Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Νέα μείωση τιμών στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου

Ηλεκτρονικές πλατφόρμες και ΕΠΥ ωθούν και φέτος τα τιμολόγια του κλάδου οχημάτων προς τα κάτω. Προβληματισμός στις τάξεις των ασφαλιστικών, που κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για αυξημένα loss ratios. Οι «περιπέτειες» της Citi Insurance.

Νέα μείωση τιμών στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου

Με έντονο προβληματισμό παρακολουθούν οι παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς τις εξελίξεις στο μέτωπο του κλάδου αυτοκινήτου, καθώς διαπιστώνουν πως η πτώση των τιμολογίων συνεχίζεται, έστω και με βραδύτερους ρυθμούς, και μέσα στο 2021.

Με βάση τα στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, η παραγωγή του κλάδου οχημάτων υποχρεώθηκε σε υποχώρηση 3,9% στο πρώτο φετινό τρίμηνο και 2,9% κατά τους τέσσερις πρώτους μήνες του 2021.

«Θα πρέπει να τονίσουμε», όπως υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς, «ότι οι δύο περίοδοι δεν είναι απόλυτα συγκρίσιμες μεταξύ τους. Πρώτον, γιατί κατά το τελευταίο δίμηνο του 2020 ορισμένες εταιρείες αποφάσισαν να προχωρήσουν σε κάποιες μειώσεις-εκπτώσεις τιμολογίων περιορισμένης διάρκειας (επηρέασαν κάποιο χρονικό διάστημα μέσα στη φετινή χρονιά), ενώ επίσης κατά το δίμηνο Μαρτίου-Απριλίου του 2020, εν μέσω σκληρού lockdown, τα ανασφάλιστα οχήματα είχαν αυξηθεί κατά μερικές εκατοντάδες χιλιάδες, καθώς πολλοί οδηγοί είχαν επιλέξει να μείνουν ακάλυπτοι σε μια περίοδο που δεν κινούσαν τα αυτοκίνητά τους.

Σε κάθε περίπτωση, όμως, γεγονός είναι ότι το μέσο τιμολόγιο ανά όχημα συνεχίζει και φέτος να μειώνεται, παρά τις τόσες προειδοποιήσεις που έχουν υπάρξει για τους κινδύνους που ελλοχεύουν από μια τέτοια εξέλιξη».

Πώς όμως έχει η κατάσταση στον κλάδο; Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες δεν έχουν διαφοροποιήσει σε γενικές γραμμές τα τιμολόγιά τους σε σχέση με πέρυσι, πλην ίσως μίας-δύο περιπτώσεων που προσπαθούν να ανακτήσουν τα χαμένα μερίδια αγοράς του 2020. Αντίθετα, ορισμένες από αυτές τις εταιρείες προσφέρουν διευκολύνσεις-εκπτώσεις σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες, οι οποίες με τη σειρά τους τις μετατρέπουν σε χαμηλότερα τιμολόγια προς την αγορά.

Μια ακόμη πηγή της μείωσης του μέσου τιμολογίου είναι η ολοένα και μεγαλύτερη διείσδυση των ξένων ασφαλιστικών εταιρειών που λειτουργούν με τη μορφή των ΕΠΥ (Ελεύθερη Παροχή Υπηρεσιών) στη χώρα μας, το μερίδιο των οποίων έχει εκτιναχθεί στον κλάδο οχημάτων γύρω στο 18%, από περίπου 12% που βρισκόταν πριν από μία διετία.

Όλοι βέβαια παραδέχονται πως μεταξύ των ΕΠΥ συγκαταλέγονται και καθ’ όλα αξιόπιστες εταιρείες, ωστόσο δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις, όπου κατά την τελευταία δεκαετία εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες οδηγοί «έμπλεξαν», επιλέγοντας συγκεκριμένες ΕΠΥ με δέλεαρ το χαμηλό ασφάλιστρο.

Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, οι ρουμανικές εποπτικές αρχές επέβαλαν μεγάλα πρόστιμα στη City Insurance, αναλαμβάνοντας μάλιστα προσωρινά και τη διαχείριση της τοπικής ασφαλιστικής εταιρείας. Το ζήτημα είναι ότι η City Insurance δραστηριοποιείται και στην Ελλάδα με τη μορφή ΕΠΥ, έχοντας ασφαλίσει πολλές δεκάδες χιλιάδες οχήματα (σύμφωνα με ορισμένους ίσως και 120.000).

Παράγοντα προβληματισμού για την εγχώρια ασφαλιστική αγορά αποτελεί το ότι η μειωμένη κυκλοφορία των οχημάτων στους ελληνικούς δρόμους λόγω της πανδημίας που παρατηρήθηκε από τον Μάρτιο του 2020 και συνεχίστηκε έως και το πρώτο φετινό τρίμηνο, αποτελεί παρελθόν και έτσι όλα δείχνουν ότι το «loss ratio» (συντελεστής ζημιών) των εταιρειών από τον κλάδο οχημάτων θα διαμορφωθεί φέτος σε αρκετά υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι.

«Τα περιοριστικά μέτρα τερματίστηκαν, η οικονομία ανακάμπτει και ο εισερχόμενος τουρισμός αναμένεται αυξημένος. Οι Έλληνες έχουν ήδη ξεχυθεί στους δρόμους και οι τουρίστες θα είναι περισσότεροι από πέρυσι. Μέσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον, μην εκπλαγείτε αν δείτε πολλές ασφαλιστικές εταιρείες να γράφουν ζημίες από τη δραστηριότητά τους στον κλάδο οχημάτων. Σε κάθε περίπτωση, το φτηνότερο ασφάλιστρο δεν είναι πάντα η καλύτερη επιλογή για τον πελάτη, πράγμα που οι Έλληνες θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Στέφανος Kοτζαμάνης [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v