Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ασφάλειες: «Κόντρα» τραπεζών με τα φυσικά δίκτυα στα προϊόντα ζωής

Μέσω τραπεζικών δικτύων σχεδόν η μισή παραγωγή στα ατομικά συμβόλαια ζωής και υγείας το 2022, με το εναπομείναν ποσοστό να καλύπτεται από διαμεσολαβητές. Μεγάλος απών το... διαδίκτυο.

Ασφάλειες: «Κόντρα» τραπεζών με τα φυσικά δίκτυα στα προϊόντα ζωής

Τα φυσικά δίκτυα των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών εξακολούθησαν και πέρυσι να έχουν τον πρώτο λόγο στα συμβόλαια ζωής και υγείας, με τις τράπεζες να διατηρούν πολύ μεγάλα μερίδια αγοράς και το διαδίκτυο να μην είναι σε θέση να προσελκύσει αξιοσημείωτο ποσοστό των συμπολιτών μας.

Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα της έκθεσης που εκπόνησε η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) για την πορεία του κλάδου ζωής το 2022, έτος κατά το οποίο:

  • Η παραγωγή στα προϊόντα ζωής και υγείας αυξήθηκε ελαφρά σε σύγκριση με το 2021, από τα 2,697 δισ. στα 2,77 δισ. ευρώ. Τη μεγαλύτερη συμβολή στη συγκεκριμένη αύξηση είχαν τα συμβόλαια του κλάδου υγείας, ενώ παράλληλα παρατηρήθηκε και μια μίνι στροφή από τα προϊόντα συνδεδεμένα με επενδύσεις προς τα κλασικού τύπου προϊόντα ζωής.
  • Σε ό,τι αφορά τα ατομικά συμβόλαια (η συνολική παραγωγή των οποίων είναι πολύ υψηλότερη από την αντίστοιχη των ομαδικών και ειδικότερα πέρυσι διαμορφώθηκαν στα 2,094 δισ., έναντι 676 εκατ. ευρώ των ομαδικών), μέσω των τραπεζικών δικτύων προήλθε το 48,3% της συνολικής παραγωγής (49,6% το 2021), ενώ το 36,5% προήλθε από διαμεσολαβητές αποκλειστικής συνεργασίας, το 13,9% από διαμεσολαβητές μη αποκλειστικής συνεργασίας, το 1,3% από άμεσες πωλήσεις (direct mail, call centers, υπάλληλοι ασφαλιστικών εταιρειών) και μόλις το 0,01% (0,03% το 2021) μέσω του διαδικτύου. Είναι προφανές ότι το διαδίκτυο δεν έχει ακόμη καταφέρει να καρπωθεί αξιοσημείωτο μερίδιο αγοράς στα ζωικά προϊόντα, σε αντίθεση με τα όσα συμβαίνουν στα συμβόλαια του κλάδου οχημάτων.
  • Στα ομαδικά συμβόλαια τώρα, ο ρόλος του διαδικτύου παραμένει οριακός (0,01% πέρυσι, έναντι 1,7% το 2021) ενώ αντίθετα σαφώς διευρυμένη είναι η παρουσία των άμεσων πωλήσεων από τις ίδιες τις ασφαλιστικές εταιρείες. Ειδικότερα, μέσω των αποκλειστικά συνεργαζόμενων δικτύων προέρχεται το 15,3% της παραγωγής των ομαδικών συμβολαίων ζωής-υγείας, μέσω των μη αποκλειστικά συνεργαζόμενων δικτύων το 40,3%, μέσω των τραπεζών το 13,5% και το υπόλοιπο μέσα από άμεσες πωλήσεις: 7,6% από call centers και direct mails και 27,8% μέσω εταιρικών πωλήσεων και πωλήσεων για τις οποίες μεσολάβησαν υπάλληλοι των ασφαλιστικών εταιρειών.

*Δείτε ολόκληρη την έρευνα εδώ

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v