Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στις 30/1 η προθεσμία για επέκταση του μετρό

Προθεσμία έως τις 30 Ιανουαρίου έχουν οι ενδιαφερόμενες κατασκευαστικές εταιρίες-όμιλοι να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για το έργο της επέκτασης της Γραμμής 3 του μετρό στα δυτικά προάστια, με κατάληξη στον Πειραιά.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Στις 30/1 η προθεσμία για επέκταση του μετρό
Προθεσμία λίγων ακόμη ημερών και συγκεκριμένα έως τις 30 Ιανουαρίου έχουν οι ενδιαφερόμενες κατασκευαστικές εταιρίες-όμιλοι να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για το έργο της επέκτασης της Γραμμής 3 του μετρό στα δυτικά προάστια, με κατάληξη στον Πειραιά.

Πρόκειται για το έργο που επαναδημοπράτησε πρόσφατα η Αττικό Μετρό μετά την απόφασή της να προχωρήσει στην ακύρωση και την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού εξαιτίας της δικαστικής διαμάχης των εταιριών που συμμετείχαν στον ακυρωθέντα διαγωνισμό.

Στον διαγωνισμό αναμένεται να συμμετάσχουν, όπως άλλωστε και στον προηγούμενο που ακυρώθηκε, όλες οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες της χώρας σε συνεργασία με ξένες τεχνικές εταιρίες.

Πάντως, δεν αποκλείεται να υπάρξουν μικρές διαφοροποιήσεις στη συγκρότηση των κοινοπραξιών σε σχέση με τον ακυρωθέντα διαγωνισμό, στον οποίο συμμετείχαν:

-J&P ABAΞ  - FCC CONSTRUCΤION,
-ΑΕΓΕΚ - IMPREGILO - SELI - ANSALDO, ΑΚΤΩΡ - SIEMENS - VINCI,
-MHXANIKH,
-ΠΑΝΤΕΧΝΙΚΗ - SC SOARES DA COSTA - ZAGOPE - CONSTRUTORA DO,
-TAMEGA και ΤΕΡΝΑ - GHELLA.

Να θυμίσουμε ότι ο διαγωνισμός, που προκηρύχτηκε το 2005, ακυρώθηκε από την Αττικό Μετρό, καθώς έγινε δεκτή από την Ευρωπαϊκή Ένωση προσφυγή που κατέθεσε η εταιρία ΤΕΡΝΑ κατά της συμμετοχής της εταιρίας Μηχανική με το σκεπτικό ότι η συγκεκριμένη επιχείρηση δεν διαθέτει εμπειρία σε έργα μετρό.

Να σημειωθεί ότι αντίστοιχες προσφυγές κατά της συμμετοχής της Μηχανικής είχαν κατατεθεί και στα ελληνικά δικαστήρια από την J&P Άβαξ  και την Άκτωρ όπου δεν είχαν γίνει όμως δεκτές. 

Ύστερα, δε, από τη δικαστική διχογνωμία που δημιουργήθηκε από τις αντικρουόμενες δικαστικές αποφάσεις κρίθηκε από την Αττικό Μετρό και το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ ότι θα ήταν προτιμότερο να ακυρωθεί ο διαγωνισμός και να προκηρυχτεί εκ νέου.

Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό η καθυστέρηση από την επαναπροκήρυξη υπολογίζεται ότι θα είναι της τάξης των τεσσάρων μηνών υπό την απαραίτητη προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξει νέος κύκλος ενστάσεων και προσφυγών.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 515 εκατ. ευρώ και αφορά στην κατασκευή υπόγειας σήραγγας μήκους 7,6 χλμ. με έξι σύγχρονους σταθμούς.

Οι νέοι σταθμοί που θα συνδέσουν τη δυτική Αθήνα με τον Πειραιά
έχουν χωροθετηθεί στις εξής περιοχές:
-Αγία Βαρβάρα (Λ. Ελευθερίου Βενιζέλου - Αγία Ελεούσα).
-Κορυδαλλός (Πλατεία Ελευθερίας).
-Νίκαια (Πλατεία Ελ. Βενιζέλου).
-Μανιάτικα (Αιτωλικού & Μαυρομιχάλη).
-Πειραιάς (Λιμάνι - πλησίον σταθμού ΗΣΑΠ).
-Δημοτικό Θέατρο (Γρηγορίου Λαμπράκη).

Η συγκεκριμένη επέκταση θα εξυπηρετεί, τόσο τα δυτικά προάστια του Λεκανοπεδίου (Αγία Βαρβάρα, Νίκαια, Κορυδαλλός) όσο και τον Πειραιά (Ταμπούρια, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο) και υπολογίζεται ότι θα καλύπτει περίπου 160.000 μετακινήσεις την ημέρα.

Να σημειώσουμε, τέλος, ότι συνολικά 6,5 χλμ. σήραγγας της επέκτασης θα κατασκευαστούν με μηχάνημα διάνοιξης σηράγγων ("μετροπόντικας"), ενώ το υπόλοιπο τμήμα στην αρχή και στο τέλος του έργου θα υλοποιηθεί με υπόγεια εκσκαφή.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v