς μεταβολές των νομισματικών ισοτιμιών. Η απόκτηση της Socib συνέβαλε περίπου 5% στην αύξηση των συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών το δεύτερο τρίμηνο.

Η Coca-Cola Τρία Έψιλον συνέχισε να εφαρμόζει προγράμματα μείωσης κόστους και αναδιάρθρωσης στο δεύτερο τρίμηνο. Η Εταιρεία προχώρησε σε επιπρόσθετες ενέργειες αναδιάρθρωσης σε διάφορες χώρες το δεύτερο τρίμηνο, συμπεριλαμβανομένης της Ιρλανδίας, της Αυστρίας και της Ιταλίας, που είχαν ως αποτέλεσμα συνολικές εφάπαξ δαπάνες αναδιάρθρωσης της τάξης των €18,8 εκατ. κατά το πρώτο εξάμηνο του 2009. Επιπλέον, το χαμηλότερο κόστος πωληθέντων, σε συνδυασμό με την αυξημένη αποτελεσματικότητα των δαπανών προώθησης, πωλήσεων, αποθήκευσης και διανομής, συνέβαλαν στη βελτίωση του περιθωρίου συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών κατά 150 μονάδες το δεύτερο τρίμηνο. Η Εταιρεία πέτυχε σημαντική βελτίωση των ταμειακών εισροών για το εξάμηνο, η οποία οφείλεται κυρίως στη βελτιωμένη διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης και στη μείωση των κεφαλαιουχικών δαπανών. Η εστίαση αυτή συνέβαλε σε αύξηση των ταμειακών εισροών κατά €172 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2009.

Στις 26 Μαΐου 2009, η Coca-Cola Τρία Έψιλον ανακοίνωσε ότι εισήλθε σε συμφωνία με την Εταιρεία Campbell Soup, τη μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής και διανομής προϊόντων σούπας σε παγκόσμιο επίπεδο, για τη διανομή των προϊόντων Campbell σε σούπες και ζωμούς στη Ρωσία. Η Coca-Cola Τρία Έψιλον διανέμει ήδη τα προϊόντα Campbell Domashnaya Klasika στην περιοχή της Μόσχας, σύμφωνα με μία ήδη υπάρχουσα συμφωνία και από τον Αύγουστο του 2009 σχεδιάζει να επεκτείνει τη διανομή σε περισσότερες από 100 πόλεις και 12 επαρχίες στη Ρωσία, ενώ θα ακολουθήσει διανομή σε εθνικό επίπεδο.

Μη συμπεριλαμβανομένης της συνεισφοράς της Socib S.p.A. ο όγκος πωλήσεων στις αναπτυγμένες αγορές παρέμεινε στα ίδια επίπεδα τόσο το δεύτερο τρίμηνο, όσο και το πρώτο εξάμηνο του 2009. Στις συγκρίσιμες περιόδους του προηγούμενου έτους επιτεύχθηκε αύξηση όγκου πωλήσεων 1% και 2% αντίστοιχα.

Ο όγκος πωλήσεων στην Ελλάδα το δεύτερο τρίμηνο του 2009 σημείωσε χαμηλής τάξεως μονοψήφια αύξηση, συγκριτικά με την μείωση που σημειώθηκε το τρίμηνο του προηγούμενου έτους λόγω της δωδεκαήμερης απεργίας στις γενικές μεταφορές που έλαβε χώρα το Μάιο του 2008. Η επίδοση αυτή οφείλεται κυρίως στη μεσαίας τάξεως μονοψήφια αύξηση στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών και εμφιαλωμένου νερού η οποία αντισταθμίστηκε μερικώς από μέτρια μείωση στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών.

Μη συμπεριλαμβανομένης της συνεισφοράς της Socib S.p.A, ο όγκος πωλήσεων στην Ιταλία σημείωσε μεσαίας τάξεως μονοψήφια αύξηση κατά τη διάρκεια του τριμήνου, η οποία οφείλεται στη χαμηλής τάξεως μονοψήφια αύξηση στην κατηγορία ανθρακούχων αναψυκτικών και στη χαμηλής τάξεως διψήφια αύξηση στην κατηγορία μη ανθρακούχων αναψυκτικών και εμφιαλωμένου νερού.

Οι πωλήσεις στην Ιρλανδία μειώθηκαν κατά 3% το δεύτερο τρίμηνο του 2009, έναντι της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους. Κατά την τρέχουσα περίοδο η Ιρλανδία βρίσκεται εν μέσω μιας εντεινόμενης οικονομικής ύφεσης, με το ΑΕΠ να εκτιμάται ότι θα σημειώσει υψηλής τάξεως μονοψήφια μείωση το 2009.

Οι αναπτυγμένες αγορές συνεισέφεραν €165 εκατ. στα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη (ΕΒΙΤ) του Ομίλου για το πρώτο εξάμηνο του 2009 (13% αύξηση έναντι της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους) και €122 εκατ. το δεύτερο τρίμηνο (24% αύξηση έναντι της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους). Η Socib S.p.A. συνεισέφερε περίπου κατά 12% και 8% στην αύξηση των λειτουργικών κερδών το δεύτερο τρίμηνο και το πρώτο εξάμηνο του 2009, αντίστοιχα. Κατά το δεύτερο τρίμηνο, το όφελος από την αύξηση των τιμών και το χαμηλότερο κόστος πρώτων υλών, υπεραντισταθμίστηκε από το αναποτελεσματικό μείγμα δικτύων διανομής. 

Ο όγκος πωλήσεων στις αναπτυσσόμενες αγορές υποχώρησε 4% το δεύτερο τρίμηνο του 2009, σε σχέση με την αύξηση της τάξεως του 2% που επετεύχθει την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε 1% το πρώτο εξάμηνο του 2009, συνεχίζοντας την αύξηση της τάξεως του 3%, έναντι της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους.

Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις μειώθηκαν κατά 15% το δεύτερο τρίμηνο και 12% το πρώτο εξάμηνο, αντικατοπτρίζοντας το αναποτελεσματικό μείγμα δικτύων διανομής και τη διψήφιας τάξης δυσμενή επίδραση των νομισματικών ισοτιμιών, η οποία αντισταθμίστηκε μερικώς από την αύξηση των τιμών. 

Ο όγκος πωλήσεων στην Πολωνία σημείωσε μεσαίας τάξεως μονοψήφια μείωση, αντανακλώντας τις επιδεινούμενες εμπορικές συνθήκες κατά τη διάρκεια του τριμήνου, καθώς και τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικράτησαν τον Ιούνιο. Η ισχυρή ανάπτυξη που σημείωσε το εμπορικό σήμα χυμού Cappy αντισταθμίστηκε από μείωση στις κατηγορίες ανθρακούχων αναψυκτικών και εμφιαλωμένου νερού. Παρά την επιβράδυνση που σημείωσε η αγορά για το τρίμηνο, η Εταιρεία συνέχισε να κερδίζει μερίδιο αγοράς στις περισσότερες κατηγορίες προϊόντων.

Ο όγκος πωλήσεων στην Ουγγαρία σημείωσε μέτρια αύξηση το δεύτερο τρίμηνο. Η κατηγορία μη ανθρακούχων αναψυκτικών και εμφιαλωμένου νερού σημείωσε αύξηση του όγκου πωλήσεων, η οποία αντισταθμίστηκε μερικώς από τη χαμηλής τάξεως μονοψήφια μείωση στα ανθρακούχα αναψυκτικά. Το έτοιμο προς κατανάλωση τσάι σημείωσε χαμηλής τάξεως διψήφια αύξηση κατά το τρίμηνο, αντανακλώντας προωθητικές ενέργειες στις πολύ- συσκευασίες σε επιλεγμένα δίκτυα διανομής, το επιτυχημένο λανσάρισμα της νέας γεύσης Nestea φράουλα, αλλά και καινοτομίες στη συσκευασία των προϊόντων Nestea Vitao. 

Οι αναπτυσσόμενες αγορές συνεισέφεραν €28 εκατ. στα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη (ΕΒΙΤ) του Ομίλου για το πρώτο εξάμηνο του 2009 (40% μείωση έναντι της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους) και €36 εκατ. το δεύτερο τρίμηνο (27% μείωση έναντι της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους). Κατά το δεύτερο τρίμηνο, τα οφέλη της αύξησης των τιμών και των μειωμένων λειτουργικών δαπανών υπεραντισταθμίστηκαν από το χαμηλότερο όγκο πωλήσεων και τη δυσμενή επίδραση των νομισματικών ισοτιμιών, που οφείλονται κυρίως στην υποτίμηση του Πολωνικού ζλότυ και λιγότερο στην υποτίμηση του φιορινίου Ουγγαρίας, έναντι του νομίσματος αναφοράς μας, του ευρώ.

Ο όγκος πωλήσεων στις αναδυόμενες αγορές υποχώρησε 2% τόσο στο δεύτερο τρίμηνο, όσο και στο πρώτο εξάμηνο του 2009, σε σχέση με ρυθμούς αύξησης της τάξεως του 5% και 7%, αντίστοιχα, κατά τις αντίστοιχες περιόδους του προηγούμενου έτους. 

Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις μειώθηκαν 8% και στις δύο περιόδους υπό εξέταση, αντικατοπτρίζοντας τη διψήφια δυσμενή επίδραση των νομισματικών ισοτιμιών και το αναποτελεσματικό μείγμα δικτύων διανομής, τα οποία αντισταθμίστηκαν μερικώς από την αύξηση των τιμών.

Ο όγκος πωλήσεων στη Ρωσία μειώθηκε 10% το πρώτο εξάμηνο του 2009, αντανακλώντας τ ο έντονα δυσμενές οικονομικό περιβάλλον στη χώρα. Ο όγκος πωλήσεων στη Ρωσία μειώθηκε 7% το δεύτερο τρίμηνο, παρουσιάζοντας σημαντική βελτίωση έναντι του πρώτου τριμήνου του έτους, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν 15%. Κατά το δεύτερο τρίμηνο, τα ανθρακούχα αναψυκτικά παρουσίασαν μεσαίας τάξεως μονοψήφια μείωση, με την κατηγορία των χυμών να εμφανίζει υψηλής τάξεως διψήφια μείωση. Η Ρωσία εξακολουθεί να εμφανίζει θετικές μακροπρόθεσμες προοπτικές και σε αυτό το πλαίσιο συνεχίσαμε τον υψηλό βαθμό επενδύσεων σε ενέργειες μάρκετινγκ και στην αξιοποίηση του δικτύου μας στη χώρα. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τη διεύρυνση, και κατά το δεύτερο τρίμηνο, του μεριδίου αγοράς στην κατηγορία μη αλκοολούχων έτοιμων προς κατανάλωση αναψυκτικών. 

Στη Νιγηρία, ο όγκος πωλήσεων σημείωσε υψηλής τάξεως μονοψήφια αύξηση κατά το δεύτερο τρίμηνο, γεγονός που οφείλεται στην ισχυρή ανάπτυξη που γνώρισε η κατηγορία ανθρακούχων αναψυκτικών και εμφιαλωμένου νερού. Οι πωλήσεις χυμών επηρεάστηκαν δυσμενώς και κατά το δεύτερο τρίμηνο λόγω προβλημάτων εφοδιασμού της αγοράς, εξαιτίας των ζημιών που προκάλεσε η πυρκαγιά στις εγκαταστάσεις μας στο Μπενίν στο τέλος του προηγούμενου έτους. Ωστόσο, έχουμε ήδη ξεκινήσει να ωφελούμαστε από την μερική αναπλήρωση της παραγωγικής μας δυναμικότητας στο χυμούς στο εν λόγω εργοστάσιο, ενώ αναμένουμε η όλη διαδικασία να ολοκληρωθεί κατα τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του έτους. 

Ο όγκος πωλήσεων στη Ρουμανία και στη Βουλγαρία σημείωσε μεσαίας τάξεως μονοψήφια μείωση κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2009. Αυτό αντανακλά την επιδείνωση του οικονομικού περιβάλλοντος στις χώρες αυτές και κατά συνέπεια των μειωμένων καταναλωτικών δαπανών, γεγονός που επηρεάζει περισσότερο τα πιο επικερδή δίκτυα διανομής άμεσης κατανάλωσης. 

Οι αναδυόμενες αγορές συνεισέφεραν €111 εκατ. στα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη (ΕΒΙΤ) του Ομίλου για το δεύτερο τρίμηνο του 2009 (12% αύξηση έναντι της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους) και €117 εκατ. για το εξάμηνο (2% μείωση έναντι της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους). Κατά το δεύτερο τρίμηνο, τα οφέλη της αύξησης των τιμών και των χαμηλότερων λειτουργικών δαπανών και δαπανών για πρώτες ύλες αντισταθμίστηκαν εν μέρει από χαμηλότερες πωλήσεις, αυξημένες δαπάνες παραγωγής και αποθήκευσης, εξαιτίας προβλημάτων εφοδιασμού της αγοράς στη Νιγηρία, αναποτελεσματικού μείγματος δικτύων διανομής και σημαντικά δυσμενούς επίδρασης των μεταβολών των νομισματικών ισοτιμιών.

Ταμειακές ροές και χρηματοδότηση

Οι αβέβαιες οικονομικές συνθήκες παγκοσμίως έχουν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός δύσκολου καταναλωτικού περιβάλλοντος και την επικράτηση λειτουργικών συνθηκών που παρουσιάζουν πολλές προκλήσεις, οι οποίες αναμένεται να διατηρηθούν καθόλη τη διάρκεια του 2009. Για το λόγο αυτό, η Coca Cola Τρία Έψιλον σε επίπεδο ομίλου συνεχίζει να εστιάζει την προσοχή της στη βελτίωση των ταμειακών ροών κατά την περίοδο 2009-2011, ενώ συνεχίζει να αναζητά και να βελτιστοποιεί δυνατότητες ανάπτυξης που παρουσιάζονται.

Για να υποστηρίξει αυτό το στόχο, η Coca-Cola Τρία Έψιλον, σκοπεύει να συνεχίσει να εστιάζει στα ακόλουθα: 

Εφαρμογή προγραμμάτων μείωσης δαπανών και αναδιάρθρωσης με στόχο τη βελτίωση της λειτουργικής αποδοτικότητας. 
Βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας της υπάρχουσας υποδομής παγίων της Εταιρείας με την παράλληλη εφαρμογή ενός συνετού προγράμματος κεφαλαιουχικών επενδύσεων όπου αυτό είναι απαραίτητο για την υποστήριξη των δραστηριοτήτων μας. 
Βελτίωση στη διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης.

Αναμένουμε ότι οι σωρευτικές καθαρές κεφαλαιουχικές δαπάνες για την περίοδο 2009 έως 2011 θα ανέλθουν στα €1,4 δις περίπου ενώ οι ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες, συνυπολογιζόμενης της επίδρασης των καθαρών κεφαλαιουχικών δαπανών, αναμένουμε ότι θα είναι τουλάχιστον της τάξεως των €1,2 δις για την ίδια περίοδο.

Αναμένουμε ότι η δημιουργία ισχυρών ταμειακών ροών θα βοηθήσει την Εταιρία να διατηρήσει τη μερισματική της πολιτική, με το καταβαλλόμενο ποσοστό στους μετόχους να ανέρχεται στο 20%-30% των συγκρίσιμων καθαρών κερδών, ενώ επιδιώκεται αύξηση στο μέρισμα ανά μετοχή σε ετήσια βάση.

Η Coca-Cola Τρία Έψιλον ευνοείται από την ισχυρή κεφαλαιακή επάρκεια και υψηλή ρευστότητα, χωρίς να έχει υποχρεώσεις αναχρηματοδότησης δανεισμού μέχρι το 2011. Αυτό, σε συνδυασμό με τις προσδοκίες για παραγωγή ισχυρών ταμειακών ροών κατά τη διάρκεια της τρέχουσας προγραμματισμένης τριετούς περιόδου, σημαίνει ότι η Coca-Cola Τρία Έψιλον διαθέτει ικανοποιητικούς οικονομικούς πόρους προκειμένου να εκπληρώσει τις μεσοπρόθεσμες χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της, αλλά και να έχει την απαραίτητη οικονομική ευελιξία που επιτρέπει την εκμετάλλευση των ευκαιριών ανάπτυξης που παρουσιάζονται.

Καθαρά έσοδα από πωλήσεις

Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο μειώθηκαν 3% περίπου το πρώτο εξάμηνο του 2009 και 4% το δεύτερο τρίμηνο του 2009, έναντι των αντίστοιχων περιόδων του προηγούμενου έτους. Σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, τα καθαρά έσοδα ανά κιβώτιο του Ομίλου αυξήθηκαν περίπου κατά 4% για το πρώτο εξάμηνο και το δεύτερο τρίμηνο του 2009, έναντι των αντίστοιχων περιόδων του προηγούμενου έτους. Τα καθαρά έσοδα ανά κιβώτιο όσον αφορά τις αναδυόμενες, αναπτυσσόμενες και αναπτυγμένες αγορές αυξήθηκαν το πρώτο εξάμηνο κατά περίπου 7%, 3% και 1% αντίστοιχα, σε συναλλαγματικά ουδέτερη βάση.

Κόστος πωληθέντων

Το κόστος πωληθέντων μειώθηκε 1% το πρώτο εξάμηνο του 2009 και 4% το δεύτερο τρίμηνο του 2009, έναντι των αντίστοιχων περιόδων του προηγούμενου έτους. Το κόστος πωληθέντων ανά κιβώτιο μειώθηκε 3% το πρώτο εξάμηνο του 2009 και 5% το δεύτερο τρίμηνο του 2009, έναντι των αντίστοιχων περιόδων του προηγούμενου έτους, αντανακλώντας το χαμηλότερο κόστος πρώτων υλών, τις χαμηλότερες δαπάνες λόγω αναδιάρθρωσης και άλλες πρωτοβουλίες εξοικονόμησης κόστους, αλλά και της θετικής επίδρασης των μεταβολών των νομισματικών ισοτιμιών.

Μεικτά κέρδη

Τα περιθώρια μεικτού κέρδους μειώθηκαν από 40,4% το πρώτο εξάμηνο του 2008 σε 39,9% το πρώτο εξάμηνο του 2009 και αυξήθηκαν από 41,1% το δεύτερο τρίμηνο του 2008 σε 41,8% το δεύτερο τρίμηνο του 2009. Ανά κιβώτιο, τα μεικτά κέρδη μειώθηκαν κατά περίπου 5% το πρώτο εξάμηνο του 2009 και 2% το δεύτερο τρίμηνο του 2009, έναντι των αντίστοιχων περιόδων του προηγούμενου έτους, αντανακλώντας σε μεγάλο βαθμό τις δυσμενείς επιδράσεις από τις μεταβολές των νομισματικών ισοτιμιών. Σε συναλλαγματικά ουδέτερη βάση, τα μεικτά κέρδη ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 6% και 3% για το δεύτερο τρίμηνο και το πρώτο εξάμηνο του 2009, αντίστοιχα, έναντι των αντίστοιχων περιόδων του προηγούμενου έτους.

Λειτουργικά έξοδα

Τα συνολικά συγκρίσιμα λειτουργικά έξοδα μειώθηκαν 3% το πρώτο εξάμηνο του 2009 και 5% το δεύτερο τρίμηνο του 2009, έναντι των αντίστοιχων περιόδων του προηγούμενου έτους. Η μείωση αυτή των συγκρίσιμων λειτουργικών εξόδων αντανακλά τα οφέλη από τις πρωτοβουλίες εξοικονόμησης κόστους και την ευνοϊκή επίδραση από τις μεταβολές των νομισματικών ισοτιμιών στις λειτουργικές δαπάνες.

Λειτουργικά κέρδη (ΕΒΙΤ)

Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη για το πρώτο εξάμηνο του 2009 μειώθηκαν 1% σε €310 εκατ. από €313 εκατ. της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους. Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη για το δεύτερο τρίμηνο του 2009 αυξήθηκαν 9% σε €269 εκατ. από €247 εκατ. της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους. Η απόκτηση της Socib S.p.A. συνεισέφερε περίπου 5 ποσοστιαίες μονάδες στην αύξηση των συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών το δεύτερο τρίμηνο. Η αύξηση τιμών σε συνδυασμό με μειωμένες λειτουργικές δαπάνες έχουν σε γενικές γραμμές αντισταθμίσει τις δυσμενείς επιδράσεις από τις μεταβολές των νομισματικών ισοτιμιών και το αναποτελεσματικό μείγμα δικτύων διανομής, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Το λειτουργικό περιθώριο κέρδους σε συγκρίσιμη βάση σημείωσε αύξηση 150 μονάδων βάσης κατά το δεύτερο τρίμηνο φθάνοντας το 14,2 %, ενώ παρέμεινε σταθερό κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2009 στο 9,5% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του αντίστοιχου έτους.












Φόροι

Ο πραγματικός φορολογικός συντελεστής της Coca-Cola Τρία Έψιλον σε συγκρίσιμη βάση για το πρώτο εξάμηνο του 2009 ήταν περίπου 22% έναντι 17% την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Ο πραγματικός φορολογικός συντελεστής της Εταιρείας μεταβάλλεται ανά τρίμηνο ανάλογα με το συνδυασμό φορολογουμένων κερδών και εκπιπτόμενων δαπανών στις διαφορετικές περιοχές δραστηριοποίησής της.

Καθαρά κέρδη

Τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε €201 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2009, από €210 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2009, τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν 7% σε €194 εκατ. από €182 εκατ. το δεύτερο τρίμηνο του 2008, εξαιτίας της αύξησης των λειτουργικών κερδών και των χαμηλότερων χρηματοοικονομικών δαπανών, που αντισταθμίστηκαν μερικώς από την αύξηση στις φορολογικές δαπάνες.

Ταμειακές ροές

Οι ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες αυξήθηκαν κατά €99 εκατ., και ανήλθαν σε €378 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2009 έναντι €279 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Συμπεριλαμβανομένων των καθαρών κεφαλαιουχικών δαπανών, οι λειτουργικές ταμειακές εισροές ήταν €122 εκατ. κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2009, έναντι €50 εκατ. εκροών την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

Κεφαλαιουχικές δαπάνες

Οι καθαρές κεφαλαιουχικές δαπάνες της Coca Cola Τρία Έψιλον, συνυπολογιζόμενων των εσόδων από τη διάθεση στοιχείων πάγιου ενεργητικού και περιλαμβανομένων των αποπληρωμών κεφαλαίου χρηματοδοτικών μισθώσεων και εξαιρούμενων των πληρωμών των ασφαλιστών της Εταιρείας σχετικά με τις ζημίες που υπέστη η Εταιρεία στη Νιγηρία το 2008, ανήλθαν σε €256 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2009, έναντι €329 εκατ. την αντίστοιχη περιόδου του προηγούμενου έτους.

Άλλα Στοιχεία

Η Coca-Cola Τρία Έψιλον θα συνεχίσει να εστιάζει στην εφαρμογή πρωτοβουλιών, όσον αφορά τη μείωση του κόστους και την αύξηση της παραγωγικότητας, ως μέρος της τρέχουσας προσπάθειας ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας και της αποδοτικότητας των λειτουργιών της. Η Εταιρεία πιστεύει ότι αυτό θα στηρίξει τη βιώσιμη ανάπτυξη των επιχειρήσεών της, μετριάζοντας τις βραχυπρόθεσμες προκλήσεις και βελτιώνοντας την ανταγωνιστικότητά της στο μέλλον.

Όπως προαναφέρθηκε, η Εταιρεία στοχεύει σε μείωση του λειτουργικού κόστους κατά περίπου €115-120 εκατ. το 2009. Ο στόχος αυτός περιλαμβάνει την εξοικονόμηση κόστους κατά περίπου €100 εκατ. η οποία σχετίζεται με διάφορες πρωτοβουλίες για την μείωση των λειτουργικών εξόδων και περαιτέρω βελτίωση της παραγωγικότητας της τάξεως των €15-20 εκατ. από δραστηριότητες αναδιάρθρωσης που πραγματοποιούνται σε διάφορες χώρες. Η Εταιρεία αναμένει εφάπαξ προ φόρων δαπάνες της τάξεως περίπου των €30 εκατ. από τις διαδικασίες αναδιάρθρωσης, που ανέλαβε το 2009 που αναμένετε να επιφέρουν ετήσιο όφελος €25-30 εκατ. περίπου στα επόμενα χρόνια.

Οι δαπάνες αναδιάρθρωσης, που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2009 ανήλθαν σε €18,8 εκατ. προ φόρων και αφορούν κυρίως τις εταιρείες του Ομίλου στην Ιρλανδία (€8,7 εκατ.), την Αυστρία (€4,2 εκατ.), την Ιταλία - συμπεριλαμβανομένης της Socib S.p.A. - (€2,8 εκατ.), την Πολωνία, τη Ρουμανία, τη Ρωσία και την Ουκρανία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο