Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Δημόσια διαβούλευση για τη «φραγή» σε πενταψήφιους αριθμούς

Τι θα αλλάξει στη νομοθεσία, με βάση την πρόταση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων. Πώς θα μπορεί να αποφεύγει ο πολίτης ανεπιθύμητες χρεώσεις στο κινητό του τηλέφωνο. Ολη η απόφαση.

Δημόσια διαβούλευση για τη «φραγή» σε πενταψήφιους αριθμούς

Τέλος στις υπέρογκες χρεώσεις των πενταψήφιων αριθμών θέλει να βάλει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών - Ταχυδρομείων με απόφασή της, την οποία θέτει σε δημόσια διαβούλευση.

Η απόφαση που συνέταξε η ΕΕΤΤ και δημοσιεύει σήμερα το Euro2day.gr προβλέπει πως τα μηνύματα από πενταψήφιους αριθμούς θα μπορούν να ληφθούν μόνο στην περίπτωση που ο καταναλωτής δεχθεί να αποστείλει μήνυμα ώστε να το «ξεκλειδώσει».

Η άρση θα γίνεται είτε για όλα τα πενταψήφια είτε για ένα συγκεκριμένο νούμερο. Ο πάροχος θα πρέπει να αποστείλει χωρίς χρέωση μήνυμα ότι επήλθε άρση, αλλιώς η άρση φραγής καθίσταται άκυρη.

Υπενθυμίζεται ότι το 2019 καταγράφηκαν πάνω από 3.500 καταγγελίες σχετικά με εγγραφή σε τέτοιες υπηρεσίες χωρίς τη συγκατάθεση του καταναλωτή και στη συνέχεια κάποιες χρεώσεις που προκάλεσαν σημαντικές αντιδράσεις. Το 2020, οι καταγγελίες μειώθηκαν κάτω από τις μισές, δείχνοντας μεγάλη αποκλιμάκωση καθώς η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων προχώρησε σε επανεξέταση του κώδικα δεοντολογίας των πολυμεσικών, ανταποκρινόμενη σε αυτές τις καταγγελίες και σε διαβούλευση, όπου τροποποιήθηκε ο Κανονισμός, ώστε να μη δίνεται η δυνατότητα να εγγραφεί κάποιος καταναλωτής σε τέτοιου είδους υπηρεσία, αν δεν υπάρχει η συγκατάθεσή του μέσω sms.

Όλη η απόφαση

Σύμφωνα με την απόφαση, τροποποιείται η παράγραφος 3, του άρθρου 3 της Απόφασης της ΕΕΤΤ ΑΠ:.587/29/28.09.2010 «Κώδικας Δεοντολογίας για την παροχή Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης» ως ισχύει, ως ακολούθως:

«3. Ο Τελικός Χρήστης δύναται με αίτησή του προς τον Πάροχο Δικτύου Εκκίνησης Κλήσεων να ζητήσει τη φραγή της πρόσβασής του σε αριθμοδοτικές σειρές ΥΠΠ συνολικά, κατά κατηγορίες ή σε μεμονωμένους αριθμούς, την οποία ο Πάροχος υποχρεούται να ικανοποιήσει. Η υπηρεσία φραγής παρέχεται και σε αριθμοδοτικές σειρές που αφορούν τα σύντομα μηνύματα (SMS) ή MMS ΥΠΠ (PSMS/PMMS), εξερχόμενα ή εισερχόμενα. Η άρση της φραγής πραγματοποιείται μόνο μετά από σχετικό ειδικό αίτημα του συνδρομητή. Η δυνατότητα χρήσης της υπηρεσίας φραγής δημοσιεύεται στον διαδικτυακό τόπο του Παρόχου Δικτύου Εκκίνησης Κλήσεων, σε εύκολα προσβάσιμο από τον Τελικό Χρήστη σημείο.

Ειδικά για τις ΥΠΠ που χρεώνονται με τη λήψη PSMS/PMMS, ορίζονται τα ακόλουθα:

α) Εφαρμόζεται εκ των προτέρων φραγή σε όλες τις υπηρεσίες που χρεώνονται με τη λήψη PSMS/PMMS σε όλους τους συνδρομητές των Παρόχων Δικτύου Εκκίνησης Κλήσεων.

β) Για τη λήψη των εν λόγω υπηρεσιών ο Τελικός Χρήστης πρέπει να προβεί σε άρση της φραγής με αίτησή του, η οποία υποβάλλεται μετά την έναρξη παροχής υπηρεσιών από τον Πάροχο Δικτύου Εκκίνησης Κλήσεων. Η άρση της φραγής μπορεί να γίνεται είτε συνολικά για όλους τους αριθμούς που χρησιμοποιούνται για τη λήψη χρεώσιμων PSMS/PMMS, είτε για ομάδες αυτών, είτε για μεμονωμένους αριθμούς.

γ) Ο Πάροχος Δικτύου Εκκίνησης Κλήσεων ενημερώνει τον συνδρομητή κατά τη σύναψη της σύμβασης ότι ισχύει η εκ των προτέρων φραγή για τις ανωτέρω υπηρεσίες, σύμφωνα με το εδάφιο α’, για τη δυνατότητα άρσης της φραγής με αίτημά του και για τους τρόπους υποβολής του αιτήματος αυτού. Ομοίως, παρέχει τις πληροφορίες αυτές από τα σημεία εξυπηρέτησης των πελατών του, εφόσον οι συνδρομητές του ζητήσουν οποτεδήποτε σχετική ενημέρωση.

δ) Για την επικείμενη άρση της φραγής σε υλοποίηση σχετικού αιτήματός του, ο Τελικός Χρήστης ενημερώνεται σχετικά ατελώς με SMS από τον Πάροχο Δικτύου Εκκίνησης Κλήσεων, πριν χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες αυτές, ενώ βρίσκεται σε κατάσταση φραγής. Παράλειψη αποστολής της εν λόγω ενημέρωσης καθιστά άκυρη την άρση της φραγής».

2. Καταργείται το άρθρο 6 της Απόφασης της ΕΕΤΤ ΑΠ:. 587/29/28.09.2010 «Κώδικας Δεοντολογίας για την παροχή Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης», ως ισχύει.

Στο άρθρο 2 της απόφασης ορίζονται οι μεταβατικές διατάξεις:

1) Κάθε Πάροχος Δικτύου Εκκίνησης Κλήσεων ενημερώνει από την έναρξη ισχύος της παρούσας και εντός οκτώ ημερών (8) ημερών, όλους τους υφιστάμενους συνδρομητές του που δεν έχουν ενεργοποιημένη τη φραγή σε ΥΠΠ που χρεώνονται με τη λήψη PSMS/PMMS, για τη θέση σε εκ των προτέρων φραγή όλων των ΥΠΠ που χρεώνονται με τη λήψη PSMS/PMMS στη συγκεκριμένη ημερομηνία που προκύπτει από την εφαρμογή της παραγράφου 3.

Η ενημέρωση περιλαμβάνει και την πληροφόρηση για την παροχή δυνατότητας άρσης της φραγής με αίτημα του συνδρομητή και τους τρόπους υποβολής του αιτήματος. Η ενημέρωση πραγματοποιείται με αποστολή σύντομου μηνύματος SMS. Επιπλέον δύναται να γίνει τηλεφωνικά ή μέσω ειδικής εφαρμογής ή άλλου τρόπου, κατ’ επιλογή του παρόχου.

2) Κάθε Πάροχος Δικτύου Εκκίνησης Κλήσεων παρέχει την ενημέρωση της παραγράφου 1 και στους νέους συνδρομητές που συνάπτουν σύμβαση στο χρονικό διάστημα από την έναρξη ισχύος της παρούσας και μέχρι την εφαρμογή της εκ των προτέρων φραγής, σύμφωνα με την παράγραφο 3.

3) Κατά τη δέκατη (10) ημέρα από τη θέση σε ισχύ της παρούσας, η εκ των προτέρων φραγή εφαρμόζεται σε όλες τις ΥΠΠ που χρεώνονται με τη λήψη PSMS/PMMS σε όλους τους συνδρομητές των Παρόχων Δικτύου Εκκίνησης Κλήσεων.

4) Με ημερομηνία έναρξης δέκα (10) ημέρες από τη θέση σε ισχύ της παρούσας και εντός αποκλειστικού χρονικού διαστήματος δέκα ημερών, ο Πάροχος Δικτύου Εκκίνησης Κλήσεων υποχρεούται να αποστείλει σε όλους τους υφιστάμενους συνδρομητές του σύντομο μήνυμα (SMS), με το οποίο τους ενημερώνει, ότι έχει εφαρμοστεί φραγή σε όλες τις ΥΠΠ που χρεώνονται με τη λήψη PSMS/PMMS. Επίσης, τους ενημερώνει για τη δυνατότητα και τους τρόπους που μπορούν να προβούν σε άρση της εν λόγω φραγής με αίτημά τους.

To τρίτο και τελευταίο άρθρο αναφέρει ότι οι διατάξεις του άρθρου 1 τίθενται σε εφαρμογή δέκα (10) ημέρες από την έναρξη ισχύος της παρούσας.

Η παρούσα Απόφαση τίθεται σε ισχύ από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Πού αποσκοπεί η απόφαση

Όπως αναφέρεται από την ΕΕΤΤ, η παραπάνω τροποποίηση αποσκοπεί στη βελτίωση του υπάρχοντος ρυθμιστικού πλαισίου για την παροχή Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) και στην αποτελεσματικότερη προστασία των καταναλωτών από ακούσιες χρεώσεις μέσω αριθμών ΥΠΠ με τη λήψη εισερχόμενων μηνυμάτων.

Η ΕΕΤΤ δημοσιεύει σχέδιο με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις του ως άνω Κώδικα Δεοντολογίας, προκειμένου να λάβει απόψεις και σχόλια από όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς. Οι ενδιαφερόμενοι παρακαλούνται να υποβάλλουν τα σχόλια τους κάνοντας σαφή αναφορά στα άρθρα ή παραγράφους που αναφέρονται. Η παρούσα δημόσια διαβούλευση διαρκεί από τις 8/04/2021 μέχρι και τις 14/05/2021. Οι απαντήσεις πρέπει να υποβληθούν επωνύμως, στην Ελληνική γλώσσα σε έντυπη ή σε ηλεκτρονική μορφή στη διεύθυνση [email protected], όχι αργότερα από τις 14 Μαΐου 2021 και ώρα 13:00.

Οι απαντήσεις θα δημοσιευτούν αυτούσιες και επωνύμως.

Οι ερωτήσεις προς τους συμμετέχοντες

Οι συμμετέχοντες στη δημόσια διαβούλευση μπορούν να παραθέσουν τις απόψεις τους απαντώντας στις παρακάτω ερωτήσεις και παρέχοντας σχετική αιτιολόγηση:

  1. Συμφωνείτε με την εφαρμογή εκ των προτέρων φραγής σε όλες τις υπηρεσίες που χρεώνονται με τη λήψη PSMS/PMMS σε όλους τους συνδρομητές των Παρόχων Δικτύου Εκκίνησης Κλήσεων;
  2. Συμφωνείτε με την προτεινόμενη μεταβατική διαδικασία για την ενημέρωση και την εφαρμογή στους υφιστάμενους συνδρομητές της φραγής σε όλες τις υπηρεσίες που χρεώνονται με τη λήψη PSMS/PMMS;
  3. Συμφωνείτε με την κατάργηση του άρθρου 6 του Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης;

Η ΕΕΤΤ, σύμφωνα με τον κ. Μασσέλο, αφού συγκέντρωσε τις καταγγελίες, τις αξιολόγησε και κάλεσε σε ακροάσεις τις εταιρείες παροχής ΥΠΠ και επέβαλε πρόστιμα. Σε μια περίπτωση μάλιστα ανακάλεσε την άδεια λειτουργίας μιας επιχείρησης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v