Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Βγενόπουλος: "Το πάρτι τέλειωσε"

Ευθεία όσο και σκληρή κριτική άσκησε στην Aegean ο Α. Βγενόπουλος για την Olympic Air, αποκαλύπτοντας περιστατικό με οσμή σκανδάλου στο οποίο εμπλέκονται ΥΠΕΞ-ΥΠΑ. Τι λένε Aegean, ΠΑΣΟΚ, ΥΠΕΞ.

Βγενόπουλος: Το πάρτι τέλειωσε
Εξαιρετικά περίεργη υπόθεση με οσμή "σκανδάλου" αποκάλυψε ο πρόεδρος της MIG, κ. Ανδρέας Βγενόπουλος, απαντώντας σε ερώτηση για τις άγονες γραμμές.

Ο κ. Βγενόπουλος, μιλώντας για το θέμα του ανταγωνισμού, ανέφερε συγκεκριμένο περιστατικό επίσκεψής του στον Γ.Γ. του ΥΜΕ, κ. Δ. Πλατή, έπειτα από ανακοίνωση της Aegean για νέο δρομολόγιο προς την Κωνσταντινούπολη.

Όταν ρώτησε τον κ. Πλατή πώς ανέλαβε η Aegean το δρομολόγιο ενώ ήταν διακρατική συμφωνία που θα έπρεπε να δοθεί με διαγωνισμό, ο Γ.Γ. του ΥΜΕ του απάντησε: "Δεν ξέρω, θα ρωτήσω".

Όπως αποκαλύφθηκε, κατά τη διάρκεια επίσκεψης ελληνικής αντιπροσωπείας στην Τουρκία, στην οποία συμμετείχαν υπάλληλοι του ΥΠΕΞ και της ΥΠΑ, είχε υπογραφεί απλό ΜοU**  χωρίς να υπογραφεί συμφωνία ή να κυρωθεί από τη Βουλή.

Ούτε και υπήρξε οποιαδήποτε ανακοίνωση για το θέμα.

Ωστόσο, εκ συμπτώσεων, όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Βγενόπουλος, φαίνεται ότι ο κ. Βασιλάκης (σ.σ.: της Aegean) περνούσε απ' έξω και το άκουσε. Πήγε λοιπόν στην ΥΠΑ και η ΥΠΑ του έδωσε το δρομολόγιο!

Όπως είπε ο κ. Βγενόπουλος, για λόγους που δεν έγιναν γνωστοί στη συνέχεια αντικαταστάθηκαν τόσο ο διοικητής της ΥΠΑ όσο και οι υποδιοικητές.

Τα ερωτήματα όμως παραμένουν, πρόσθεσε. Σε ποιες άλλες διακρατικές συμφωνίες εισχώρησε με ανάλογο τρόπο η Aegean στο παρελθόν εις βάρος της τότε κρατικής Ολυμπιακής;

"Ψάξτε το", σημείωσε ο κ. Βγενόπουλος διερωτώμενος αν υπήρξε πρωτοβουλία του ΥΠΕΞ, της ΥΠΑ ή και των δύο.

Για εμάς, κατέληξε ο κ. Βγενόπουλος, αυτά δεν έχουν πλέον σημασία, ενώ σε ό,τι αφορά την Aegean είπε: "Πέρασαν καλά έως τώρα, έχτισαν μια καλή και αξιόλογη εταιρία. Δεν είναι δυνατόν αυτοί που ήθελαν μονοπώλια να μιλάνε τώρα για ανταγωνισμό. Το πάρτι τελείωσε".

Σε σχέση με το τι θα γίνει τώρα με τις άγονες σημείωσε ότι εκτελούνται δρομολόγια από την παλαιά Ολυμπιακή με αεροσκάφη της νέας και πως η συμφωνία με την παλαιά Ολυμπιακή και το Δημόσιο περιέχει προβλέψεις και γι' αυτό το ενδεχόμενο.

Τόνισε δε ότι σίγουρα τα δρομολόγια θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται, ενώ σχολίασε πως καλώς ακυρώθηκε ο σχετικός διαγωνισμός, εν όψει επικείμενων εκλογών, καθώς θα δέσμευε τη νέα κυβέρνηση για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Παράλληλα, στηλίτευσε το γεγονός ότι στις διαγωνιστικές διαδικασίες δεν πριμοδοτούνται τα νέα αεροσκάφη, σε αντίθεση με την αντίστοιχη πρακτική που ακολουθείται στην ακτοπλοΐα.

*** Τι απαντά η Aegean Airlines

Κύκλοι της Aegean σχολιάζουν πως από το 2002 - 2003 σε όλες τις δημόσιες δηλώσεις αλλά και με επίσημα αιτήματά της στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας/ΥΜΕ ζητά διορισμό σε τακτικές πτήσεις και παροχή συχνοτήτων στη γραμμή Αθήνα - Κωνσταντινούπολη.

Στις 17/5/2004 εκδόθηκε η υπ’ αρ. Α.Π.Δ1/Β/19648/1241/17.5.2004 υπουργική απόφαση του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών διά της οποίας η Aegean διορίστηκε επίσημα δεύτερος ελληνικός αερομεταφορέας (second designated carrier) ώστε να εκτελεί πτήσεις προς την Κωνσταντινούπολη. Αξίζει να τονιστεί -επισημαίνουν- ότι η διμερής σύμβαση προβλέπει τη δυνατότητα πολλαπλών διορισμών αερομεταφορέων στη γραμμή.

Παρά τον διορισμό της δεν υπήρχαν ελεύθερες συχνότητες στη γραμμή λόγω της χρήσης όλων των συχνοτήτων από την Ολυμπιακή, ώστε να μπορέσει η Aegean να λειτουργήσει. Η Aegean δε είχε ζητήσει την ανακατανομή των συχνοτήτων για να επιχειρήσει στη γραμμή, χωρίς αυτό να γίνει ποτέ αποδεκτό.

Σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους, το 2009 επήλθε συμφωνία μεταξύ της Τουρκικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και της Ελληνικής ΥΠΑ (11 - 12 Ιουνίου 2009) και συμφωνήθηκαν:
1) Η αύξηση των επιτρεπόμενων συχνοτήτων εκατέρωθεν σε 31 εβδομαδιαίες συχνότητες από κάθε μεριά.
2) Επέκταση σημείων πτήσεων μεταξύ των δύο χωρών (Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο - Κωνσταντινούπολη, Άγκυρα και Σμύρνη).

Όλες οι διαδικασίες -τονίζουν- ήσαν στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών και ελληνικών κανονισμών και με γνώμονα τη διεύρυνση των γραμμών και συχνοτήτων, του αριθμού των αερομεταφορέων και την ανάπτυξη της τουριστικής κίνησης μεταξύ των δύο χωρών.

Τα πρακτικά της συνάντησης στις 11 - 12 Ιουνίου 2009 (σχ. το αρ. πρωτ. ΥΠΑ/Δ1/Β/Ε844/Ε.08/25.6.2009 έγγραφο) κοινοποιήθηκαν σε όλους τους Έλληνες αερομεταφορείς, για τα οποία ενημερώθηκε και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Μετά την υπογραφή της νέας αυτής συμφωνίας, δύο τουρκικές εταιρίες, η Turkish Airlines και η SUN EXPRESS, πρόσθεσαν 13 εβδομαδιαίες συχνότητες στη γραμμή Αθήνα - Κωνσταντινούπολη και Αθήνα - Σμύρνη, ενώ παράλληλα η Aegean πρόσθεσε 7 εβδομαδιαίες συχνότητες. Σήμερα, υπάρχουν 7 ελεύθερες συχνότητες από την ελληνική μεριά για μεγαλύτερη δραστηριοποίηση, σχολιάζουν οι ίδιοι κύκλοι.


*** ΠΑΣΟΚ: Κραυγαλέα η απάτη με την Ολυμπιακή

Για κραυγαλέα απάτη της επικεφαλής του υπουργείου Εξωτερικών στην Ο.Α. κάνει λόγο ο τομεάρχης μεταφορών του ΠΑΣΟΚ, κ. Νίκος Σηφουνάκης, σχολιάζοντας τις σημερινές δηλώσεις του προέδρου της MIG.

Ειδικότερα, ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Νίκος Σηφουνάκης, σχετικά με τις σημερινές δηλώσεις του προέδρου της MIG, κ. Aνδρέα Βγενόπουλου για την Ολυμπιακή, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

Ο ελληνικός λαός γνωρίζει ότι επί πέντε και πλέον χρόνια η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έκανε τα αδύνατα δυνατά για να απαξιώσει τον εθνικό αερομεταφορέα.

Στη Βουλή, τον Δεκέμβριο του 2008, κατά τη συζήτηση κύρωσης της συμφωνίας εκποίησης των Ολυμπιακών Αερογραμμών, καταγγείλαμε, καταθέτοντας συγκεκριμένα στοιχεία, πως η απερχόμενη κυβέρνηση:

• Διπλασίασε τα χρέη και τα ελλείμματα των Ολυμπιακών Αερογραμμών.

• Μεθόδευσε τη συρρίκνωση του πτητικού έργου της εταιρίας την οποία οδήγησε να πετά με 27 αεροσκάφη έναντι 47 που πετούσαν το 2004.

• Εκχώρησε δολίως σημαντικά slots του εξωτερικού και κερδοφόρες γραμμές.

Σήμερα αποκαλύφθηκε άλλη μία κραυγαλέα απάτη της επικεφαλής του υπουργείου Εξωτερικών, που καταρρακώνει θεσμούς και νόμους και ευτελίζει τον υγιή ανταγωνισμό.


*** ΥΠΕΞ: Τι απαντά για το MoU με την Τουρκία

Σε διευκρινίσεις αναφορικά με το μνημόνιο συνεργασίας που υπογράφηκε με την Τουρκία προχώρησε το υπουργείο Εξωτερικών, μετά τις σημερινές καταγγελίες του επικεφαλής της MIG.

Συγκεκριμένα, το ΥΠΕΞ αναφέρει: "Στο πλαίσιο της σταθερής πολιτικής ενίσχυσης των διμερών οικονομικών σχέσεων Ελλάδας - Τουρκίας και των σχετικών συζητήσεων στην Ελληνοτουρκική Κατευθυντήρια Επιτροπή, αποφασίστηκε η διεξαγωγή συνάντησης αντιπροσωπειών των Υπηρεσιών Πολιτικής Αεροπορίας Ελλάδας - Τουρκίας με στόχο την αναβάθμιση των αεροπορικών σχέσεων των δύο χωρών.

Οι διαβουλεύσεις, που ήταν σε γνώση όλων των ενδιαφερόμενων αεροπορικών εταιριών, πραγματοποιήθηκαν στις 11 και 12 Ιουνίου 2009 και την ελληνική αντιπροσωπεία πλαισίωναν εκπρόσωποι του υπουργείου Εξωτερικών, με συμβουλευτικό ρόλο και προκειμένου να αποφευχθούν διατυπώσεις στο υπό διαπραγμάτευση κείμενο, μη συμβατές με το κοινοτικό δίκαιο και άλλες διατάξεις διμερών και πολυμερών συμφωνιών.

Οι διαβουλεύσεις κατέληξαν στην υπογραφή σχετικού μνημονίου μεταξύ των δύο χωρών από τους επικεφαλής των αντιπροσωπειών των δύο Υπηρεσιών Πολιτικής Αεροπορίας. Αντίστοιχα μνημόνια έχουν υπογραφεί από την Τουρκία και με άλλες κοινοτικές χώρες όπως η Αυστρία και η Ισπανία, ενόσω εκκρεμεί η ευθυγράμμιση της Τουρκίας με το ευρωπαϊκό κεκτημένο, στο πλαίσιο των ενταξιακών της διαπραγματεύσεων.

Βάσει της συμφωνίας στην οποία κατέληξαν οι αρμόδιες υπηρεσίες των δύο χωρών, το σύνολο των εκατέρωθεν εβδομαδιαίων συχνοτήτων αυξήθηκε στις 31 για κάθε πλευρά, με οποιονδήποτε τύπο αεροσκάφους. Επιπλέον, προβλέφθηκε σε περίπτωση που υπάρξει ενδιαφέρον εκ μέρους της αγοράς να συμφωνηθεί μεγαλύτερη αύξηση συχνοτήτων, στο πλαίσιο της αμοιβαιότητας και της ισότητας.

Με τον τρόπο αυτό υπήρξε ανταπόκριση στα αιτήματα όλων των ελληνικών αεροπορικών εταιριών προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, που επιθυμούσαν είτε να αυξήσουν τον αριθμό των δρομολογίων τους είτε να δραστηριοποιηθούν στον χώρο.

Στο σημείο αυτό τελειώνει η εμπλοκή και οι αρμοδιότητες του υπουργείου Εξωτερικών επί του συγκεκριμένου θέματος και όλα τα υπόλοιπα είναι αρμοδιότητες άλλων φορέων".


** Το Memorandum of Understanding μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας για τις αερογραμμές δημοσιεύεται στη διπλανή στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v