Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Νέες επενδύσεις σχεδιάζει η Εβροφάρμα

Η Εβροφάρμα οργανώνει τη θέση της μέσα από δύο μεγάλα επενδυτικά σχέδια, τόσο στη μητρική εταιρία όσο και στη θυγατρική Campus, με στόχους την απόκτηση νέων μεριδίων και την ενίσχυση της εξαγωγικής δραστηριότητάς της.

  • της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου
Νέες επενδύσεις σχεδιάζει η Εβροφάρμα
Μέσα σε μία αγορά που ακόμη εισπράττει τους κραδασμούς της υπόθεσης με το καρτέλ γάλακτος, η Εβροφάρμα οργανώνει τη θέση της μέσα από δύο μεγάλα επενδυτικά σχέδια, τόσο στη μητρική εταιρία όσο και στη θυγατρική Campus, με στόχους όχι μόνον την απόκτηση νέων μεριδίων αλλά και την ενίσχυση της εξαγωγικής δραστηριότητάς της.

Αυτή τη στιγμή τρέχουν επενδύσεις εκσυγχρονισμού τόσο στο εργοστάσιο της εισηγμένης στο Διδυμότειχο Έβρου όσο και στη βοοτροφική μονάδα της Campus (100% θυγατρική), συνολικού προϋπολογισμού περίπου 9 εκατ. ευρώ.

Το φθινόπωρο του 2009 η Εβροφάρμα θα κυκλοφορήσει στην αγορά γάλα υψηλής παστερίωσης, προκειμένου να καλύψει την καταναλωτική ζήτηση και στα πιο απομακρυσμένα σημεία πώλησης πανελλαδικά.

Παράλληλα, η διοίκηση της εταιρίας, εκτιμώντας ότι σε αυτή τη φάση δεν ευνοούνται εξαγορές, προσανατολίζεται στην ενίσχυση των εξαγωγών της στις νέες χώρες της ευρωπαϊκής οικογένειας, με άμεση προτεραιότητα τη Ρουμανία και την Ουγγαρία, όπου ήδη έχει παρουσία με εξαγωγές φέτας.

Η επένδυση στο εργοστάσιο του Διδυμοτείχου έχει τρεις άξονες: την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό της ζώνης γάλακτος, την ενίσχυση του ποιοτικού ελέγχου και την αναβάθμιση της γραμμής συσκευασίας.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 7 εκατ. ευρώ και έχει ενταχθεί στον αναπτυξιακό νόμο 3299/2004, με επιχορήγηση 50%. Για την υλοποίηση της επένδυσης πρόσφατα η Εβροφάρμα έχει συνομολογήσει με τη Marfin Egnatia Bank κοινό ομολογιακό δάνειο, 5ετούς διάρκειας και ύψους 2 εκατ. ευρώ.

Στο πλαίσιο της επένδυσης δημιουργείται μία νέα γραμμή παραγωγής γάλακτος με διπλάσια διάρκεια από αυτήν του φρέσκου, το οποίο θα είναι επιλεγμένο και θα υφίσταται ήπια θερμομεταχείριση, προκειμένου να διατηρεί όλα τα θρεπτικά συστατικά στοιχεία του.

Στόχος είναι η παραγωγή γάλακτος υψηλής ποιότητας και για τον σκοπό αυτό η Εβροφάρμα συνεργάζεται με εταιρία συμβούλων από το Ισραήλ, χώρα που έχει διακριθεί παγκοσμίως για την τεχνογνωσία αυτής της κατηγορίας των προϊόντων.

"Φιλοδοξούμε να ανεβάσουμε τον πήχη για το συγκεκριμένο προϊόν στη χώρα μας", επισήμανε στο euro2day ο διευθύνων σύμβουλος της Εβροφάρμα κ. Θανάσης Παπαζηλάκης. Η επένδυση αυτή εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2009, ώστε από το φθινόπωρο του επόμενου έτους να κυκλοφορήσει και το νέο προϊόν.

"Θα μας ανακουφίσει στο κομμάτι της διανομής σε απομακρυσμένα σημεία πώλησης, όπου δεν μπορεί να φτάσει το φρέσκο γάλα. Ουσιαστικά, μέσα από την επένδυση στοχεύουμε στον ορθολογισμό της διανομής γάλακτος".

Παράλληλα, στόχος είναι να βελτιωθεί μέσα από τις νέες γραμμές συσκευασίας η εμφάνιση των προϊόντων της εταιρίας, στοιχείο που θεωρείται απαραίτητο για τις εξαγωγές. Σήμερα η Εβροφάρμα πραγματοποιεί εξαγωγές φέτας στη Βουλγαρία, στη Ρουμανία, στην Ουγγαρία αλλά και στη Γερμανία και στην Ιταλία.

Το 20% του συνολικού τζίρου της εταιρίας από τη φέτα αφορά σε εξαγωγές. Το επόμενο προϊόν το οποίο μπορεί να εξαγάγει είναι το γιαούρτι, αλλά καθώς ο ανταγωνισμός σε αυτόν τομέα στο εξωτερικό θεωρείται πολύ έντονος εκτιμάται ότι με τη νέα γενιά των συσκευασιών που θα εφαρμόσει θα αποκτήσει ένα επιπλέον πλεονέκτημα. Συνεπώς, οι κινήσεις για την εξαγωγή γιαουρτιού τοποθετούνται από το 2010 και μετά.

Σε ό,τι αφορά το εσωτερικό, η διοίκηση της εισηγμένης, μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την εξαγορά της γαλακτοβιομηχανίας Ροδόπη, για την οποία είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον, εκτιμά ότι "δεν είναι εποχή για εξαγορές".

Σε αυτή τη φάση δεν υπάρχουν σκέψεις για επέκταση του ιδιόκτητου δικτύου διανομής, αλλά για την απόκτηση μεγαλύτερων μεριδίων στα σημεία όπου είναι ήδη τοποθετημένη η εταιρία, πράγμα το οποίο σχεδιάζεται να γίνει και με το νέο προϊόν που θα βγει στην αγορά. "Πρώτο μας μέλημα είναι η σταθεροποίηση της ανάπτυξής μας", επισημαίνει ο κ. Παπαζηλάκης.

Η αγορά γάλακτος, λόγω του θορύβου που δημιούργησε το καρτέλ γάλακτος, εμφανίζεται πιεσμένη σε ό,τι έχει να κάνει με τα περιθώρια κέρδους, καθώς δεν μπορεί να μετακυλίσει στην κατανάλωση την αύξηση των πρώτων υλών.

Αυτός ήταν, εξάλλου, και ένας βασικός λόγος για τον οποίο η Εβροφάρμα είδε την κερδοφορία της να συμπιέζεται κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, παρότι οι πωλήσεις της ήταν αυξημένες κατά περίπου 8%.

Η ίδια εικόνα αναμένεται να εμφανιστεί και στα μεγέθη του εξαμήνου, που θα ανακοινωθούν στα τέλη Αυγούστου. Για το σύνολο του 2008, η διοίκηση της Εβροφάρμα εκτιμά ότι τα οικονομικά μεγέθη της θα εμφανίσουν σταθερή εικόνα συγκριτικά με τα αντίστοιχα του 2007, πιθανόν με μικρή αύξηση.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v