Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΕΒΕΠ: Ο μητροπολιτικός ρόλος του Πειραιά ενισχύεται με το Μετρό

Η λειτουργία των τριών νέων σταθμών, θα συνδέει το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» με το λιμάνι του Πειραιά σε λιγότερο από μια ώρα. Ποια τα οφέλη για περιβάλλον και τουρισμό, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς.

ΕΒΕΠ: Ο μητροπολιτικός ρόλος του Πειραιά ενισχύεται με το Μετρό

Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά καλωσορίζει την έλευση του Μετρό στην πόλη λιμάνι του Πειραιά. Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό ΑΕ, η λειτουργία των τριών σταθμών θα αυξήσει τη συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του μετρό σε 132.000 πολίτες ημερησίως. Ο συνολικός χρόνος μετάβασης με το μετρό, από το λιμάνι μέχρι το αεροδρόμιο, υπολογίζεται σε μόλις 55 λεπτά. Η κυκλοφορία των αυτοκινήτων αναμένεται να μειωθεί κατά 23.000 ημερησίως, όπως επίσης αναμένεται μείωση στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, με την επέκταση της γραμμής συνενώνονται λειτουργικά οι δύο γραμμές 1 και 3 του μετρό, το λιμάνι, ο προαστιακός σιδηρόδρομος, ο ηλεκτρικός και 12 σταθμοί του τραμ προς Πειραιά. Με την ευκαιρία των εγκαινίων από τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, στις 10 Οκτωβρίου, των τριών νέων σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» του Μετρό στον Πειραιά, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, δήλωσε:

«Ο Πειραιάς ολοκληρώνει, με την έλευση του μετρό, όλο τον κύκλο των μέσων σταθερής τροχιάς με τραμ, ΗΣΑΠ, προαστιακό και γίνεται ο πληρέστερος συγκοινωνιακός κόμβος. Με τη λειτουργία του μετρό στον Πειραιά, το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας θα συνδέεται με το μεγαλύτερο λιμάνι, σε λιγότερο από μία ώρα. Αυτή η σύνδεση ήταν απαραίτητη και έπρεπε να πραγματοποιηθεί, αφού είμαστε μια χώρα, όπου, ένα σημαντικό κομμάτι της οικονομίας μας στηρίζεται στα έσοδα από τον τουρισμό. Ο επισκέπτης που προσγειώνεται στο Ελευθέριος Βενιζέλος για να πάρει το βαπόρι για κάποιο από τα υπέροχα ελληνικά νησιά, δεν χρειάζεται πλέον να υποστεί τη βάσανο του κυκλοφοριακού, διασχίζοντας οδικώς, απ’ άκρου σ΄άκρο, το λεκανοπέδιο.

Η έλευση του μετρό μέχρι το λιμάνι που, επί της ουσίας, φέρνει στον Πειραιά το αεροδρόμιο, αλλά και με όλους τους ενδιάμεσους σταθμούς που θα εξυπηρετούν το κοινό, θα βελτιώσουν την εικόνα του κυκλοφοριακού, τόσο μέσα στην πόλη, όσο και σε όλο το περιφερειακό οδικό δίκτυο γύρω από το επιβατικό λιμάνι. Δηλαδή, επί της ουσίας, θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής των Πειραιωτών και όχι μόνο, προσφέροντας μια ακόμη ποιοτική σύνδεση στον οικιστικό ιστό, αλλά και απαλλάσσοντας την πόλη από ένα μεγάλο μέρος των αέριων ρύπων από τα οχήματα. Ήδη είχαν παραδοθεί στην κυκλοφορία οι τρεις σταθμοί Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια και τώρα δίνονται και οι άλλοι τρεις βασικοί σταθμοί της γραμμής 3, στα πυκνοκατοικημένα Μανιάτικα, στο επιβατικό λιμάνι, στην πλατεία Οδησσού, μπροστά από τo Επιμελητήριό μας, βεβαίως στο κέντρο της πόλης, στο εμβληματικό Δημοτικό Θέατρο. Το τελευταίο, μάλιστα, αποκτά μία εύκολη πρόσβαση για το κοινό από όλο το λεκανοπέδιο που θα θελήσει να παρακολουθήσει μία παράσταση, ενώ, βεβαίως, ευελπιστούμε ότι το μετρό θα φέρει πιο κοντά το αγοραστικό κοινό από την ευρύτερη περιοχή, αυξάνοντας την επισκεψιμότητα στο εμπορικό κέντρο του Πειραιά.

Μένει μία ακόμη παρέμβαση να γίνει με την υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ από το Φάληρο μέχρι και τον τερματικό σταθμό στον Πειραιά για να αλλάξει θεαματικά η εικόνα του Πειραιά. Ο επιχειρηματικός κόσμος αισθάνεται ικανοποιημένος και δικαιωμένος για την υπομονή που επέδειξε, καθώς είχε από ετών επισημάνει την αναγκαιότητα ανάπτυξης των συνδυασμένων επιβατικών μεταφορών. Είναι γεγονός ότι ο Πειραιάς δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή πόλη ως προς τις συγκοινωνιακές - μεταφορικές υποδομές, που ενισχύουν τον υπερτοπικό χαρακτήρα και τον μητροπολιτικό του ρόλο. Συγχαρητήρια στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τον Δήμο Πειραιά, την Αττικό Μετρό και όλους τους φορείς και υπηρεσίες που συνετέλεσαν στην επιτυχή ολοκλήρωση ενός πολύ σημαντικού έργου.»

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v