Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μνημόνιο Συνεργασίας Δήμου Αθηναίων και ΟΣΕ

Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ Δήμου Αθηναίων και ΟΣΕ υπέγραψαν ο Δήμαρχος Αθηναίων Ν. Κακλαμάνης και ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Γεώργιος Γιαννούσης, παρουσία του Υπουργού Μεταφορών.

Μνημόνιο Συνεργασίας Δήμου Αθηναίων και ΟΣΕ
Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ Δήμου Αθηναίων και ΟΣΕ υπέγραψαν σήμερα ο Δήμαρχος Αθηναίων Νικήτας Κακλαμάνης και ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Γεώργιος Γιαννούσης, παρουσία του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών Ευριπίδη Στυλιανίδη.

Με το Μνημόνιο εγκαθιδρύεται η συνεχής και στενή συνεργασία του Δήμου Αθηναίων με το Υπουργείο Μεταφορών και τον ΟΣΕ, και προβλέπεται η συγκρότηση κοινού οργάνου με αρμοδιότητες:

*Να λειτουργεί ως «Παρατηρητήριο» για την παρακολούθηση της εφαρμογής των όρων της περιβαλλοντικής μελέτης, της πορείας των έργων και την επίλυση τυχόν προβλημάτων.

*Να επεξεργαστεί πρόταση για την από κοινού αναβάθμιση, ανάδειξη και χρήση της ζώνης του σταθμού Πελοποννήσου (κτίριο Τσίλερ) ως χώρου πολιτισμού και αναψυχής, σε συνδυασμό με τη διατήρηση και προβολή της διαχρονικής ιστορίας του σιδηρόδρομου και της σχέσης του με την πόλη.

Επιδίωξη του « Παρατηρητηρίου» είναι να διασφαλίσει την εφαρμογή των όρων της περιβαλλοντικής μελέτης κατά την υλοποίηση των έργων, ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή αξιοποίηση των ωφελειών για τους πολίτες .

Οι παρεμβάσεις για τον υποβιβασμό και την υπογειοποίηση των γραμμών στο μεγαλύτερο δυνατό τμήμα της πόλης όχι μόνο βάζουν τέλος στη διχοτόμηση της Αθήνας , αλλά ταυτόχρονα διαμορφώνουν ελεύθερους χώρους πρασίνου, αθλητισμού και αναψυχής, που αλλάζουν εντελώς την εικόνα της περιοχής προς το καλύτερο.

Επιπλέον σε περίπου 20.000 τ.μ. εκ της ιδιοκτησίας του ΟΣΕ , δημιουργούνται χώροι πρασίνου και αναψυχής για τους κατοίκους των γειτονιών. Με τη δημιουργία ικανού αριθμού υπόγειων ή υπέργειων πεζοδιαβάσεων διασφαλίζεται η απρόσκοπτη κίνηση των πεζών και συνενώνονται τα τμήματα της πόλης, εκατέρωθεν των γραμμών. Διαμορφώνονται επίσης νέοι οδικοί κόμβοι προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή ροή και κίνηση των οχημάτων, μεταξύ των περιοχών εκατέρωθεν της γραμμής.

Τα έργα που αλλάζουν ριζικά την εικόνα της περιοχής και αναβαθμίζουν δραστικά την ποιότητα ζωής των πολιτών μεταξύ άλλων είναι τα εξής:

1ο Τμήμα: Από Πέτρου Ράλλη έως Λένορμαν Υποβιβασμός του συνόλου του σιδηροδρομικού διαδρόμου από την Πέτρου Ράλλη έως την οδό Λένορμαν, σε μήκος 1820 μέτρων, η κάλυψη του συνόλου του σιδηροδρομικού Διαδρόμου και ενοποίηση της περιοχής από την οδό Ορφέως έως και την Ιερά Οδό, σε μήκος 620 μ., η διαμόρφωση του συνόλου του καλυμμένου τμήματος από Ορφέως, έως και Ιερά Οδό, σε χώρο πρασίνου, περιπάτου και αναψυχής παράλληλα με την πλήρη συνένωση των εκατέρωθεν περιοχών.

2ο Τμήμα: Από Λένορμαν έως Σεπολίων που περιλαμβάνει τη ζώνη του σταθμού Αθηνών
Δημιουργία νέου ανισόπεδου κόμβου Πέλοπος, πολλαπλής εξυπηρέτησης των οδικών κινήσεων, μεταξύ Δεληγιάννη, Κωνσταντινουπόλεως, Λένορμαν ,Σιδηροδρόμων και Ιωαννίνων. Υπόγειου οδικού κλάδου προς την οδό Δομοκού στο ύψος της Κονίτσης για την ευχερή κίνηση των οχημάτων από τα Σεπόλια προς τις οδούς Δομοκού, Δηληγιάννη και Λιοσίων, που σε συνδυασμό με την παραμένουσα οδό Σεπολίων, αντιμετωπίζει πλήρως τα κυκλοφοριακά προβλήματα της περιοχής.
 
Σειρά παρεμβάσεων στην περιοχή του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών (διάβαση πεζών, τριών νέων άνω διαβάσεων πεζών, χώροι πρασίνου και αναψυχής, χώροι κυκλοφορίας και στάθμευσης, πεζόδρομοι κα.).

Στο πλαίσιο των επιβαλλόμενων υποχρεώσεων από την περιβαλλοντική μελέτη τις οριστικές τεχνικές μελέτες και τις λοιπές πολεοδομικές και περιβαλλοντικές διατάξεις που ισχύουν ή θα ισχύσουν για την περιοχή, θα διαμορφωθούν χώροι για κοινή χρήση, είτε πράσινο είτε πεζόδρομοι στους χώρους που βρίσκονται μεταξύ των σιδηροδρομικών εγκαταστάσεων και οδών που δεν θα χρησιμοποιηθούν από τον ΟΣΕ.

3ο Τμήμα: Από Σεπολίων έως Τρεις Γέφυρες
Υποβιβασμός του συνόλου του σιδηροδρομικού Διαδρόμου (από ύψος οδού Κονίτσης έως Τρεις Γέφυρες στο ύψος οδού Νιρβάνα) σε μήκος 2.172 μ., πλήρης κάλυψη και ενοποίηση της περιοχής από την οδό Σεπολίων έως την οδό Σιώκου (ύψος Ζορμπά περίπου) σε μήκος 1.230 μ., διαμόρφωση του συνόλου του καλυμμένου τμήματος από Σεπολίων έως Σιώκου, σε χώρο πρασίνου περιπάτου και αναψυχής, με αποτέλεσμα την πλήρη συνένωση των εκατέρωθεν περιοχών.

Για το σύνολο των Τμημάτων

Μετά την ολοκλήρωση των έργων, και με στόχο τη μείωση των αρνητικών επιπτώσεων από τη λειτουργία της γραμμής, προβλέπονται:

Εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών συρμών, μεταφορά των εμπορευματικών δρομολογίων των συρμών από τον εμπορευματικό Σταθμό Θριασίου, οι νέες γραμμές κατασκευάζονται με τρόπο που μειώνει δραστικά το θόρυβο και τους κραδασμούς και δημιουργία ικανού αριθμού υπόγειων ή υπέργειων πεζοδιαβάσεων έτσι ώστε να διασφαλίζεται, η απρόσκοπτη κίνηση των πεζών και η συνένωση των τμημάτων της πόλης εκατέρωθεν των γραμμών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v