Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΗΣΑΠ: Αναμένει έγκριση για τρία έργα

Στην Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ βρίσκονται ήδη οι φάκελοι με τις προκαταρκτικές μελέτες και τις μελέτες κόστους-οφέλους για τους τρεις από τους τέσσερις χώρους στάθμευσης, που σχεδιάζει να δημιουργήσει ο ΗΣΑΠ.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΗΣΑΠ: Αναμένει έγκριση για τρία έργα
Στην Ειδική Γραμματεία Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα βρίσκονται ήδη οι φάκελοι με τις προκαταρκτικές μελέτες και τις μελέτες κόστους-οφέλους για τους τρεις από τους τέσσερις χώρους στάθμευσης, συνολικής χωρητικότητας 1.010 θέσεων, που σχεδιάζει να δημιουργήσει ο ΗΣΑΠ.

Πρόκειται για τους χώρους στάθμευσης που θα δημιουργηθούν σε Φάληρο, Νέο Ηράκλειο και Μαρούσι, για τους οποίους οι διαδικασία προχωρά κανονικά και η Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ θα προκηρύξει διαγωνισμούς για την αναζήτηση συμβούλων προκειμένου να συνταχθούν τα τεύχη δημοπράτησης και να γίνει στη συνέχεια η προκήρυξη των διαγωνισμών.

Στους σχεδιασμούς του ΗΣΑΠ περιλαμβάνεται και η κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης στην Κηφισιά, έργο για το οποίο επίσης έχει γίνει προκαταρκτική μελέτη καθώς και μελέτη κόστους, ωστόσο ο φάκελος δεν κατατεθεί καθώς αναμένεται ακόμη η έγκριση του Δήμου Κηφισιάς.

Οι τέσσερις υπόγειοι σταθμοί θα έχουν συνολικό κόστος 22,97 εκατομμύρια ευρώ και θα κατασκευαστούν με την σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτών, οι οποίοι θα αναλάβουν την εκμετάλλευση των χώρων στάθμευσης για διάστημα που θα αποτελέσει αντικείμενο του διαγωνισμού.

Μαρούσι

Στο σταθμό του ΗΣΑΠ στο Μαρούσι, στον υπόγειο χώρο της Πλατείας Ευτέρπης, πρόκειται να δημιουργηθεί χώρος στάθμευσης με τέσσερα υπόγεια, συνολικής χωρητικότητας 168 θέσεων στάθμευσης. Το κόστος κατασκευής υπολογίζεται σε 5 εκατομμύρια ευρώ.

Ηράκλειο

Στον υπόγειο χώρο της Πλατείας 28ης Οκτωβρίου πρόκειται να δημιουργηθεί χώρος στάθμευσης με τρία υπόγεια, συνολικής χωρητικότητας 331 θέσεων στάθμευσης και κόστους 6,62 εκατομμυρίων ευρώ.

Φάληρο

Στον υπόγειο χώρου του ακινήτου που διαθέτει ο ΗΣΑΠ στον σταθμό του Φαλήρου θα δημιουργηθεί υπόγειος χώρος στάθμευσης με τρία επίπεδα και συνολική χωρητικότητα 201 θέσεις. Το κόστος του συγκεκριμένου σταθμού υπολογίζεται σε 4,55 εκατομμύρια ευρώ.

Κηφισιά

Στην Κηφισιά ο χώρος στάθμευσης, εφόσον βέβαια εξασφαλιστεί η σχετική άδεια-έγκριση, πρόκειται να δημιουργηθεί στον υπόγειο χώρου του Άλσους Κηφισιάς. Θα αναπτύσσεται σε τέσσερα επίπεδα και το κόστος κατασκευής προϋπολογίζεται ότι θα ανέλθει σε 6,8 εκατομμύρια ευρώ.

Για τον συγκεκριμένο σταθμό πάντως υπάρχουν αντιρρήσεις φορέων της περιοχής σε ότι αφορά τους περιβαλλοντικούς όρους του έργου που θα προχωρήσει μόνον εφόσον υπάρξει συναίνεση όλων των εμπλεκόμενων φορέων.

Στις 10 Ιανουαρίου ξεκινά το έργο ανακαίνισης της γραμμής

Εν τω μεταξύ, αμέσως μετά τις γιορτές πρόκειται να ξεκινήσουν τα έργα για την αλλαγή της υποδομής-επιδομής της γραμμής σε όλο το μήκος της, καθώς και για την ενίσχυση της σήραγγας στο τμήμα Ομόνοια-Μοναστηράκι.

Το έργο κόστους 79,1 εκατ. ευρώ θα κατασκευαστεί από την εταιρία Άκτωρ, στην οποία κατακυρώθηκε ο σχετικός διαγωνισμός και υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί στο α΄ τρίμηνο του 2010.

Το έργο αφορά στην στήριξη της γραμμής σε σκυρόδεμα, κατά τα πρότυπα του Μετρό, και με την ολοκλήρωσή του θα προσφέρει την δυνατότητα για την ανάπτυξη μεγαλύτερων ταχυτήτων από τους συρμούς. Στο πλαίσιο του έργου αυτού, θα αναβαθμιστεί η σηματοδότηση και θα αναπτυχθεί σύστημα τηλεματικής που θα επιτρέψει την παροχή πληροφοριών σχετικά με τον χρόνο διέλευσης των συρμών.

Τα έργα είναι προγραμματισμένα να ξεκινήσουν από το νότιο τμήμα της γραμμής και συγκεκριμένα από το τμήμα Ταύρος–Ομόνοια.

Κατά το χρονικό διάστημα εκτέλεσης των έργων τμήμα της γραμμής θα αμφιδρομείται, εξυπηρετώντας και τις δύο κατευθύνσεις, κάτι που μεταφράζεται σε αισθητά αραιότερη διέλευση των συρμών κατά τις εργάσιμες μέρες της εβδομάδας, ενώ το Σάββατο και τη Κυριακή η διέλευση θα διακόπτεται προκειμένου να επιταχύνονται τα έργα.

Ο ΗΣΑΠ θα δρομολογήσει λεωφορεία που θα εξυπηρετούν τους επιβάτες κατά το διάστημα εκτέλεσης των έργων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο