Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αντισώματα στην πανδημία για τα σήματα Hilfiger-Calvin Klein

Αύξηση πωλήσεων 3,42% το 2020, με κέρδη 892 χιλιάδες ευρώ για την εταιρεία της οικογένειας Σαράντη. Οι επενδύσεις στην Tommy Hilfiger αλλά και τη νεοαποκτηθείσα Calvin Klein.

Αντισώματα στην πανδημία για τα σήματα Hilfiger-Calvin Klein

Παρά την πανδημία, η Sarkk, εταιρεία που αναπτύσσει τα σήματα Tommy Hilfiger και Calvin Klein και ελέγχεται από την επιχειρηματική οικογένεια Σαράντη, κατάφερε να αυξήσει τον κύκλο εργασιών της και την κερδοφορία της το 2020, δίνοντας έμφαση στο online κανάλι πωλήσεων και στη διεύρυνση του δικτύου χονδρικής.

Έτσι κατάφερε να υπερβεί τον τζίρο του προϋπολογισμού της, εμφανίζοντας το 2020 κύκλο εργασιών 38,677 εκατ. ευρώ με αύξηση κατά 3,42%, η οποία κρίνεται αρκετά ικανοποιητική εν μέσω πανδημίας σε σχέση με την αγορά συνολικά και ειδικότερα τον κλάδο ένδυσης όπου δραστηριοποιείται. Το περιθώριο καθαρού κέρδους αυξήθηκε κατά 0,04 μονάδες και τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 892.283 ευρώ το 2020 από 849.238 ευρώ το 2019. Ο συνολικός δανεισμός στις 31.12.2020 ανέρχεται σε 12,1 εκατ. ευρώ μειωμένος κατά 1,993 εκατ. ευρώ και τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα της 31.12.2020 εμφανίζονται μειωμένα κατά 22,77% σε 6,946 εκατ. ευρώ.

Το 2020, η Sarkk υλοποίησε επενδύσεις συνολικού ύψους 1,084 εκατ. ευρώ που κατευθύνθηκαν στην ανάπτυξη νέου καταστήματος Tommy Hilfiger στο εμπορικό κέντρο The Mall Athens, στην ανάπτυξη 5 νέων καταστημάτων Calvin Klein σε Σπάτα, Αεροδρόμιο, Φάληρο, Θεσσαλονίκη και εντός του Εμπορικού Κέντρου Gοlden Hall. Επίσης υλοποίησε ανακαινίσεις των shop in shop στα Αττικά Πολυκαταστήματα με ενσωμάτωση και των νέων corners του brand Calvin Klein. Επιπλέον το 2020 η εταιρεία λειτούργησε ηλεκτρονικό κατάστημα για την Tommy Hilfiger, επέκτεινε αποθηκευτικό χώρο λόγω αύξησης των αναγκών αποθήκευσης και διανομής, προχώρησε σε μετεγκατάσταση διοικητικών γραφείων και ανακαινίσεις στον χώρο δειγματισμών της χονδρικής με έναρξη εργασιών νέου digital showroom για το brand CK.

Μέσα στο 2020 πραγματοποιήθηκε το πλάνο ανάπτυξης του δικτύου λιανικής για το νεοαποκτηθέν brand Calvin Klein, το οποίο ανήκε στο χαρτοφυλάκιο της Folli Follie μέχρι τον Ιούλιο του 2019, οπότε και άλλαξε χέρια, στο πλαίσιο της κρίσης στην εταιρεία, αιτία για το ναυάγιο πολλών συμφωνιών με ξένους οίκους που διατηρούσε. Πέρυσι τον Μάιο η Sarkk λειτούργησε το πρώτο κατάστημα outlet C.K. στο McArthurGlen, ενώ τον Ιούνιο λειτούργησαν 3 ακόμα καταστήματα του brand στο Factory Outlet Αεροδρομίου, στο Factory Outlet Πειραιώς και στο Outlet One Salonica Θεσσαλονίκης καθώς και ένα κατάστημα C.K. στο εμπορικό κέντρο Golden Hall πέρυσι τον Ιούλιο.

Η εταιρεία έκανε χρήση των μέτρων στήριξης και προστασίας των επιχειρήσεων λόγω Covid-19, όπως η προσωρινή αναστολή 250 περίπου εργαζομένων, ο ετεροχρονισμός της πληρωμής φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων, η καταβολή μειωμένων κατά 40% ενοικίων και η ένταξη στο πρόγραμμα χρηματοδότησης μέσω του ταμείου εγγυοδοσίας της ΕΑΤ για δάνειο 5 εκατ. ευρώ. Έτσι, η εταιρεία αποπλήρωσε μέρος του βραχυπρόθεσμου δανεισμού της και αναδιάρθρωσε το σύνολο του δανεισμού της με ημερομηνίες αποπληρωμής εντός του 2023.

Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με το επικαιροποιημένο επιχειρηματικό σχέδιο (business plan) για το 2021, η εταιρεία δεν έχει αδυναμία να τηρήσει το πρόγραμμα αποπληρωμής των υφιστάμενων δανειακών και άλλων υποχρεώσεών της. Δεδομένου αυτού και σε συνδυασμό με ανοιχτές γραμμές δανεισμού που τηρεί με τις τράπεζες, φέτος τον Μάρτιο χορήγησε δάνειο στις συνδεδεμένες Sarkk Limited και Sarkk Rom Trading, ύψους 500 χιλ. ευρώ και 1,5 εκατ. ευρώ διάρκειας 36 μηνών και 12 μηνών αντίστοιχα. Μέσα στο 2021, η εταιρεία θα αναπτύξει επίσης ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop) για το νέο brand της Calvin Klein.

Η στρατηγική

Σημειώνεται ότι η Sarkk διαθέτει δίκτυο 22 καταστημάτων και απασχολεί 331 εργαζόμενους. Το δίκτυο πωλήσεων που διαθέτει ως αποκλειστικός διανομέας των προϊόντων Tommy Hilfiger και Calvin Klein, γεωγραφικά καλύπτει όλες τις περιοχές της Ελλάδας καθώς και τις χώρες Κύπρο, Βουλγαρία, Ρουμανία, Αλβανία, Μολδαβία και τη Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας.

Στους στόχους της Sarkk στο εξής περιλαμβάνεται η μεγιστοποίηση του κύκλου εργασιών, η βελτίωση του περιθωρίου μικτού και καθαρού κέρδους, η αυτοτελής χρηματοοικονομική επάρκεια, η περαιτέρω επέκταση του δικτύου λιανικής και χονδρικής αλλά και η απόκτηση νέων brands. Με ορίζοντα τριετίας στοχεύει στην επέκταση του δικτύου λιανικής, χονδρικής και ηλεκτρονικού εμπορίου και των 2 brands που αντιπροσωπεύει ενώ άμεσα, όπως αναφέρθηκε, προετοιμάζει επέκταση του ηλεκτρονικού εμπορίου και στο brand Calvin Klein.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v