Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μπαίνει στο River West η JYSK

Ο ανταγωνισμός με την ΙΚΕΑ, οι επιδόσεις στην κρίση και πού θα ανοίξει νέα καταστήματα η δανέζικη αλυσίδα ειδών οικιακού εξοπλισμού.

Μπαίνει στο River West η JYSK

Στο River West αποκτά θέση η δανέζικη αλυσίδα οικιακού εξοπλισμού Jysk, που σχεδιάζει να αναπτύξει τουλάχιστον 7-8 νέα καταστήματα φέτος, ενώ ανακοίνωσε είσοδο και στις υπηρεσίες για επαγγελματίες, διευρύνοντας το αποτύπωμά της στην τοπική αγορά, όπου συμπλήρωσε πέντε χρόνια δραστηριότητας.

Η Jysk δεν σταμάτησε να αναπτύσσει νέα καταστήματα την περίοδο της πανδημίας, προσθέτοντας 10 συνολικά στην οικονομική χρήση Σεπτέμβριος 2019 - Αύγουστος 2020. Στη νέα χρήση έχει ανοίξει σε Ελευσίνα, Πικέρμι, Κηφισό, Μεταμόρφωση, Καλλιθέα, ενώ πληροφορίες του Εuro2day.gr αναφέρουν ότι έχει ήδη συνάψει σύμβαση για κατάστημα στο River West.

Τα εγκαίνιά του αναμένονται τον Ιούλιο, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών επέκτασης του εμπορικού κέντρου από τη Noval Property, η οποία σημειωτέον έχει στο χαρτοφυλάκιο επενδυτικών ακινήτων της και την υπεραγορά ΙΚΕΑ, σε παρακείμενο ακίνητο.

Η ΙΚΕΑ είναι ο βασικός ανταγωνιστής της Jysk, τόσο στην Ελλάδα όσο και στη διεθνή αγορά. Αλλά δεν είναι η πρώτη φορά που τα δύο σήματα δραστηριοποιούνται στην ίδια γειτονιά. Είναι εξάλλου ενδεικτικό ότι συνυπάρχουν και στο εμπορικό πάρκο Florida στην Πυλαία της Θεσσαλονίκης, όπου λειτουργεί το πιο αποδοτικό κατάστημα Jysk, το 3ο του δικτύου.

Πέρα από την ΙΚΕΑ, το περιβάλλον ανταγωνισμού για τη Jysk είναι και εταιρείες όπως η Praktiker, που έχει ενισχύσει τη θέση της στον τομέα του home improvement, αλλά και η Leroy Merlin, το Διάφανο και άλλα σήματα που δραστηριοποιούνται σε προϊόντα ύπνου και άλλους τομείς του χαρτοφυλακίου προϊόντων της Jysk.

Το δίκτυο

Πέρα από το River West πληροφορίες αναφέρουν ότι η Jysk Ελλάδας έχει δεσμεύσει ήδη χώρο για δεύτερο κατάστημα στην Πάτρα, ενώ σχεδιάζει να ανοίξει κατάστημα και στον Βόλο μέχρι το τέλος Αυγούστου.

Η εταιρεία απασχολεί σήμερα περί τους 300 εργαζόμενους και αριθμεί 44 καταστήματα, έχοντας ξεπεράσει τον αρχικό στόχο των 40 που έθεσε τον Σεπτέμβριο του 2015, όταν εγκαινίασε την παρουσία της στην Ελλάδα με το πρώτο κατάστημα στην Αθήνα. Ο επόμενος στόχος είναι τα 60 καταστήματα, ενώ η διοίκηση του ελληνικού βραχίονα της πολυεθνικής εκτιμά ότι η τοπική αγορά δεν θα θεωρείται κορεσμένη πριν τα 70-75 καταστήματα. Εξάλλου, χώρες με αντίστοιχο πληθυσμό έχουν περισσότερα σημεία πώλησης Jysk, όπως π.χ. η Ουγγαρία, που πλησιάζει τα 100.

Οι επιδόσεις

Η εταιρεία, χάρη στη συνεχή ανάπτυξη νέων καταστημάτων, διατηρεί διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης πωλήσεων. Με βάση προσωρινά στοιχεία, στην οικονομική χρήση που έληξε τον Σεπτέμβριο του 2020 εμφάνισε πωλήσεις 39 εκατ. ευρώ, με αύξηση 21%. Πέρασε δε για πρώτη φορά σε κερδοφορία (EBIT 0,107 εκατ. ευρώ).

Προφανώς έχει επηρεαστεί από την πανδημία, καθώς σε συγκρίσιμα καταστήματα εμφάνισε πτώση, αλλά σε γενικές γραμμές τα μεγέθη της αποδείχθηκαν ανθεκτικά. Διατηρούνται δε καλές οι προοπτικές για το κλείσιμο του 2021, καθώς παρά τις δυσκολίες των click away και click inside, εμφανίζει μικρή αύξηση σε συγκρίσιμα καταστήματα από την επανεκκίνηση της αγοράς.

Η είσοδος στο κανάλι B2B

Η Jysk εγκαινίασε χθες νέο τμήμα εταιρικών πελατών στην Ελλάδα. Πρόκειται για υπηρεσία που ξεκίνησε πιλοτικά από τη μητρική εταιρεία και πλέον εισάγεται στις αγορές που έχει παρουσία το σήμα, με την Ελλάδα να είναι από τις πρώτες χώρες.

Η εταιρεία εξυπηρετούσε και πριν εταιρικούς πελάτες, μέσω τιμολογίων. Ωστόσο αυτή η μερίδα της αγοράς, όπως σημειώνουν στελέχη της εταιρείας, δεν ενδιαφέρεται μόνο για ελκυστική τιμή, αλλά και για συμβουλές και συνεχή υποστήριξη.

Έτσι η Jysk δημιούργησε τις κατάλληλες δομές, ώστε οι B2B υπηρεσίες να προσφέρονται πλέον με πιο οργανωμένο τρόπο, έχοντας στελεχώσει ειδική ομάδα με επικεφαλής τον Θέμη Κάτση, Διευθυντή Εταιρικών Πελατών της Jysk. Η εταιρεία, που θα εξυπηρετεί εταιρικούς πελάτες από όλα τα φυσικά καταστήματα αλλά και ηλεκτρονικά στο JYSK.gr/B2B, βλέπει ευκαιρίες ενόψει της επανεκκίνησης της οικονομίας τόσο στη ζήτηση από ιδιοκτήτες ακινήτων που συνεργάζονται με πλατφόρμες βραχυχρόνιων μισθώσεων όσο και στη horeca και αλλού και στο επόμενο διάστημα θα προωθήσει την πρότασή της στην ξενοδοχειακή-τουριστική αγορά.

Σοφία Εμμανουήλ

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v