Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Jumbo: Περισσότερα ασιατικά και λιγότερα κινεζικά προϊόντα

Το 70% των προϊόντων έρχεται από την Ασία, αλλά μειώνεται το μερίδιο της Κίνας. Διαφοροποίηση γκάμας με παραλαβές από Ινδία και Τουρκία. Οι επιπτώσεις της πολιτικής zero Covid, η εποχικότητα και οι επενδύσεις.

Jumbo: Περισσότερα ασιατικά και λιγότερα κινεζικά προϊόντα

Με νέους προμηθευτές -εκτός Κίνας- έχει ενισχύσει το χαρτοφυλάκιό του ο όμιλος Jumbo, που πέτυχε αύξηση του περιθωρίου κέρδους στο α' εξάμηνο χάρη στη βέλτιστη διαχείριση προϊοντικού μείγματος και αποθεμάτων.

Όπως ανακοίνωσε, το περιθώριο των μικτών κερδών διαμορφώθηκε σε 57,04% από 53,07% στο αντίστοιχο περσινό διάστημα, εξέλιξη που ενθαρρύνει το καλό σενάριο για την έκβαση των αποτελεσμάτων της χρήσης και εν πολλοίς καθησυχάζει τις ανησυχίες που είχε εκφράσει η διοίκηση τον Μάιο.

Με βάση τα σημερινά δεδομένα διατηρείται η συντηρητική πρόβλεψη για το 2022 ως προς την αύξηση πωλήσεων, μεταξύ 2%-5%, με καθαρά κέρδη μεταξύ 174 εκατ. ευρώ - 195 εκατ. ευρώ και με πιθανότερη εξέλιξη το θετικό σενάριο.

Εν τω μεταξύ, προϊόντα από την Ινδία, την Τουρκία και άλλες ασιατικές αγορές ενισχύουν το αποτύπωμά τους στην προϊοντική γκάμα της αλυσίδας. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, το 70% των προϊόντων που διαθέτει ο όμιλος έχουν προέλευση την Ασία αλλά όχι αποκλειστικά την Κίνα όπως συνέβαινε μέχρι πέρυσι. Έτσι επιβεβαιώνεται η στρατηγική του επικεφαλής του ομίλου Απόστολου Βακάκη να αποκλείσει από τα ράφια προϊόντα που θα έπρεπε να πουληθούν «ακριβά», ως αποτέλεσμα της επιβάρυνσης με κόστη πρώτων υλών και μεταφορικών.

Ο κ. Βακάκης επανέλαβε χθες τη δέσμευσή του ότι «θα συνεχίσει την άρνηση αγορών προϊόντων, σε πολλές κατηγορίες των οποίων οι τιμές δεν καταλήγουν προς όφελος του καταναλωτή». Σημειώνεται ότι η πολιτική περί μηδενικών κρουσμάτων Covid που εφαρμόζεται στην Κίνα ενέτεινε τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα ενώ λιμάνια κλείνουν ή υπολειτουργούν ακόμα, με αποτέλεσμα οι καθυστερήσεις ή μετακυλίσεις στις παραδόσεις να αυξάνουν τις ελλείψεις σε προϊόντα, ειδικά αυτών με έντονο εποχικό χαρακτήρα. O όμιλος παραδοσιακά έχει στρατηγικές συμφωνίες με προμηθευτές και διανομείς ενώ εκτός των προϊόντων που προμηθεύεται απευθείας από το εξωτερικό συνεργάζεται και με πάνω από 230 προμηθευτές στην ελληνική επικράτεια. Έχει επίσης επενδύσει στην αύξηση του αριθμού και του μεγέθους των αποθηκευτικών χώρων του.

Η Jumbο, που διακρίνεται από έντονη εποχικότητα πωλήσεων, αυτό τον μήνα, λόγω της έναρξης της σχολικής χρονιάς, πραγματοποιεί παραδοσιακά το 10% του τζίρου της ενώ ετοιμάζεται για το κρίσιμο τελευταίο τρίμηνο που αντιστοιχεί σχεδόν στο 1/3 των ετήσιων πωλήσεων (περιλαμβάνει τα Χριστούγεννα, όπου πραγματοποιείται το 28% του τζίρου). Η εποχικότητα στις πωλήσεις απαιτεί ορθολογική διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης κυρίως κατά τις περιόδους αιχμής, αλλά η Jumbο διαθέτει ισχυρή ρευστότητα, γεγονός που αποτυπώνεται και στη μερισματική πολιτική της. Η διοίκηση προτίθεται να προχωρήσει σε καταβολή έκτακτης χρηματικής διανομής ποσού 0,385 ευρώ ανά μετοχή για το 2022.

Ανοίγει προσεχώς το Jumbο Ισραήλ

Πέρα από τη μερισματική πολιτική και τη διατήρηση «δίκαιων» τιμών για τους καταναλωτές, η διοίκηση του ομίλου Jumbο δεσμεύεται επίσης να διατηρήσει τον προγραμματισμό των νέων επενδύσεων για το 2022 και 2023, αν και τηρεί στάση αναμονής για το 2024. Στο α’ εξάμηνο οι καθαρές επενδύσεις για αγορά πάγιων στοιχείων της εταιρείας ανήλθαν σε 3,59 εκατ. ευρώ και του ομίλου σε 14,16 εκατ. ευρώ.

Ο όμιλος ενισχύει το δίκτυό του, που αριθμεί 82 καταστήματα συνολικά, προσθέτοντας νέα καταστήματα κυρίως σε Ρουμανία και Κύπρο ενώ αναμένεται και η έναρξη λειτουργίας του πρώτου καταστήματος με το σήμα Jumbο στο Ισραήλ, στο πλαίσιο συνεργασίας με το Fox Group, μέχρι το τέλος του έτους. Υπενθυμίζεται ότι μέσω συνεργατών η αλυσίδα έχει παρουσία με 30 καταστήματα σε Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v