Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πώς... χτίζει έσοδα η Lego εν μέσω πανδημίας

Το αποτύπωμα στην Ελλάδα και οι θετικές επιδόσεις στην παγκόσμια αγορά της βιομηχανίας παιχνιδιών.

Πώς... χτίζει έσοδα η Lego εν μέσω πανδημίας

Τα τουβλάκια της Lego αποδεικνύονται ανθεκτικά στην κρίση και παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η δανέζικη εταιρεία σε επιμέρους αγορές, όπου οι καταναλωτές δεν είναι πολύ εξοικειωμένοι με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις όπως η Ελλάδα, συνεχίζει να αναπτύσσεται με θετικούς ρυθμούς ευνοούμενη από τη ζήτηση παιχνιδιών που ψυχαγωγούν όλη την οικογένεια.

Έτσι, ενώ κάποιες μάρκες παιχνιδιών επηρεάστηκαν αρνητικά από τις επιπτώσεις της πανδημίας, η Lego ευνοήθηκε κατά τη διάρκεια των lockdown -συνολικά στις διάφορες χώρες που δραστηριοποιείται. Διατηρεί την κορυφαία θέση στη λίστα της παγκόσμιας βιομηχανίας παιχνιδιών και μάλιστα στο top 10 εμφανίζει αξία που ξεπερνά αυτή των υπόλοιπων εννέα εταιρειών μαζί.

Σύμφωνα με την κατάταξη της Brand Finance, η αξία της δανέζικης βιομηχανίας παιχνιδιών αποτιμάται σε 5,920 δισ. ευρώ (από 5,819 δισ. ευρώ το 2019), ακολουθούμενη από την γιαπωνέζικη Bandai Namco με 1,718 δισ. ευρώ. Στη συνέχεια είναι τέσσερις αμερικανικές εταιρείες: Fisher-Price, Nerf, Funko Pop! και Barbie με αξία από 594 εκατ. ευρώ έως 397 εκατ. ευρώ. Στην 7η θέση είναι η γιαπωνέζικη Mobile Suit Gundam με αξία 295 εκατ. ευρώ και ακολουθούν τρεις ακόμη αμερικάνικες εταιρείες η Hasbro, η Μy Little Pony και η Hot Wheels με αξία 293, 272 και 246 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Η αξία της Lego αυξήθηκε εν μέσω πανδημίας, καθώς σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, περισσότεροι ενήλικες προσχώρησαν στο παιδικό παιχνίδι, ενώ η ζήτηση αυξήθηκε για πιο δύσκολα σετ κατασκευών, καθώς και για κατασκευές στις οποίες συμμετέχει όλη η οικογένεια. Στο πλαίσιο αυτό η στρατηγική της Lego υπαγορεύει περαιτέρω διείσδυση στο ενήλικο κοινό και σ’ αυτή την κατεύθυνση αναπτύσσεται η επικοινωνιακή καμπάνια της εταιρείας και στη χώρα μας.

To αποτύπωμα στην Ελλάδα

Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα η Lego εκπροσωπείται μέσω της εταιρείας C.T.I. GmbH Consulting Trading International, η οποία αναπτύσσει το σήμα σε Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και Γιβραλτάρ. Διαθέτει τοπικό υποκατάστημα στην Αθήνα, μέσω του οποίου αναπτύσσει εμπορική πολιτική και υπηρεσίες marketing. Στο λιανεμπόριο εξυπηρετεί πάνω από 1.500 σημεία πώλησης. Πέρα από μεγάλους λογαριασμούς σε πελάτες όπως π.χ. η Public και διανομείς που εξυπηρετούν μικρά σημεία πώλησης και μαζική αγορά όπως βιβλιοπωλεία και supermarket, μέσω στρατηγικής συνεργασίας με την εταιρεία Μουστάκας, αναπτύσσει και Lego stores. Σήμερα λειτουργούν 2 Lego stores στο The Mall Athens και στην Ελευθερίου Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη. Επίσης λειτουργεί κι ένα monobrand κατάστημα Lego στο Golden Hall.

H μάρκα, που παραμένει υπό τον έλεγχο της οικογένειας Kristiansen, δέχθηκε πιέσεις στην Eλλάδα εν μέσω πανδημίας κυρίως λόγω της υστέρησης της τοπικής αγοράς στο ηλεκτρονικό εμπόριο, που μπορεί μεν να καταγράφει ραγδαία ανάπτυξη τους τελευταίους μήνες αλλά απέχει από τα επίπεδα άλλων χωρών. Στον όμιλο πάντως σημειώνεται διψήφια ανάπτυξη εν μέσω πανδημίας ενώ στο α’ εξάμηνο του 2020 οι πωλήσεις αυξήθηκαν 14%, με την εταιρεία να επιβεβαιώνει την ανθεκτικότητά της και την καλή της φήμη (με βάση τη μελέτη RepTrak 100 που αναπτύσσεται από το Reputation Institute και μετρά την εταιρική φήμη παγκόσμιων κολοσσών, η Lego σκόραρε πρώτη, πάνω από την Disney, τη Rolex, τη Ferrari, τη Microsoft, τη Levi’s, τη Netflix, την Adidas, την Bosch, την Intel κ.α.).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v