Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η μεγάλη επιστροφή του κραγιόν και του make up

Ανάπτυξη πωλήσεων 7% για την ελληνική αγορά καλλυντικών το 2021. Στο +4,5% βλέπει το ρυθμό το 2022 ο ΠΣΒΑΚ, με 13% για το μακιγιάζ. Ανατιμήσεις 3-5% κατά μέσο όρο, καταγράφονται στην αγορά.

Η μεγάλη επιστροφή του κραγιόν και του make up

Ισχυρή ώθηση στις πωλήσεις make up και κραγιόν δίνει ο περιορισμός της χρήσης μασκών πριμοδοτώντας το σύνολο της κατηγορίας μακιγιάζ, η οποία εμφανίζει διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης και ηγείται του rebound της αγοράς καλλυντικών μετά την πανδημία.

Οι πωλήσεις των προϊόντων μακιγιάζ προβλέπεται να εμφανίσουν αύξηση 13% σε αξία το 2022 αποτελώντας την ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία καλλυντικών στην εγχώρια αγορά. Προηγήθηκε αύξηση 4,2% το 2021 αλλά αθροιστικά δεν καλύπτει τη "βουτιά" του 2020, καθώς οι επιπτώσεις της “καραντίνας” και των περιορισμών στις μετακινήσεις στοίχισαν στην κατηγορία απώλειες 35,3%. Ωστόσο χάρη στην ανάπτυξη μεγάλων σε αξία κατηγοριών, όπως οι κρέμες και τα προϊόντα περιποίησης προσώπου καθώς και τα προϊόντα για τα μαλλιά, οι συνολικές πωλήσεις της αγοράς αυξήθηκαν κατά 7% το 2021 ενώ προβλέπεται να διατηρηθεί η ανοδική τάση το 2022 με ηπιότερο ρυθμό, γύρω στο 4,5% επιστρέφοντας στα επίπεδα προ πανδημίας.

Σύμφωνα με στοιχεία του Πανελληνίου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Αρωμάτων και Καλλυντικών (ΠΣΒΑΚ) η βιομηχανία είναι αντιμέτωπη με σημαντικές αυξήσεις στις πρώτες ύλες, ενώ επηρεάζεται από τα υψηλά μεταφορικά και ενεργειακά κόστη, καθώς και από τις ανατιμήσεις στα εισαγόμενα καλλυντικά. Παρ όλ' αυτά η αύξηση των τιμών πώλησης των καλλυντικών, ως αποτέλεσμα της μετακύλισης μέρους του κόστους της βιομηχανίας, εκτιμάται ότι δεν θα ξεπεράσει κατά μέσον όρο το 3-5%.

Τα κανάλια διανομής

Θα πρέπει να σημειωθεί επίσης ότι η επιστροφή της αγοράς καλλυντικών στα μεγέθη του 2019 γίνεται με διαφορετικό μίγμα καναλιών, καθώς τα καλλυντικά του supermarket βρίσκονται ψηλά στη ζήτηση και το e-commerce έχει σχεδόν διπλασιάσει το μερίδιό του.

Ειδικότερα, το κανάλι ευρείας διανομής διατηρεί μερίδιο πάνω από 30% (31% με βάση τα στοιχεία του ΠΣΒΑΚ, τα οποία παραχωρεί στην ICAP για την κλαδική της έρευνα) και μαζί με το δίκτυο των φαρμακείων, που είναι στη δεύτερη θέση της κατάταξης (21%), καλύπτουν το ήμισι της αγοράς. Το μερίδιο του e-commerce υπολογίζεται στο 15%. Στο 15% είναι και το μερίδιο της επιλεκτική διανομής, τα κομμωτήρια είναι στο 9% ενώ το υπόλοιπο 9% μοιράζεται σχεδόν στις εταιρείες door to door, τις standalone boutique και τα ινστιτούτα αισθητικής.

Οι επιδόσεις ανά κατηγορία

Σε τιμές χονδρικής η αξία της αγοράς υπολογίζεται περίπου στα 555 εκατ. ευρώ και ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ στη λιανική ενώ οι εξαγωγές ξεπερνούν τα 400 εκατ. ευρώ. Η κατηγορία των κρεμών και προϊόντων περιποίησης προσώπου διατηρούν την προτοκαθεδρία, με αξία σε τιμές χονδρικής πάνω από 177 εκατ. ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2021 όλες οι κατηγορίες καλλυντικών εμφάνισαν θετικό πρόσημο, με τα αρώματα να καταγράφουν την μεγαλύτερη ανάπτυξη (11,3%) και να ακολουθούν οι κατηγορίες προϊόντων περιποίησης προσώπου (8%), μαλλιών (7,1%), σώματος (6,8%) και μακιγιάζ (4,2%). Για το 2022 προβλέπεται να ηγηθεί η κατηγορία μακιγιάζ και ακολούθως οι κατηγορίες περιποίησης προσώπου (4,8%), σώματος (4%), αρωμάτων (2%) και περιποίησης μαλλιών (1,7%).

Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΠΣΒΑΚ το διαδίκτυο μπορεί να ξεκλειδώσει ευκαιρίες ανάπτυξης για τον κλάδο, αν και παρατηρείται σημαντική μείωση στην χρήση του συγκριτικά με πέρυσι λόγω της ανάγκης των καταναλωτών να επανέλθουν στα φυσικά σημεία. Παράλληλα, πέρα από την επιστροφή της ζήτησης σε είδη μακιγιάζ, παρατηρείται μια δυναμική ανάπτυξη των κατηγοριών της ανδρικής περιποίησης, με τον άνδρα καταναλωτή να απενοχοποιεί την αγορά προϊόντων ομορφιάς και να αγοράζει πλέον με μεγαλύτερη συχνότητα προϊόντα περιποίησης (προσώπου, γενειάδας κ.α.).

Σοφία Εμμανουήλ

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v