Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι αυξήσεις τιμών στα ΙΚΕΑ και τα επεκτατικά σχέδια της Fourlis

Σχέδια για τρία νέα ΙΚΕΑ μετά το The Mall Athens. Διπλάσιες οι πωλήσεις στο e-commerce στα 80 εκατ. ευρώ. Στο 13-14% οι ελλείψεις στην ΙΚΕΑ, 5-10% στην Intersport.

Οι αυξήσεις τιμών στα ΙΚΕΑ και τα επεκτατικά σχέδια της Fourlis

Ανατιμήσεις με το νέο κατάλογο ετοιμάζει η ΙΚΕΑ, που έχει διατηρήσει σταθερές τιμές στην πανδημία αλλά πλέον αντιμετωπίζει προκλήσεις από τις αυξήσεις στις πρώτες ύλες και ειδικά στο ξύλο, καθώς και στην ενέργεια, με τις ελλείψεις να φτάνουν στο 13-14% του χαρτοφυλακίου της.

Τα παραπάνω έγιναν γνωστά από τη διοίκηση του ομίλου Fourlis, στο περιθώριο της εκδήλωσης εγκαινίων του νέου city IKEA στο The Mall Athens. Πρόκειται για επένδυση 3 εκατ. ευρώ, που προστίθεται σε επενδύσεις 250 εκατ. ευρώ στα 20 χρόνια παρουσίας του σήματος στην τοπική αγορά. Επίσης έπονται επενδύσεις σε δύο νέα ΙΚΕΑ σε Πάτρα και Ηράκλειο και στο εμβληματικό ΙΚΕΑ στο Ελληνικό, ενώ στις αρχές του 2022 αναμένονται ανακοινώσεις για την επένδυση σε νέο retail concept από τον χώρο του ευ ζην και των προϊόντων ευεξίας.

Το νέο κατάστημα της αλυσίδας είναι στον τρίτο όροφο του γνωστού εμπορικού κέντρου της Lamda Develοpment στο Μαρούσι. Εκτείνεται σε επιφάνεια 1.900 τ.μ., απασχολεί 69 άτομα προσωπικό και διαθέτει 1.300 από τα συνολικά 9.000 προϊόντα του καταλόγου της ΙΚΕΑ. Για τα υπόλοιπα προϊόντα οι καταναλωτές μπορούν να κάνουν παραγγελία με παραλαβή από κατάστημα ή στο σπίτι, αξιοποιώντας όλα τα κανάλια στα οποία έχει παρουσία το σήμα, που επενδύει συστηματικά στο omnichannel, διαθέτοντας το λεγόμενο store fulfillment. Μέσω της ειδικής εφαρμογής ΙΚΕΑ app, ο καταναλωτής μπορεί μέσω QR code να αναζητήσει προϊόντα, καταστήματα, διαθεσιμότητα κ.ο.κ.

Η στρατηγική omnichannel

«Τα φυσικά καταστήματα δεν χάνουν τη δυναμική τους αλλά αλλάζουν δυναμική», σύμφωνα με τον Βασίλη Φουρλή, επικεφαλής του ομίλου Fourlis. Σημείωσε ότι οι πωλήσεις στο e-commerce διπλασιάστηκαν στην πανδημία, φτάνοντας στο 20% του τζίρου από 10% πριν, ενώ ανάλογο είναι το μερίδιο στο σύνολο του ομίλου.

Όπως ανέφερε ο κ. Φουρλής, από τα 400 εκατ. ευρώ του κύκλου εργασιών φέτος τα 80 εκατ. ευρώ θα είναι e-commerce και πιθανότατα θα αυξηθεί περαιτέρω. Σε επίπεδο κερδοφορίας φέρνει τα ίδια κέρδη με ένα κατάστημα, αλλά έχει διαφορετικές διαδικασίες logistics και άλλα κόστη. Ωστόσο μακροπρόθεσμα, λόγω και των επενδύσεων του ομίλου σε logistic centers, το κόστος θα μειωθεί. Όπως είπε, στο νέο Κέντρο Εφοδιαστικής Αλυσίδας 6 άνθρωποι διεκπεραιώνουν 5 χιλιάδες παραγγελίες. Μακροπρόθεσμα το κόστος θα ορθολογικοποιηθεί σε συνδυασμό και με την αναπροσαρμογή των καταστημάτων στο νέο μοντέλο, με βάση το οποίο πέρα από τα μεγάλα καταστήματα ΙΚΕΑ, με επιφάνεια περιπου 20 χιλ. τ.μ., αναπτύσσονται μεσαία με 9-10 χιλ. τ.μ. και μικρά με περίπου 2.000 τ.μ.

Οι ελλείψεις

Αναφορικά με τις ελλείψεις, αυτές φτάνουν για την ΙΚΕΑ σε 13-14% των κωδικών και πιθανόν παραπάνω ενώ προβλέπεται εξομάλυνση μετά το τέλος του α’ εξαμήνου του 2022. Αντίστοιχη είναι η εικόνα από τον κλάδο αθλητικών ειδών του ομίλου Fourlis (Intersport και The Athlete’s Foot), όπου οι ελλείψεις κυμαίνονται σε 5-10%, λόγω των προκλήσεων στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα, με τις οποίες είναι αντιμέτωποι οι βασικοί προμηθευτές του ομίλου (Nike και Adidas). Σχετικά με τις ανατιμήσεις, σημειώνεται ότι η ΙΚΕΑ δεν έχει κάνει αυξήσεις τιμών, αλλά προβλέπεται να προχωρήσει σε ανατιμήσεις από αρχές του 2022.

Οι νέες τάσεις

«Η πανδημία επιτάχυνε το ηλεκτρονικό εμπόριο και πολλά πράγματα στη ζωή μας, αφήνοντας μόνιμο αποτύπωμα. Πρέπει να προσαρμοστούμε πηγαίνοντας πιο κοντά στον καταναλωτή». Αυτή η μετά Covid τάση στο λιανεμπόριο οδηγεί στο «πρασίνισμα», σύμφωνα με τον κ. Φουρλή, που μίλησε για τις αλλαγές που σημειώνονται στις συνήθειες, στα καταστήματα και στις πόλεις, στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης και της ψηφιακής οικονομίας. Αναφέρθηκε στην ενασχόληση με το αποτύπωμα στο περιβάλλον, κάτι που η εταιρεία λαμβάνει υπόψη στην παραγωγή αλλά και στο δίκτυο, συμπεριλαμβανομένου του νέου καταστήματος, που εγκαινιάστηκε παρουσία του υπουργού Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη, χωρίς τον παραδοσιακό τρόπο εγκαινίων της ΙΚΕΑ, με τη συμβολική κοπή ενός κορμού δέντρου.

Η διοίκηση του ομίλου Fourlis θα συνεχίσει να επενδύει στα retail park και προς επιβεβαίωση τα νέα καταστήματα σε Κρήτη και Πάτρα, τα οποία θα αναπτύξει η Trade Estate ΑΕΕΑΠ και τα οποία θα είναι μεσαίου τύπου, θα δημιουργηθούν σε τέτοια εμπορικά σημεία. Επίσης τα ΙΚΕΑ σε Γιάννενα και Ιωάννινα, τα οποία αναπροσαρμόστηκαν σε μικρότερο μέγεθος, αναπτύσσονται σε σημεία που μεταλλάσσονται σε εμπορικές πιάτσες και ήδη στους σχετικούς χώρους έχουν μπει άλλοι retailers.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v