Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Από τα private label οδηγείται η αγορά άρτου

«Δέσμια» της οικονομικής κρίσης αλλά και της «στροφής» των καταναλωτών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας εξ αιτίας της οικονομικής δυσπραγίας είναι η αρτοβιομηχανία η οποία αναζητά τρόπους να διατηρήσει τα μεγέθη της.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Από τα private label οδηγείται η αγορά άρτου
«Δέσμια» της οικονομικής κρίσης αλλά και της «στροφής» των καταναλωτών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας εξ αιτίας της οικονομικής δυσπραγίας είναι η αρτοβιομηχανία η οποία αναζητά τρόπους να διατηρήσει ή και να αυξήσει τα μεγέθη της.

Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί σήμερα στην αγορά είναι ότι παρά το γεγονός ότι η αγορά τυποποιημένων αρτοσκευασμάτων «τρέχει» με ρυθμό ανόδου 10% η αύξηση αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στη διείσδυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο καλάθι της νοικοκυράς, με αποτέλεσμα σήμερα το μερίδιό τους να ανέρχεται στο 30%.

Μερίδιο αρκετά υψηλό και ένα από τα υψηλότερα στην κατηγορία των τροφίμων. Στη δεύτερη θέση βάσει μεριδίου φιγουράρει σύμφωνα με πληροφορίες η Αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος με μερίδιο άνω του 27% ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η Nutriart το μερίδιο της οποίας διαμορφώθηκε πέρυσι στο 24,8%.

Ειδικότερα και σε ότι αφορά στη Nutriart η εταιρεία, η οποία επί της ουσίας «άνοιξε» την εν λόγω αγορά πριν από αρκετά χρόνια συνεχίζει να επενδύει σε νέα προϊόντα προσδοκώντας να αυξήσει τα μεγέθη της και το μερίδιό της.

Στο πλαίσιο αυτό λανσάρει ένα νέο ψωμί του τόστ, το Κατσέλης Super (μεγαλύτερο μέγεθος από το κλασικό και με μικρότερη διάρκεια ζωής μόλις 14 ημέρες) σε τιμή η οποία κινείται στα επίπεδα του κλασικού τύπου και με εκπτωτικό κουπόνι 0,25 λεπτών για το πρώτο διάστημα λανσαρίσματός του.

Στελέχη της εταιρείας αναμένουν ότι θα υπάρξει θετική ανταπόκριση από τους καταναλωτές ενώ εκτιμούν ότι δεν θα υπάρξει «κανιβαλισμός» στους υπάρχοντες κωδικούς ψωμιού του τόστ της εταιρείας.

Αντιθέτως ευελπιστούν ότι το νέο αυτό προϊόν θα ανοίξει μια νέα κατηγορία η οποία θα φέρει στην εταιρεία τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Σημειώνεται ότι η συνολική εγχώρια κατανάλωση βιομηχανοποιημένου ψωμιού παρουσίασε διαχρονική αύξηση την περίοδο 1995-2008, με μέσο ετήσιο ρυθμό 5,6%, ενώ το ψωμί για τοστ αποτελεί την κυριότερη κατηγορία, καθώς το ποσοστό συμμετοχής του ανήλθε σε 61% στο σύνολο της κατανάλωσης (σε τόνους).

Σημαντικότερη κατηγορία μετά το ψωμί για τοστ αποτελεί το ψωμί σε μορφή φρατζόλας ή καρβελιού το οποίο κάλυψε το 26% της συνολικής αγοράς, ενώ τα rolls για hamburgers και sandwiches και το ψωμί γερμανικού τύπου απέσπασαν μερίδιο 7% και 6% αντίστοιχα, το ίδιο έτος.

Το μέγεθος της εγχώριας κατανάλωσης των συσκευασμένων φρυγανιών παρουσίασε μικρές ετήσιες διακυμάνσεις τη χρονική περίοδο 1995-2008, ενώ η κατανάλωση παξιμαδιών σουηδικού τύπου ακολούθησε πτωτική πορεία, εμφανίζοντας μέσο ετήσιο ρυθμό μείωσης 6%. Αντιθέτως, σημαντική αύξηση παρουσιάζει η ζήτηση για παξιμάδια παραδοσιακού τύπου, τα τελευταία χρόνια.

Τέλος, αυξητικές τάσεις εμφανίζει και η εγχώρια κατανάλωση τυποποιημένων κριτσινιών, την ίδια χρονική περίοδο κατηγορία στην οποία η Nutriart ελέγχει μερίδιο 19,2%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v