Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σαράντης: Πώς θα αυξήσει τα περιθώρια, έτοιμα 34 εκατ. ευρώ για εξαγορές

Στρατηγική βελτίωσης της κερδοφορίας του ομίλου. Διατηρήσιμη εξέλιξη η αύξηση του περιθωρίου κέρδους. Δεσμευμένα κεφάλαια για εξαγορές. Ετοιμάζεται εξαγωγικό άνοιγμα στην Ασία.

Σαράντης: Πώς θα αυξήσει τα περιθώρια, έτοιμα 34 εκατ. ευρώ για εξαγορές

Τη στρατηγική του πολυεθνικού ελληνικού ομίλου και τις προβλέψεις ανάπτυξης μεγεθών για την προσεχή 4ετία αναμένεται να παρουσιάσει η διοίκησή του κατά την ειδική εκδήλωση Investors Day την Πέμπτη, ωστόσο κατά τη διάρκεια της χθεσινής τηλεδιάσκεψης αναλυτών δόθηκαν σχετικές κατευθύνσεις.

Ειδικότερα και σύμφωνα με τον CEO του ομίλου Γ. Μπούρα, η βελτίωση του περιθωρίου κέρδους προ φόρων στο 9,8% το 2023 από 7,2% το 2022 αποτελεί μια διατηρήσιμη εξέλιξη. «Το εν λόγω ποσοστό κέρδους αποτελεί βάση για επόμενα χρόνια», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Υπενθυμίζεται πως ο όμιλος επικεντρώθηκε το 2023 στα HERO προϊόντα ανά κατηγορία δραστηριότητας, λάνσαρε τη νέα σειρά δερμοκαλλυντικών Clinea (τομέας που διαθέτει μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους) και ενώ εμφάνισε οριακή μείωση πωλήσεων σε όγκο (-1,2%), εξαιτίας και της απώλειας της Wella εμφάνισε αύξηση κύκλου εργασιών κατά 8,3% σε αξία.

Σύμφωνα με τον CFΟ του ομίλου Χ. Μπούρα, η σημαντική βελτίωση του περιθωρίου κέρδους προήλθε από τη μεταβολή στο μίγμα πωλήσεων και την τιμολόγηση, που εξουδετέρωσαν τις όποιες πιέσεις από το αυξημένο κόστος πρώτων υλών.

Επέκταση

Μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Stella Pack, η Πολωνία αναδεικνύεται ως η πρώτη αγορά από άποψη ύψους πωλήσεων στο «σύμπαν» των αγορών που δραστηριοποιείται ο όμιλος. Υπενθυμίζεται πως το 2023 οι πωλήσεις στην πολωνική αγορά ανήλθαν σε 110 εκατ. ευρώ με οριακή αύξηση πωλήσεων κατά 2,9%, ωστόσο το 2024 αναμένεται η πλήρη ενσωμάτωση της Stella Pack, η οποία αναμένεται να εισφέρει τζίρο της τάξης των 78 εκατ. ευρώ.

Για την πρώτη χρήση ενσωμάτωσης, ο όμιλος αναμένει εξοικονόμηση από συνέργειες 1,5 εκατ. ευρώ και πρόσθετα κέρδη EBITDA της τάξης των 10 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται πως η Ελλάδα το 2023 διατήρησε το υψηλότερο ποσοστό συμμετοχής στον ενοποιημένο τζίρο (32,4%) με πωλήσεις 156 εκατ. ευρώ.

O CFO του ομίλου αναφέρθηκε επίσης σε εξασφαλισμένους πόρους (ίδια κεφάλαια και δανειακές γραμμές) ύψους 34 εκατ. ευρώ για πιθανές νέες εξαγορές.

Πέραν των παραπάνω ο όμιλος προχωρά σε επενδύσεις της τάξης των 20 εκατ. ευρώ το 2024 για τη δημιουργία νέων αποθηκών στα Οινόφυτα, την εγκατάσταση αναβαθμισμένου SAP και συστημάτων περαιτέρω ψηφιοποίησης, τα οποία χρηματοδοτούνται και με πόρους του ΤΑΑ.

Επιπλέον, ο όμιλος ανοίγει σταδιακά το εύρος των εξαγωγικών προσπαθειών προχωρώντας σε λανσαρίσματα δερμοκαλλυντικών στην Ασία. Ήδη έχει τοποθετήσει τη μάρκα Bioten σε δίκτυα στη NA Ασία, ενώ λάνσαρε και την Clinea στις Φιλιππίνες. Σύμφωνα δε με τον CEO του ομίλου, εξετάζεται επίσης το εξαγωγικό άνοιγμα μέσω συνεργατών και στην Ιταλία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v