Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΟΣΕ: Η "μαύρη τρύπα" από τις κλοπές καλωδίων

Σε «μαύρη τρύπα» για το σιδηρόδρομο εξελίσσεται η υπόθεση κλοπής καλωδίων του δικτύου ηλεκτροκίνησης. Στα 10 εκατ. ευρώ φτάνει κάθε χρόνο η ζημιά για τον ΟΣΕ. Κλάπηκαν 100 χλμ καλωδίων σε δυο χρόνια.

ΟΣΕ: Η μαύρη τρύπα από τις κλοπές καλωδίων
Σε «μαύρη τρύπα» για το σιδηρόδρομο εξελίσσεται η υπόθεση κλοπής καλωδίων του δικτύου ηλεκτροκίνησης που επιβαρύνει τις εταιρείες του ΟΣΕ τόσο επιχειρησιακά όσο, κυρίως, οικονομικά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τα τελευταία δυο χρόνια το κόστος από τις κλοπές για ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εταιρεία λειτουργίας του σιδηροδρόμου, ανέρχεται σε αρκετά εκατομμύρια ευρώ. Σε μια προσπάθεια ανάταξης του συστήματος ηλεκτροκίνησης στο δίκτυο Αχαρνές- Τιθορέα, η ΕΡΓΟΣΕ έχει προκηρύξει έργο προϋπολογισμού 21,8 εκ. ευρώ.

Τα προβλήματα για την λειτουργία της ηλεκτροκίνησης ξεκίνησαν σχεδόν από την ημέρα που εγκαταστάθηκε το δίκτυο και είναι σχεδόν καθημερινά. Η υπόθεση εξελίσσεται σε οικονομική αιμορραγία καθώς, εκτός από την αντικατάσταση των καλωδίων η εταιρεία που έχει την επιχειρησιακή ευθύνη, είναι υποχρεωμένη να αποζημιώνει τους επιβάτες.

Είναι χαρακτηριστικό ότι λόγω κλοπής των καλωδίων χαλκού από το εναέριο δίκτυο ηλεκτροκίνησης του ΟΣΕ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιβαρύνεται κάθε χρόνο με περίπου 10 εκατ. ευρώ από επιστροφές χρημάτων προς τους επιβάτες, λόγω των καθυστερήσεων στην εκτέλεση των δρομολογίων. Μάλιστα, τα δύο τελευταία χρόνια υπολογίζεται ότι έχουν κλαπεί από το δίκτυο του ΟΣΕ περισσότερα από 100 χιλιόμετρα καλωδίων χαλκού.

Νέο έργο

Προκειμένου να υπάρξει συνολική αντιμετώπιση, τουλάχιστον στο κομμάτι της κατασκευής, η ΕΡΓΟΣΕ προκήρυξε το έργο της ανάταξης του συστήματος ηλεκτροκίνησης - τηλεδιοίκησης της σιδηροδρομικής γραμμής Αχαρνές - Τιθορέα.

Το έργο, προϋπολογισμού 21,8 εκατ. ευρώ, έχει προθεσμία περαίωσης τους 16 μήνες, ενώ καταληκτική ημερομηνία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος ορίστηκε η 12η Ιουνίου.

Το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει την πλήρη ανάταξη, δοκιμή, θέση και λειτουργία του συστήματος ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης της γραμμής από το σταθμό των Αχαρνών ως  την βόρεια έξοδο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Τιθορέας καθώς και «την ευθύνη για την καλή λειτουργία και συντήρησή του με ταυτόχρονη άρση βλαβών επί μία τριετία» και «την προμήθεια ανταλλακτικών πέραν της τριετούς υποχρεωτικής συντήρησης».

Η ανάταξη του δικτύου γίνεται, έπειτα από τις δολιοφθορές που έχει υποστεί σε αρκετά τμήματα, επιφέροντας σοβαρό πλήγμα στην επιχειρησιακή λειτουργία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Αποκατάσταση

Ενδεικτικό της σοβαρότητας του προβλήματος είναι το πρόσφατο περιστατικό κλοπής στο τμήμα μεταξύ Ασπροπύργου και Μαγούλας, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα από την Παρασκευή έως και χθες τα δρομολόγια του προαστιακού να διενεργούνται μετ' εμποδίων. Η γραμμή αποκαταστάθηκε πλήρως, ωστόσο, για άλλη μια φορά η εκτεταμένη κλοπή υλικού στοίχισε ακριβά στο σιδηρόδρομο. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δρομολόγησε πετρελαιοκίνητες αμαξοστοιχίες σε μια προσπάθεια περιορισμού της ταλαιπωρίας του επιβατικού κοινού.

Αναφερόμενη στο έντονο πρόβλημα η διοίκηση σχολίασε ότι «οι κλοπές σιδηροδρομικού υλικού προκαλούν μεγάλες ζημιές στο δίκτυο και καθυστερήσεις στα δρομολόγια, ενώ η αποκατάστασή τους έχει επιβαρύνει με εκατομμύρια ευρώ τα τελευταία χρόνια τον φορολογούμενο πολίτη».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v