Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στερεύει ο Ρήνος: Alert για το εμπόριο, δεν μπορούν να περάσουν τα πλοία

Κρίσιμο όριο βάθους ετοιμάζεται να περάσει ο ποταμός, δυσκολεύοντας τις μεταφορές. Εμπορεύματα από ντίζελ έως άνθρακα δεν μπορούν να τον διασχίσουν, επιδεινώνοντας τη χειρότερη ενεργειακή κρίση της Ευρώπης εδώ και δεκαετίες.

Στερεύει ο Ρήνος: Alert για το εμπόριο, δεν μπορούν να περάσουν τα πλοία

Πολύ χαμηλότερα από κρίσιμο σημείο βάθους αναμένεται να υποχωρήσει η στάθμη του ποταμού Ρήνου το Σαββατοκύριακο, σηματοδοτώντας περαιτέρω αναταραχή για τις αποστολές ενεργειακών προμηθειών σε μια από τις πιο ζωτικές πλωτές οδούς της Ευρώπης.

Oπως μεταδίδει το Bloomberg, η στάθμη του νερού στο Kaub, ένα βασικό σημείο στα δυτικά της Φρανκφούρτης είναι έτοιμη να πέσει στα 33 εκατοστά έως τις 15 Αυγούστου. Κάτω από το όριο των 40 εκατοστών, οι περισσότερες φορτηγίδες που μεταφέρουν εμπορεύματα από ντίζελ έως άνθρακα δεν μπορούν ουσιαστικά να διέλθουν από τον ποταμό.

 

Η κλιματική κρίση επιδεινώνει τη χειρότερη κρίση στον ενεργειακό εφοδιασμό της Ευρώπης εδώ και δεκαετίες. Τα συμβόλαια για την ενέργεια, το φυσικό αέριο και τον άνθρακα έχουν εκτοξευθεί πρόσφατα - αυξημένα από τις εντάσεις με τη Ρωσία για τον πόλεμο στην Ουκρανία - ενισχύοντας το ενεργειακό κόστος για τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές καθώς οι χώρες προσπαθούν να συγκρατήσουν τον πληθωρισμό. Ήδη, ορισμένες κυβερνήσεις ετοιμάζουν σχέδια για έναν δύσκολο χειμώνα.

Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας δήλωσε ότι οι επιπτώσεις του χαμηλού νερού στον Ρήνο θα μπορούσαν να διαρκέσουν μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους για ορισμένες χώρες, την ώρα που αναζητούν επαρκείς προμήθειες προϊόντων πετρελαίου όπως το ντίζελ.

«Η κατάσταση της προσφοράς προϊόντων στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη ήταν ήδη πολύ δύσκολη πριν από αυτή την τελευταία κρίση», δήλωσε ο Toril Bosoni, επικεφαλής του τμήματος αγοράς πετρελαίου του IEA, σε τηλεοπτική συνέντευξη στο Bloomberg. «Τα χαμηλά επίπεδα νερού καθιστούν πιο δαπανηρή την μεταφορά καυσίμων από τη θαλάσσια αγορά σε αυτήν την περιοχή».

Αυτό είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό για τις χώρες που συνήθως αντλούν καύσιμα μέσω του Ρήνου, πρόσθεσε. «Έτσι, αναμένουμε ότι αυτή η κατάσταση θα συνεχιστεί προς το τέλος του έτους».

Επιπτώσεις στις επιχειρήσεις

Προς το παρόν, πολλές επιχειρήσεις που στέλνουν φορτία κατά μήκος του Ρήνου κατάφεραν να αντεπεξέλθουν, αν και αυτό θα μπορούσε να αλλάξει εάν παραταθεί η ξηρασία. Ορισμένες φορτηγίδες είναι σε θέση να διασχίσουν το ποτάμι, ακόμη και σε μικρά βάθη.

Η Grosskraftwerk Mannheim, η οποία λειτουργεί έναν από τους μεγαλύτερους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα, δήλωσε την Τετάρτη ότι ενώ οι αποστολές είναι επί του παρόντος περιορισμένες, υπάρχει αρκετός άνθρακας στην εγκατάσταση για να συνεχιστεί η παραγωγή ενέργειας για αρκετές εβδομάδες.

Η κατασκευάστρια χημικών BASF σημείωσε ότι η στάθμη του ποταμού στα 35-55 εκατοστά θα περιορίσει την κυκλοφορία φορτηγίδων, προσθέτοντας ότι ορισμένα πλοία θα μεταφέρουν λιγότερο φορτίο.

Η μετρούμενη στάθμη του νερού δεν είναι το πραγματικό βάθος του ποταμού, αλλά ένας δείκτης για την πλοήγηση. Τα ρηχά νερά αναγκάζουν τις φορτηγίδες να μεταφέρουν λιγότερο φορτίο, καθιστώντας τις αποστολές μη οικονομικές για ορισμένους μεταφορείς.

Οι περιορισμοί στο νερό σημαίνουν επίσης αυξημένη εξάρτηση από τις σιδηροδρομικές και οδικές μεταφορές εμπορευμάτων. Οι τιμές φορτηγίδων για την αποστολή ορισμένων καυσίμων από το Ρότερνταμ στη Βασιλεία της Ελβετίας έχουν αυξηθεί στα 267 ευρώ ανά τόνο, σε σύγκριση με περίπου 25 ευρώ ανά τόνο πριν από λίγους μήνες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v