Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ελευθέριος Βενιζέλος: Ανοίγει το βιβλίο προσφορών με στόχο 770 εκατ. 

Μεταξύ 7 και 8,2 ευρώ το εύρος της τιμής διάθεσης για τις μετοχές του ΔΑΑ. Ο στόχος του ΤΑΙΠΕΔ για άντληση 770 εκατ. ευρώ καθαρών εσόδων και το premium της AviAlliance. Τα επενδυτικά σχέδια.

Ελευθέριος Βενιζέλος: Ανοίγει το βιβλίο προσφορών με στόχο 770 εκατ.

Τον δρόμο για το Χρηματιστήριο Αθηνών παίρνει σήμερα η «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.» (ΔΑΑ), η εταιρεία του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας, μετά και το «πράσινο φως» που έδωσε χθες η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς στο ενημερωτικό δελτίο για τη δημόσια προσφορά στην Ελλάδα. Η AviAlliance, καταβάλλοντας premium 19% επί της τελικής τιμής διάθεσης (ή 75 εκατ. ευρώ, όποιο ποσό εκ των δυο είναι χαμηλότερο), αποκτά επιπλέον 10% των μετοχών του ΔΑΑ και τον πλήρη έλεγχο του αερολιμένα, καθώς θα διαθέτει πλέον το 50% συν 60 μετοχές (50.00002%). 

To βιβλίο προσφορών για τη διάθεση των μετοχών του ΔΑΑ που ανήκουν στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) θα ανοίξει σήμερα, Πέμπτη 25 Ιανουαρίου. Η δημόσια προσφορά θα διαρκέσει 6 εργάσιμες ημέρες, έως την 1η Φεβρουαρίου, με το εύρος της τιμής διάθεσης να διαμορφώνεται μεταξύ 7 και 8,2 ευρώ ανά μετοχή. 

Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι η άντληση 770 εκατ. ευρώ καθαρών εσόδων εφόσον όλες οι μετοχές διατεθούν στη μέγιστη τιμή τους, δηλαδή στα 8,2 ευρώ. Η τιμή διάθεσης αναμένεται να καθορισθεί, μετά το πέρας της διαδικασίας βιβλίου προσφορών, στις ή περί τις 2 Φεβρουαρίου.

Πάντως, με εύρος τιμής διάθεσης μεταξύ 7 με 8,20 ευρώ, το equity value θα διαμορφωθεί μεταξύ 2,1 με 2,46 δισ. ευρώ και το E/V μεταξύ 2,96 με 3,3 δισ. ευρώ. Ακόμη και αν τα EBITDA της φετινής χρήσης υποχωρήσουν σε 360 εκατ. ευρώ, με βάση το εύρος διάθεσης η σχέση EV/EBITDA διαμορφώνεται μεταξύ 8,2 με 9,2x.

Η εισαγωγή του συνόλου των μετοχών του ΔΑΑ στο Χρηματιστήριο Αθηνών θα πραγματοποιηθεί μέσω της διάθεσης των υφισταμένων μετοχών κυριότητας του ΤΑΙΠΕΔ (30% των μετοχών του ΔΑΑ, ήτοι 90.000.000 μετοχές) σε συνδυασμένη προσφορά στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Στο πλαίσιο της Συνδυασμένης Προσφοράς, το ΤΑΙΠΕΔ συνήψε μία cornerstone συμφωνία με τον υφιστάμενο μέτοχο του ΔΑΑ, την AviAlliance (η «Cornerstone Συμφωνία AviAlliance»), σύμφωνα με την οποία η AviAlliance έχει συμφωνήσει να αγοράσει από τον Πωλητή Μέτοχο, στο πλαίσιο της Θεσμικής (Διεθνούς) Προσφοράς, τις AviAlliance Cornerstone Μετοχές, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 10% του μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρείας. 

Η τιμή πώλησης των Προσφερόμενων Μετοχών προς την AviAlliance θα είναι η τιμή διάθεσης επί τον αριθμό των μετοχών (δηλ. 30 εκατομμύρια Κοινές Μετοχές) συν ένα ποσό ίσο με το κατώτερο μεταξύ (i) ποσού που ισούται με το 19% της συνολικής Τιμής Διάθεσης που αφορά τις AviAlliance Cornerstone Μετοχές και (ii) των 75 εκατομμυρίων ευρώ, υπό την επιφύλαξη της πλήρωσης ή/και της παραίτησης από τις προϋποθέσεις που ορίζονται στην Cornerstone Συμφωνία AviAlliance.

Αντίστοιχα, το Ταμείο συνήψε τις cornerstone συμφωνίες με τους υφιστάμενους μετόχους του ΔΑΑ, κ. Χρήστο Κοπελούζο και κα. Ελένη – Ασημίνα Κοπελούζου (οι «Cornerstone Συμφωνίες Copelouzos»), σύμφωνα με τις οποίες καθένας από τους κ. Χρήστο Κοπελούζο και κα. Ελένη – Ασημίνα Κοπελούζου έχει συμφωνήσει να αγοράσει από τον Πωλητή Μέτοχο, στο πλαίσιο της Ελληνικής Δημόσιας Προσφοράς, το σχετικό μερίδιό του επί των Copelouzos Cornerstone Μετοχών που εκπροσωπούν συνολικά το 1% του μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρείας (δηλ., 3 εκατομμύρια Κοινές Μετοχές), κατανεμημένες ίσα μεταξύ του κ. Χρήστου Κοπελούζου και της κας Ελένης – Ασημίνας Κοπελούζου, σε συνολική τιμή που ανέρχεται στην Τιμή Διάθεσης πολλαπλασιασμένη επί τον αριθμό των Copelouzos Cornerstone Μετοχών, υπό την επιφύλαξη της πλήρωσης ή/και της παραίτησης από τις προϋποθέσεις που ορίζονται στις Cornerstone Συμφωνίες της Copelouzos.

Ανάδοχοι και σύμβουλοι

Η BofA Securities και η Morgan Stanley ενεργούν ως Από Κοινού Παγκόσμιοι Συντονιστές, η Deutsche Bank ενεργεί ως Ανώτερος Συνδιαχειριστής του Βιβλίου Προσφορών (Senior Joint Bookrunner), η Barclays, η BNP Paribas και η HSBC ενεργούν ως Βασικοί Συνδιαχειριστές του Βιβλίου Προσφορών (Joint Bookrunners), ενώ οι Alpha Bank, Eurobank, Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, Τράπεζα Πειραιώς, Ambrosia Capital, Euroxx και Παντελάκης Χρηματιστηριακή ενεργούν ως Συνδιαχειριστές (Co-Lead Managers) στη Θεσμική Προσφορά. Η Alpha Bank, η Eurobank, η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, η Τράπεζα Πειραιώς ενεργούν ως Συντονιστές Κύριοι Ανάδοχοι, και οι Ambrosia Capital, Euroxx και Παντελάκης Χρηματιστηριακή ενεργούν ως Κύριοι Ανάδοχοι στο πλαίσιο της Ελληνικής Δημόσιας Προσφοράς. Όλοι οι ανωτέρω καλούνται από κοινού ως οι «Διαχειριστές». Η Eurobank ενεργεί ως Σύμβουλος Εισαγωγής.

Το επενδυτικό πλάνο

Σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας, με βάση τον στρατηγικό σχεδιασμό όπως αυτός παρουσιάστηκε από τη διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών στους επενδυτές, ενόψει της αρχικής δημόσιας εγγραφής της μετοχής του στο Χρηματιστήριο Αθηνών, υπάρχει περιθώριο για διπλασιασμό της επιβατικής κίνησης μέχρι το 2046 με την υλοποίηση επενδύσεων που υπερβαίνουν το 1,3 δισ. ευρώ.

Πιο αναλυτικά, βάσει του πλάνου, δύναται η αύξηση της επιβατικής κίνησης στα 50 εκατ. ετησίως, με βάση την υφιστάμενη έκταση και τους υπάρχοντες διαδρόμους προσγείωσης/απογείωσης του αεροδρομίου. Ωστόσο, θα απαιτηθούν πρόσθετες επενδύσεις σε τερματικούς σταθμούς και άλλες υποδομές. Ειδικότερα, η δυναμικότητα του «Ελευθέριος Βενιζέλος» μπορεί να φτάσει τα 33 εκατ. επιβάτες έως το 2028, με την υλοποίηση επενδύσεων 650 εκατ. ευρώ, τα 40 εκατ. επιβάτες έως τα μέσα της δεκαετίας του ’30 με πρόσθετες επενδύσεις 700 εκατ. ευρώ και τα 50 εκατ. έως το 2046.

Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία σκοπεύει να υλοποιήσει επέκταση των εγκαταστάσεών του σε τρεις φάσεις, βάσει προσυμφωνημένου Χωροταξικού Σχεδίου, το οποίο δεν απαιτεί νέες εκτάσεις ή νέους διαδρόμους προσγείωσης και απογείωσης, καθώς οι δύο ανεξάρτητοι διάδρομοι προσγείωσης και απογείωσης του αεροδρομίου που είναι ήδη σε λειτουργία, μπορούν να εξυπηρετήσουν την κίνηση των 50 εκατ. επιβατών. Με βάση, δε, την πρόβλεψη της IATA, εκτιμάται ότι η επιβατική κίνηση θα αυξηθεί κατά 2,1% σε ετήσια βάση τη διετία 2024-2025. 

Μάλιστα, ο ΔΑΑ έχει επίσης δεσμευτεί να επιτύχει τον στόχο του Net Zero (μηδενικές εκπομπές CO2 ως εκ των δικών του λειτουργιών) έως το 2025, έχοντας ήδη επιτύχει τη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 60% σε σύγκριση με το 2005, ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα από το 2016 και τη διατήρηση ποσοστού ανακύκλωσης άνω του 70% σε όλο το αεροδρόμιο.

Οι επιδόσεις 

Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά μεγέθη του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, η εταιρεία του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας κατέγραψε το 9μηνο του 2023 έσοδα 443,6 εκατ. ευρώ, σημαντικά αυξημένα έναντι των 357,2 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Τα κέρδη μετά από φόρους της εταιρείας ανήλθαν στα 188,7 εκατ. ευρώ από 132 εκατ. ευρώ το 2022. 

Το 2022 τα λειτουργικά έσοδα της εταιρείας ανήλθαν σε 476,9 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 94,6 εκατ. ευρώ ή 24,76%, σε σύγκριση με το προηγούμενο οικονομικό έτος. Τα συνολικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν το 2022 σε 328,3 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 45,8 εκατ. ευρώ ή 16,2% σε σύγκριση με το 2021.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v