Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Νέα απεργία στα γερμανικά τρένα με το ξεκίνημα του 2024

Εκτός από το αίτημα για αυξήσεις εν μέσω ακρίβειας και για βελτίωση συνθηκών εργασίας σε περιβάλλον «ξηρασίας» νέων προσλήψεων, οι εργαζόμενοι διαμαρτύρονται και για τα μπόνους που πήρε η διοίκηση ενώ... δεν πέτυχε τους στόχους της.

Νέα απεργία στα γερμανικά τρένα με το ξεκίνημα του 2024

Μπορεί οι Γερμανοί να μην ξέρουν ακόμη τι τους ξημερώνει τις πρώτες ημέρες τη νέας χρονιάς μετά τα ρεβεγιόν και τα πυροτεχνήματα, αλλά γνωρίζουν μετά βεβαιότητας ότι από τις 8 Ιανουαρίου οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι (Deutsche Bahn) ακινητοποιούνται επειδή κατεβαίνει και πάλι σε απεργιακές κινητοποιήσεις το συνδικάτο των μηχανοδηγών GDL.

Σε μια χώρα όπου τα τρενα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της εργασιακής καθημερινότητας, αλλά και αγαπημένο μέσο μετακίνησης για τουριστικούς λόγους, αποτελεί άλλο ένα χτύπημα για όσους τα χρησιμοποιούν. Κινητήρια δύναμη των απεργιών είναι ο επικεφαλής του συνδικάτου Κλάους Βεζέλσκι, σκληρό καρύδι στις διαπραγματεύσεις με την εργοδοσία των Γερμανικών Σιδηροδρόμων για τις νέες συλλογικές συμβάσεις του κλάδου.

Όχι πάνω από πέντε συνεχόμενες ημέρες

Βέβαια σε όλα υπάρχει κι ένα όριο. Σε πρόσφατη συνέντευξή του ο Βεζέλσκι εξαγγέλλει ότι αυτή τη φορά οι απεργιακές κινητοποιήσεις δεν θα διαρκέσουν 24 ώρες, όπως μέχρι τώρα, αλλά όχι πάνω από 5 συνεχόμενες ημέρες - κάτι που θα ήταν πρωτόγνωρο, εάν όντως συνέβαινε. Σε κάθε περίπτωση, θα είναι συγκεκριμένης διάρκειας. Θα πρέπει να αναφερθεί ότι το απόγευμα της περασμένης Τρίτης το συνδικάτο ανακοίνωσε το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας των μελών του, τα οποία τάχθηκαν με 97% υπέρ των απεργιακών κινητοποιήσεων, εν ανάγκη και μακράς διαρκείας, για την επιβολή των αιτημάτων του κλάδου.

Σε φύλλο της Rheinische Post o Βεζέλσκι διευκρίνισε ότι το συνδικάτο μηχανοδηγών δεν σκοπεύει να απεργήσει πάνω από πέντε μέρες. «Προκήρυξη απεργίας επ' αόριστον δεν θα ήταν σωστή απέναντι στους πελάτες (των Σιδηροδρόμων) και τις οικονομικές συνέπειες». Επίσης, επιβεβαίωσε αυτό που είχε υποσχεθεί παλαιότερα, ότι μέχρι τις 7 Ιανουαρίου δεν θα γίνουν απεργιακές κινητοποιήσεις. Απευθυνόμενος στον διαπραγματευτικό του εταίρο, την Deutsche Bahn, ο επικεφαλής του GDL ζήτησε από τον υπουργό Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ είτε να «διώξει αυτό το διοικητικό συμβούλιο των σιδηροδρόμων» είτε να «το θέσει προ των ευθυνών του».

Σχολιάζοντας την αντίδραση της διοίκησης του κρατικού ομίλου στο αποτέλεσμα της ψηφοφορίας των μελών του συνδικάτου, ο Βεζέλσκι την χαρακτήρισε εξωφρενική. «Ο Βίσινγκ θα πρέπει να ακυρώσει τα μπόνους του δ.σ. του ομίλου και να θέσει επιτέλους μετρήσιμους στόχους. Μόνο τότε θα μπορέσουμε να μιλήσουμε ξανά για μπόνους». Αλλά για ποια ακριβώς μπόνους πρόκειται; Σύμφωνα με έρευνες της Βορειοδυτικής Ραδιοφωνίας NDR, της Δυτικογερμανικής Ραδιοφωνίας WDR και της Süddeutsche Zeitung, τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Deutsche Bahn πρόκειται να λάβουν μπόνους ύψους 5 εκατ. ευρώ παρά την αποτυχία επίτευξης του στόχου ακρίβειας στα δρομολόγια.

Μπόνους αποδοτικότητας για το δ.σ.

Η είδηση εκλήφθηκε ως ύβρις όχι μόνο ευρύτερα από τους εργαζόμενους στους σιδηροδρόμους, που πασχίζουν εδώ και μήνες για καλύτερες αποδοχές και εργασιακές συνθήκες, αλλά και για τους ίδιους τους επιβάτες. «Αποτελεί ράπισμα», όπως αναφέρθηκε από το Κέντρο Συμβουλών Καταναλωτών.

Η μεταφορά με τους Γερμανικούς Σιδηρόδρομους τα τελευταία χρόνια έχει γίνει υπόθεση για γερά νεύρα λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων, των αιφνιδιαστικών ακυρώσεων δρομολογίων και των συνθηκών μεταφοράς - πολλές φορές σαν «σαρδέλες». Δεν είναι λοιπόν απορίας άξιο το ότι η ικανοποίηση των επιβατών των σιδηροδρόμων είναι και φέτος κάτω του μετρίου. Απέτυχαν στον στόχο που είχαν οι ίδιοι βάλει, δηλαδή να είναι τα δρομολόγια στην ώρα τους στο 77% των περιπτώσεων. «Κι όμως, τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου μπορούν ακόμα να προσβλέπουν σε πλούσια μπόνους», όπως ανέφεραν το NDR, το WDR και η SZ στις 11 Δεκεμβρίου. Ο λόγος που επικαλέστηκαν για τα μπόνους; Η εταιρεία είχε υπερβεί τους στόχους της σε άλλους τομείς. Στον στόχο «Γυναίκες στη διοίκηση και ικανοποίηση των εργαζομένων».

Τι ζητά από την πλευρά του το συνδικάτο των μηχανοδηγών GDL; Εκτός από τη μείωση των εβδομαδιαίων ωρών εργασίας, απαιτεί αύξηση αποδοχών τουλάχιστον κατά 555 ευρώ και επίδομα πληθωρισμού 3.000 ευρώ για περίοδο ενός έτους. Βασικό αίτημα είναι επίσης η μείωση των εβδομαδιαίων ωρών εργασίας για τους εργαζόμενους σε βάρδιες, από 38 σε 35 ώρες με πλήρη μισθολογική αντιστάθμιση. Η προσφορά της Deutsche Bahn είναι αυξήσεις αποδοχών κατά 11% και επίδομα πληθωρισμού έως 2.850 ευρώ σε περίοδο 32 μηνών. Η εταιρεία υποστήριξε ότι το αίτημα για μείωση των ωρών εργασίας είναι ανέφικτο λόγω έλλειψης προσωπικού. Το επόμενο επεισόδιο θα παιχτεί με τη νέα χρονιά στις αποβάθρες των τρένων.

ΠΗΓΗ: DEUTSCHE WELLE 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v