Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Fourlis: Ο ελληνικός Ομιλος που επαναπροσδιορίζει το retail στη ΝΑ Ευρώπη

Ο Ομιλος Fourlis, με 75 χρόνια παρουσίας, ενισχύει τη θέση του στο λιανεμπόριο μέσω στρατηγικών συνεργασιών, επένδυσης σε logistics, ανάπτυξης και δράσεων βιώσιμης ανάπτυξης, διαμορφώνοντας το μέλλον του retail στη ΝΑ Ευρώπη.

Fourlis: Ο ελληνικός Ομιλος που επαναπροσδιορίζει το retail στη ΝΑ Ευρώπη

Με ιστορία που ξεπερνά τις επτά δεκαετίες, ο Ομιλος Fοurlis βρίσκεται σταθερά ανάμεσα στους κορυφαίους παίκτες του οργανωμένου λιανεμπορίου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Με παρουσία σε Ελλάδα, Κύπρο, Ρουμανία και Βουλγαρία – και με στρατηγικό στόχο τη δραστηριοποίηση σε οκτώ συνολικά χώρες – ο Ομιλος αξιοποιεί την τεχνογνωσία του για να διαμορφώσει τις τάσεις ενός κλάδου που βρίσκεται σε συνεχή μετάβαση. Η προσήλωση στην εμπειρία του καταναλωτή, η ανάπτυξη πολυκαναλικών μοντέλων και η συνεργασία με διεθνή brands αποτελούν βασικούς πυλώνες της στρατηγικής του.

Η πορεία αυτή ενισχύεται από μια μακρόχρονη παράδοση στο λιανεμπόριο: από το 1950, όταν ξεκίνησε με την εισαγωγή ηλεκτρικών συσκευών από Γερμανία και τις ΗΠΑ, έως την εξαγορά της Κωτσόβολος και την σταδιακή επέκταση σε οικιακό εξοπλισμό, αθλητικά είδη και σήμερα στον κλάδο της υγείας και ευεξίας.

Συνεργασίες με διεθνή brands και συνεκτική στρατηγική ανάπτυξης

Στο επίκεντρο της σημερινής δραστηριότητας του Ομίλου βρίσκονται κορυφαία διεθνή brands: ΙΚΕΑ, INTERSPORT, Foot Locker και Holland & Barrett. Μέσω αυτών, ο Ομιλος Fοurlis έχει χτίσει την εικόνα του «ειδικού στο retail», επενδύοντας σε αγοραστικές εμπειρίες που συνδυάζουν φυσικά καταστήματα, μικρότερα σημεία πώλησης σε αστικά κέντρα και εξελιγμένα e-shops.

Οι οικονομικές επιδόσεις του Ομίλου, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία, επιβεβαιώνουν την επιτυχία της στρατηγικής αυτής: διψήφια αύξηση πωλήσεων, ενίσχυση κερδοφορίας και σταθερή υλοποίηση ενός μακρόπνοου επιχειρηματικού πλάνου. Στο πλαίσιο αυτό, ορόσημο αποτελεί η αποενοποίηση της Trade Estates, ενέργεια που αύξησε την ευελιξία του Ομίλου και απελευθέρωσε αξία προς τους μετόχους.

Παράλληλα, η ΙΚΕΑ διευρύνει το δίκτυό της με νέα καταστήματα, όπως σε Πάτρα και Ηράκλειο, ενώ προχώρησε σε ανανέωση του concept στο αεροδρόμιο της Αθήνας. Σημαντικό ορόσημο αποτελεί, επίσης, το προγραμματισμένο νέο κατάστημα στο The Ellinikon το 2028, που θα επεκτείνει περαιτέρω το αποτύπωμα της ΙΚΕΑ στην ελληνική αγορά.

Την ίδια στιγμή, η συνεργασία με τη Foot Locker ανοίγει νέες προοπτικές στον ταχέως αναπτυσσόμενο κλάδο του athleisure. Η έναρξη δραστηριοτήτων στη Βουλγαρία με τρία καταστήματα και η ολοκλήρωση της εξαγοράς των δραστηριοτήτων σε Ελλάδα και Ρουμανία, αποτυπώνουν το σχέδιο επέκτασης του brand από τον Ομιλο στη ΝΑ Ευρώπη.

Η INTERSPORT, ήδη ηγετική δύναμη στον αθλητικό εξοπλισμό, συνεχίζει να ενισχύει το δίκτυό της και την omnichannel παρουσία της. Το λανσάρισμα του INTERSPORT Football Club, με δύο νέα καταστήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αφιερωμένα αποκλειστικά στο ποδόσφαιρο, αναδεικνύει την εξειδίκευση του Ομίλου σε συγκεκριμένα segments της αγοράς.

Εφοδιαστική αλυσίδα και real estate: Τα δύο «αθέατα» assets

Κρίσιμος βραχίονας του Ομίλου είναι η θυγατρική του, Trade Logistics, και τα Κέντρα Διανομής σε Σχηματάρι και Οινόφυτα, το οποία υποστηρίζουν τόσο το φυσικά όσο και τα ηλεκτρονικά κανάλια των brands. Η ανάληψη της λειτουργικής διαχείρισης του νέου 46ου Διεθνούς Κέντρου Διανομής της InterIKEA στον Ασπρόπυργο από την Trade Logistics, ενισχύει περαιτέρω τη θέση του Ομίλου στην αλυσίδα εφοδιασμού της ευρύτερης περιοχής.

Παράλληλα, η συμμετοχή στην εισηγμένη Trade Estates ΑΕΕΑΠ διασφαλίζει στρατηγική σύνδεση με τον κλάδο των εμπορικών πάρκων και των logistics hubs. Με επενδύσεις σε σύγχρονα retail developments, ο Ομιλος συμβάλλει τόσο στην ανάπτυξη του οργανωμένου λιανεμπορίου όσο και στη δημιουργία των υποδομών που το στηρίζουν.

Υγεία, ευεξία και οι νέες καταναλωτικές τάσεις

Η είσοδος στον κλάδο health & wellness, μέσω της Holland & Barrett, αποτελεί μια στοχευμένη κίνηση προς μια αγορά με ανάπτυξη. Με 11 καταστήματα στην Ελλάδα – μεταξύ των οποίων και σημεία shop-in-shop σε συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος – και λειτουργικό e-shop, το brand επενδύει σε προγράμματα πιστότητας και σε διαρκή αναβάθμιση της πελατειακής εμπειρίας.

Βιώσιμη ανάπτυξη και κοινωνικός αντίκτυπος

Η βιώσιμη ανάπτυξη αποτελεί κεντρικό άξονα της εταιρικής στρατηγικής. Ο Ομιλος επενδύει σε ενεργειακά αποδοτικές υποδομές, σε αύξηση της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και σε πρακτικές κυκλικής οικονομίας. Η μείωση 12% στις άμεσες εκπομπές (Scope 1) και 1,3% στις έμμεσες (Scope 2, market-based) το 2024 σε σχέση με το 2023 αντικατοπτρίζει τη διαρκή πρόοδο.

Ταυτόχρονα, ο Ομιλος Fοurlis τοποθετεί πάντοτε στο επίκεντρο τους ανθρώπους του. Με πάνω από 4.400 εργαζομένους και ποσοστό 56% γυναικών στο σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού, αλλά και ποσοστό 45% γυναικών σε θέσεις ευθύνης στην Ελλάδα, ο Ομιλος επενδύει συστηματικά στην εκπαίδευση, τη διαφορετικότητα και την ευημερία των εργαζομένων του, μέσω οκτώ ειδικών προγραμμάτων υγείας και ευεξίας.

Ο κοινωνικός αντίκτυπος ενισχύεται από δράσεις άνω των €520.000 σε κοινωνικές δράσεις το 2024, 20 εταιρικές πρωτοβουλίες εθελοντισμού και συνεργασίες με 80 φορείς. Η ισχυρή εταιρική διακυβέρνηση – 56% ανεξάρτητα μέλη και 44% γυναίκες στο Διοικητικό Συμβούλιο – συμπληρώνει το προφίλ ενός Ομίλου που συνδυάζει ανάπτυξη, διαφάνεια και υπευθυνότητα.

Με σταθερή στρατηγική, ισχυρά brands, επενδύσεις σε logistics και δίκτυα καταστημάτων και με συνεχή προσήλωση στη δημιουργία αξίας για καταναλωτές, εργαζομένους και μετόχους, ο Ομιλος Fοurlis συνεχίζει να διαμορφώνει το μέλλον του retail στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο