Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Εκπτωτικό marketplace στην ένδυση στήνουν έξι επιχειρηματίες

Το Younique θα είναι το πρώτο outlet marketplace με μετόχους Παπαέλληνα, Φάις και γνωστούς retailers. Ο ανταγωνισμός και οι προοπτικές μεγέθυνσης του τομέα. Οι προσκλήσεις συμμετοχής στο μετοχικό σχήμα... οι αποστάσεις και η σημασία του στοκ εμπορευμάτων.

Εκπτωτικό marketplace στην ένδυση στήνουν έξι επιχειρηματίες

Με στόχο να ενισχύσουν τη θέση τους σε μια περίοδο που αυξάνεται ο εισαγόμενος ανταγωνισμός στο e-commerce έξι γνωστοί παίκτες του λιανεμπορίου και δύο έμπειρα στελέχη της αγοράς, συνασπίζονται και ετοιμάζονται να λανσάρουν ένα εκπτωτικό marketplace.

Λεπτομέρειες του deal θα γίνουν γνωστές με τα αποκαλυπτήρια του Younique SA, που αναμένονται σύντομα. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ομάδα της Γ&Κ που το αναπτύσσει -και ξεκίνησε με τη νομική μορφή ΙΚΕ για να μετατραπεί σε ΑΕ στα τέλη του περασμένου Δεκεμβρίου- αυτό το διάστημα βρίσκεται σε συζητήσεις για να κλείσει προμηθευτή για τις υποδομές και τις τεχνολογίες που απαιτεί η πλατφόρμα.

Στο εγχείρημα συμπράττουν ως μέτοχοι η Notos Com, του ομίλου Παπαέλληνα, η Unlimited του ομίλου Φάις, η Shop & Trade, εταιρεία της Μαριάννας Φούντα και του Γιώργου Σουρανάκη, με δραστηριότητα στις εισαγωγές και τη διανομή brands από τον ευρύτερο χώρο της ένδυσης.

Επίσης συμμετέχουν η AXF, με τις αλυσίδες Attrattivo και ALE, η Altex της οικογένειας Αλεξίου που αναπτύσσει την αλυσίδα Funky Buddha και η Hall of Brands, αλυσίδα αθλητικών ειδών της επιχειρηματικής οικογένειας Σιόντη με βάση τα Ιωάννινα, που δραστηριoποιείται κατά βάση στη Δυτική Ελλάδα ενώ επεκτείνεται στην πρωτεύουσα.

Επικεφαλής της διοίκησης της νέας εταιρείας είναι οι: Βαγγέλης Καραλής, CEO της Qivos (αντιπρόεδρος) και Μίλτος Γαλάνης (πρόεδρος και CEO της νέας εταιρείας), πρώην εμπορικός διευθυντής των Factory Outlet και ιθύνων νους του project. Συμπτωματικά και οι δύο έχουν συνεργαστεί κατά το παρελθόν με τη Folli Follie.

Υπενθυμίζεται ότι το δίκτυο εκπτωτικών πολυκαταστημάτων Factory Outlet ανήκει στον όμιλο FF, που είχε αποκτήσει και το 49% της Qivos πολύ πριν ξεσπάσει η κρίση στον όμιλο. Προ διετίας περίπου, με αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, οι μέτοχοι της Qivos πήραν και πάλι τον έλεγχο.

Σκοπός του εγχειρήματος του εκπτωτικού marketplace, σύμφωνα με τα όσα μετέφεραν στο Euro2day,gr οι εμπνευστές του, είναι να συνασπιστούν κάποιες καλές ελληνικές εταιρείες, με στελέχη που είναι καλοί γνώστες της αγοράς και να προσφέρουν know how και σε άλλους retailers.

Προς το παρόν η επένδυση περιορίζεται σε 700 χιλ. ευρώ. Αυτό είναι το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας, όπως σημειώνεται σε σχετική ανάρτηση του καταστατικού της στο ΓΕΜΗ και κατά τις πληροφορίες δεν υπάρχουν άμεσα σχέδια για ανάπτυξη υποδομών logistics, ταχυμεταφορών και last mile. Πάντως υπάρχουν αξιώσεις που εδράζονται στο καινοτόμο -για τα δεδομένα της αγοράς- επιχειρηματικό μοντέλο που βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης και το οποίο προβλέπεται να προσελκύσει στο μέλλον νέες εταιρείες.

Πληροφορίες ωστόσο θέλουν και ορισμένους μεγάλους παίκτες της αγοράς, που προσκλήθηκαν να συμμετάσχουν στο μετοχικό σχήμα, να παίρνουν αποστάσεις, είτε λόγω επιχειρηματικού μοντέλου, π.χ. παρακαταθήκη, που σημαίνει περιορισμένα επίπεδα στοκ, είτε με σκοπό να επανέλθουν σε μεταγενέστερο χρόνο.

Πρακτικά, το συγκεκριμένο marketplace απαιτεί στοκ εμπορευμάτων και όλες οι συμμετέχουσες εταιρείες μπορούν να το υποστηρίξουν. Για παράδειγμα ο όμιλος Fais έχει δραστηριότητα στα εκπτωτικά κέντρα μέσω της One Outlet. Επίσης τα bazaar της Shop & Trade παραδοσιακά προσελκύουν έντονο ενδιαφέρον, ενώ οι αλυσίδες που συμπράττουν διαθέτουν σημαντικό εμπόρευμα αφού συμμετέχουν ως tenants στα Factory Outlet.

Ο ανταγωνισμός και οι προοπτικές μεγέθυνσης

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι πολλοί επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στη βιομηχανία ένδυσης παρακολουθούν με προσήλωση τις εξελίξεις στην αγορά και αναζητούν εργαλεία και τεχνογνωσία για να διαχειριστούν τις ραγδαίες αλλαγές που φέρνει το quick commerce, με ξένους παίκτες, όπως e-mag, AboutYou, Τerminal X αλλά και εγχώριους, όπως η κίνηση του ομίλου Μαρινάκη με το marketplace shopflix που στήνει ο Χρήστος Καλογεράκης, να πολυορκούν την αγορά.

Στους μετόχους της Younique επικρατεί η άποψη ότι το e-commerce δεν είναι μόδα και δεν είναι η πανδημία που στρέφει το ενδιαφέρον τους στο ψηφιακό κανάλι αλλά μια στρατηγική που προϋπήρχε. Θεωρούν κομβικής σημασίας την καλή γνώση της αγοράς και τη διαθεσιμότητα αποθεμάτων, κάτι που έχει εξασφαλιστεί από τους έξι επιχειρηματίες/μετόχους.

Ξεκινούν με χαμηλό προφίλ και έτοιμοι να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό, αφού στην αγορά δραστηριοποιούνται επιλεγμένοι παίκτες. Εκτός από την One Outlet, του ομίλου Fais που συμμετέχει στο εγχείρημα, είναι και το McArtour Glen. Με διαφορετική φιλοσοφία, λόγω πολυεθνικής, δεν θα ήταν εφικτή μετοχική συνεργασία, αν και δεν αποκλείεται μελλοντικά εμπορική συνεργασία.

Συνεργασία πιθανολογείται στο μέλλον και με τα Empoli Outlet, του ομίλου Παπαϊωάννου ενώ με τα Factory Outlet του FF Group φαίνεται να υπάρχει επιφύλαξη ακόμη, λόγω της μεταβατικής φάσης του ομίλου ενόψει της υλοποίησης του σχεδίου εξυγίανσης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v