Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Γιατί η κυκλική οικονομία συμφέρει την αυτοκινητοβιομηχανία

Πώς διαμορφώνεται η αποδοτικότητα των πόρων. Η ανακατασκευή εξαρτημάτων, η μείωση των αποβλήτων και η παράταση της διάρκειας ζωής των οχημάτων που παράγονται.

Γιατί η κυκλική οικονομία συμφέρει την αυτοκινητοβιομηχανία

Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει δεσμευτεί να καταστήσει την οικονομία της Ευρώπης πιο αποτελεσματική στους πόρους ακολουθώντας μια προσέγγιση κυκλικής οικονομίας. Οι κατασκευαστές έχουν βελτιώσει σημαντικά την αποδοτικότητα των πόρων των διαδικασιών παραγωγής και των προϊόντων τους και θέλουν να μειώσουν ακόμη περισσότερο τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις στο μέλλον.

Κάθε χρόνο, ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης δαπανά 60,9 δισεκατομμύρια ευρώ για καινοτομία, καθιστώντας τη βιομηχανία τον νούμερο ένα επενδυτή. Αυτές οι επενδύσεις κυμαίνονται από τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα της φάσης παραγωγής έως τη βελτίωση του σχεδιασμού των μηχανοκίνητων οχημάτων, προκειμένου να επιτραπεί η αποτελεσματική επισκευή τους, αναφέρεται στην έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) που εκπροσωπεί τους 16 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων στην Ευρώπη.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συμβάλλουν ήδη ενεργά στην αποδοτικότητα των πόρων ανακατασκευάζοντας μια μεγάλη ποικιλία ανταλλακτικών, συμπεριλαμβανομένων κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων. Στην πράξη, τα ανακατασκευασμένα εξαρτήματα έχουν αποδειχθεί ότι μειώνουν την κατανάλωση ενέργειας κατά την κατασκευή έως και 80% σε σύγκριση με τα νέα ανταλλακτικά. Η νέα ζωή των συστατικών απαιτεί επίσης 88% λιγότερο νερό και περισσότερα από 90% λιγότερα χημικά. Αυτή η κυκλική προσέγγιση μπορεί να μειώσει τα συνολικά απόβλητα κατά ένα εντυπωσιακό ποσοστό 70%.

Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν συμβάλλει μόνο στην κυκλική οικονομία με την ανακατασκευή εξαρτημάτων ή τη μείωση των αποβλήτων, αλλά και με την παράταση της διάρκειας ζωής των οχημάτων που παράγει. Οι κατασκευαστές πιστεύουν ότι έχουν ευθύνη έναντι των πελατών τους να υποστηρίξουν τη μακροζωία των οχημάτων διασφαλίζοντας ότι μπορούν να συντηρηθούν, να επισκευαστούν και να συντηρηθούν. Η παράταση της διάρκειας ζωής ενός οχήματος είναι απαραίτητη για τη μείωση του κόστους για τους καταναλωτές, καθώς και για τη διατήρηση των φυσικών πόρων και της ενέργειας.

Τέλος, οι κατασκευαστές έχουν δεσμευθεί στην περαιτέρω βελτίωση της απόδοσης καυσίμου και στη μείωση των εκπομπών CO2, καθώς η φάση χρήσης ενός οχήματος εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει μεγάλο μέρος των συνολικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων που έχουν τα αυτοκίνητα. Λόγω της δέσμευσης του κλάδου για την έννοια «σχεδιασμός για αειφορία», τα οχήματα κατασκευάζονται ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο βιώσιμα σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής τους. Από την παράταση της φάσης χρήσης των επιβατικών αυτοκινήτων και των επαγγελματικών οχημάτων έως την ανακύκλωση στο τέλος της ζωής τους, ο τομέας εστιάζει τις προσπάθειές του στη μείωση των συνολικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων στις περιοχές που έχουν μεγαλύτερη σημασία.

Εκτός από πρωτοβουλίες που καθοδηγούνται από τη βιομηχανία, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει επίσης να συμμορφωθούν με ένα ευρύ φάσμα υφιστάμενης νομοθεσίας που προωθεί την αειφόρο παραγωγή, πιο αποδοτικά οχήματα και την ορθή διάλυσή τους. Η οδηγία για τα οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής, για παράδειγμα, ήδη θέτει στόχο 95% ανακυκλωσιμότητας ανά όχημα ανά έτος. Ως αποτέλεσμα των οικονομικών κινήτρων, καθώς και της ισχύουσας νομοθεσίας, η αυτοκινητοβιομηχανία έχει καταστήσει την κυκλική οικονομία αναπόσπαστο μέρος του DNA της.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v