Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Supermarket: Το άνοιγμα της αγοράς υπονομεύει το θετικό momentum

Ανάπτυξη 2,1% στο τετράμηνο, με ώθηση από τις πωλήσεις του Πάσχα. Αύξηση 10,9% των πωλήσεων τη Μεγάλη Εβδομάδα του 2021.

Supermarket: Το άνοιγμα της αγοράς υπονομεύει το θετικό momentum

Διακυμάνσεις καταγράφουν οι πωλήσεις στα supermarket, μετά τη δυναμική της περιόδου του Πάσχα, καθώς αρχίζουν να αποτυπώνονται στην καταναλωτική συμπεριφορά οι πρώτες επιπτώσεις από την επανεκκίνηση της εστίασης.

Ο Μάιος αλλάζει τα δεδομένα, ανοίγοντας ταυτόχρονα προοπτικές για τα δίκτυα cash & carry των μεγάλων παικτών, που είχαν πληγεί από το κλειστό κανάλι της ho.re.ca. Παράγοντες της αγοράς σημειώνουν ως αναμενόμενη τη μείωση της εντός σπιτιού κατανάλωσης, που συνεπάγεται ανάσχεση του ρυθμού ανάπτυξης για κάποιες κατηγορίες προϊόντων που βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή της ζήτησης το προηγούμενο διάστημα.

Ανάμεσά τους είναι και τα προϊόντα bazaar, που εμφάνισαν ανάπτυξη 16,5% στο α’ τρίμηνο του 2021 ενώ το 2020 έκλεισαν με αύξηση 10,7% (στοιχεία Nielsen). Από τη μια μεριά, το άνοιγμα των εστιατορίων και από την άλλη, η άρση των περιορισμών στα καταστήματα του λιανεμπορίου, αναδύουν προκλήσεις για τις αλυσίδες supermarket, που δεν θα ξαναδούν εύκολα τα μερίδια που κέρδισαν εν μέσω καραντίνας.

Υπενθυμίζεται ότι το 2020 αλυσίδες όπως Σκλαβενίτης και Γαλαξίας είδαν τις πωλήσεις τους να αναπτύσσονται με διψήφιο ρυθμό (15% και 13,7% αντίστοιχα), πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς, που διαμορφώθηκε σε 9,7% πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen. Κερδισμένοι ήταν και οι υπόλοιποι παίκτες, από την ΑΒ Βασιλόπουλος, με το +4%, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, που παρουσίασε από τις μεγαλύτερες αυξήσεις σε απόλυτο μέγεθος, μέχρι το +5,6% της Metro, το +6,3% της Μασούτης κ.ο.κ.

Η δυναμική της αγοράς διατηρήθηκε εν πολλοίς στο πρώτο τετράμηνο του 2021, μέχρι το τέλος Απριλίου, με ανάπτυξη 2,1% σε αξία, αλλά έλαβε σημαντική ώθηση από την αγοραστική κίνηση της περιόδου του Πάσχα.

Σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ, οι ταχυκίνητοι κωδικοί (FMCGs) στο σύνολό τους παρουσίασαν στο τετράμηνο πιο μετριοπαθή τάση, στο +1,7%, ενώ σε επιμέρους κατηγορίες τα τρόφιμα και ποτά είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία που αναπτύχθηκε με +4%. Οι άλλες μεγάλες κατηγορίες, όπως προϊόντα προσωπικής περιποίησης καθώς και τα προϊόντα οικιακής χρήσης, παρουσιάζουν μείωση πωλήσεων σε αξία κατά -6,2% και -4,4% αντίστοιχα.

Σημειώνεται ότι τη Μεγάλη Εβδομάδα (24/4-2/5) η αγορά παρουσίασε αύξηση 10,9% σε σχέση με την περσινή Μεγάλη Εβδομάδα (13/4-19/4). Η αύξηση οδηγείται κατά κύριο λόγο από την κατηγορίες τροφίμων και ποτών, καθώς και από τα φρέσκα προϊόντα, με τα μεγάλα supermarket (αίθουσες μεταξύ 1.000-2.500 τ.μ.) να συνεισφέρουν περισσότερο σε αυτή την ανάπτυξη και να ακολουθούν τα hypermarket (αίθουσες άνω των 2.500 τ.μ.). Επίσης το φετινό Πάσχα όλες οι επιμέρους γεωγραφικές περιοχές παρουσιάζουν θετική τάση και κυρίως η Πελοπόννησος (18,3%), η Κεντρική Ελλάδα (16,8%) και η Κρήτη (10,2%).

Σε επίπεδο κατηγοριών, καλύτερες επιδόσεις εμφάνισαν τα προϊόντα που συνδέονται με την εξωστρεφή διάθεση των καταναλωτών ενόψει του ανοίγματος της εστίασης μετά το Πάσχα. Ενδεικτικά, η Nielsen αναφέρει τα αποσμητικά (41,1%), τα αφρόλουτρα (17,6%), καθώς και τα προϊόντα styling για τα μαλλιά (44,1%) ενώ αντίθετα η επαναλειτουργία των κομμωτηρίων επηρέασε τις βαφές (-28,4%). Τη δυναμική τους διατήρησαν επίσης τα αλκοολούχα ποτά όπως το ουίσκι (+81,9%), οι μπίρες (+40,6%) και τα κρασιά (+22,4%), ενώ ανοδικά κινήθηκαν και τα αναψυκτικά (+16,2%).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v