Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Άρχισαν τα έργα στην σήραγγα των Τεμπών

Την έναρξη των έργων για τη διάνοιξη της μεγαλύτερης οδικής σήραγγας (Τ2)  στα Τέμπη πραγματοποίησε χθες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιάς.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Άρχισαν τα έργα στην σήραγγα των Τεμπών
Την έναρξη των έργων για τη διάνοιξη της μεγαλύτερης οδικής σήραγγας (Τ2) της Ελλάδας μήκους 6.100 μέτρων στα Τέμπη πραγματοποίησε χθες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς ο οποίος επισκέφθηκε το εργοτάξιο του έργου που εντάσσεται στη σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή του Οδικού Άξονα Ράχες Μαλιακού - Κλειδί Ημαθίας.

Η σήραγγα Τ2 είναι διπλού κλάδου και κάθε κλάδος της έχει μήκος 6.100 μέτρα. Επιπλέον, κατασκευάζονται τα μέτωπα για τη διάνοιξη και των άλλων δύο σηράγγων, της Τ1 μήκους 1.900 μέτρων και της Τ3 μήκους 3.200 μέτρων, ανά κλάδο, για τη διέλευση του Πλαταμώνα.

Το έργο εντάσσεται στην σύμβαση παραχώρησης που περιλαμβάνει την κατασκευή του τμήματος του άξονα ΠΑΘΕ από την αρχή των ΤΕΜΠΩΝ, ΠΛΑΤΑΜΩΝΑ μέχρι την ΣΚΟΤΙΝΑ. Περιλαμβάνει επίσης την αναβάθμιση, συντήρηση και λειτουργία και των υπολοίπων τμημάτων του ΠΑΘΕ από Ράχες ΜΑΛΙΑΚΟΥ μέχρι ΚΛΕΙΔΙ Ημαθίας.

Το σύνολο της παραχώρησης είναι 230 χλμ. Το έργο έχει συνολικό κόστος 1,3 δισ. ευρώ σε παρούσα αξία και η κατασκευή του θα διαρκέσει 4,5 χρόνια. Το τμήμα Ράχες Μαλιακού - Κλειδί Ημαθίας είναι ένα έργο ιδιαίτερης στρατηγικής σημασίας που ολοκληρώνει τον κεντρικό οδικό άξονα της χώρας, δηλαδή τον ΠΑΘΕ, και μάλιστα στα πιο δύσκολα σημεία του, στον Πλαταμώνα και τα Τέμπη, με σήραγγες συνολικού μήκους 23 χιλιομέτρων και γέφυρες 700 και 500 μέτρων.

Με την ολοκλήρωση του έργου, οι οδηγοί, θα παρακάμπτουν την Κοιλάδα των Τεμπών, ένα εξαιρετικά επικίνδυνο κομμάτι του εθνικού οδικού άξονα που στο παρελθόν έχουν γίνει πολύ σοβαρά τροχαία δυστυχήματα. Μάλιστα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κατά την επίσκεψή του δεν παρέλειψε στο τραγικό δυστύχημα της 13ης Απριλίου του 2003 που είχε ως συνέπεια τον θάνατο 21 παιδιών από Μακροχώρι Ημαθίας, στη μνήμη των οποίων αφιέρωσε το έργο ως ελάχιστο φόρο τιμής.

Η ολοκλήρωση των έργων στα Τέμπη και τον Πλαταμώνα παράλληλα με την κατασκευή των τμημάτων που υπολείπονται για την ολοκλήρωση των έργων στο πέταλο του Μαλιακού θα επιτρέψουν τη μετατροπή της εθνικής οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης στο σύνολό της σε κλειστό αυτοκινητόδρομο.

Η συνολική προθεσμία για την ολοκλήρωση της κατασκευής των έργων το τμήμα Ράχες - Κλειδί είναι 4,5 χρόνια (54 μήνες). Ωστόσο, προβλέπονται και ενδιάμεσες αποκλειστικές προθεσμίες.

Την κατασκευή – λειτουργία και συντήρηση του τμήματος του ΠΑΘΕ: Μαλιακός – Κλειδί έχει αναλάβει η κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου στην οποία συμμετέχουν οι: HOCΗTIEF PPP SOLUTIONS (35%), ΕΛΛΑΚΤΩΡ (20%), J&P ΑΒΑΞ (16,25%), VINCI S.A. (13,75%), ΑΕΓΕΚ (10%) και ΑΘΗΝΑ (5%). Η διάρκεια της παραχώρησης είναι 30 χρόνια.

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ο οποίος συνεχίζει την επιθεώρηση των έργων που εκτελούνται στη βόρεια Ελλάδα και σήμερα επισκέπτεται τα έργα της Εγνατίας και τον κάθετων αξόνων της στην ανατολική Μακεδονία υπερασπίστηκε της μεθόδου κατασκευής δημόσιων έργων με σύμβαση παραχώρησης, τονίζοντας ότι είναι αναγκαία, καθώς το κόστος των έργων είναι πολύ υψηλό και το δημόσιο δεν έχει τους απαραίτητους πόρους για να τα χρηματοδοτήσει.

Ο κ. Σουφλιάς εξήρε και το έργο των ελληνικών τεχνικών εταιρειών ενώ δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι οφέλη από τη σύμβαση της παραχώρησης έχει και το ελληνικό δημόσιο αφού η υπογραφείσα σύμβαση προβλέπει την καταβολή στο δημόσιο έως και το 65% των εισπράξεων από τα διόδια.

Η περιοδεία του κ. Σουφλιά στην βόρειο Ελλάδα ολοκληρώνεται αύριο με την επιθεώρηση των έργων που εκτελούνται στο αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης και το μετρό της συμπρωτεύουσας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v