Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Γερμανία: Λιγότερες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μετά από 8 χρόνια

Η ευρωπαϊκή αγορά που πρωτοστάτησε στον εκσυγχρονισμό και το πρασίνισμα του στόλου φέτος ρίχνει κατά 14% τον πήχη. Θρυαλλίδα το ψαλίδι του καγκελάριου Σολτς στις επιδοτήσεις που έδιναν ώθηση στην αγορά ηλεκτροκίνητων μοντέλων.

Γερμανία: Λιγότερες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μετά από 8 χρόνια

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία αναμένεται να μειωθούν για πρώτη φορά μετά από οκτώ χρόνια, καθώς εξαπλώνονται τα σημάδια ύφεσης στην αγορά, γράφει το Bloomberg.

H Γερμανική Ένωση της Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA) αναμένει ότι οι αποστολές αυτοκινήτων που λειτουργούν αμιγώς με μπαταρία θα μειωθούν κατά 14%, στις 451.000 μονάδες φέτος, καθώς οι περικοπές επιδοτήσεων επηρεάζουν τη ζήτηση, αναφέρει σχετική δήλωση.

Η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης υπήρξε από τους κύριους μοχλούς για την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων (EV), ωστόσο ο πληθωρισμός, οι υψηλές τιμές των αυτοκινήτων αλλά και των απαραίτητων υποδομών επιβαρύνουν τη ζήτηση. Ορισμένοι κατασκευαστές έχουν αναβάλει την κυκλοφορία νέων ηλεκτρικών μοντέλων, ενώ εταιρείες ενοικίασης περιορίζουν αντίστοιχες αγορές για τον στόλο τους.

Η Volkswagen και η Renault απέσυραν πρόσφατα τα σχέδιά τους να πουλήσουν μετοχές των επιχειρήσεων ηλεκτρικών οχημάτων τους, αποθαρρυμένες από την επιβράδυνση της ζήτησης και τους δύσκολους καιρούς στις αρχικές δημόσιες προσφορές.

Τον περασμένο Δεκέμβριο, η τρικομματική κυβέρνηση υπό τον καγκελάριο Όλαφ Σολτς έκοψε τις επιδοτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έναν χρόνο νωρίτερα από τον προγραμματισμό.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία μειώθηκαν για τελευταία φορά το 2016. Έκτοτε αυξάνονταν κάθε χρόνο. Το 2023 πουλήθηκαν στη χώρα πάνω από 524.000 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα  — περισσότερα απ' ό,τι σε οποιαδήποτε άλλη αγορά της Ευρώπης.

Η προβλεπόμενη πτώση φέτος σημαίνει ότι το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία θα γλιστρήσει στο 16%, έναντι περίπου 18% το 2023.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v