Οι τιμές του χρυσού υποχώρησαν κάτω από το επίπεδο των 4.000 δολαρίων ανά ουγκιά την Τετάρτη, για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2025, εν μέσω πιέσεων από την ενίσχυση του αμερικανικού δολαρίου και τις αυξανόμενες προσδοκίες ότι τα επιτόκια θα παραμείνουν υψηλά.
Ειδικότερα, η τιμή του συμβολαίου του χρυσού υποχωρεί 4% στις 3.983 δολάρια ανά ουγκιά.
Το δολάριο σκαρφάλωσε στο υψηλότερο επίπεδο από τον Μάιο του 2025, καθιστώντας τον χρυσό, που τιμολογείται σε δολάρια, ακριβότερο για τους κατόχους άλλων νομισμάτων.
Οι traders έχουν αυξήσει τα στοιχήματά τους για αυξήσεις επιτοκίων στις ΗΠΑ μέσα στο έτος, μετά την τελευταία συνεδρίαση της Fed.
«Η αγορά τιμολογεί αύξηση επιτοκίων ήδη από τον Σεπτέμβριο λόγω της επιθετικής στάσης της Fed, ενός δολαρίου που έχει εκτοξευτεί σε υψηλά 13 μηνών, σε συνδυασμό με χαμηλότερες προσδοκίες για τον πληθωρισμό, και όλα αυτά ασκούν έντονη πίεση στα πολύτιμα μέταλλα», δήλωσε στο Reuters ο Τάι Γουόνγκ, ανεξάρτητος trader μετάλλων.
«Για τον χρυσό υπάρχει στήριξη λίγο κάτω από τις 3.900 δολάρια και οι αγορές από τις κεντρικές τράπεζες συνεχίζονται, οπότε μια κατάρρευση είναι απίθανη, αλλά αναμένεται πιθανώς μια μακρά περίοδος συσσώρευσης, καθώς το trade του χρυσού έχει πλέον χάσει τη δυναμική του», πρόσθεσε.
Ο χρυσός γίνεται λιγότερο ελκυστικός για τους επενδυτές όταν τα επιτόκια αυξάνονται, επειδή δεν αποδίδει τόκο.
Ο χρυσός, ο οποίος είχε φτάσει σε ιστορικό υψηλό των 5.594,82 δολαρίων στα τέλη Ιανουαρίου, έχει από τότε χάσει πάνω από 1.500 δολάρια ανά ουγκιά.
Αναλυτές της ING μείωσαν τις προβλέψεις τους για τον χρυσό, αναμένοντας πλέον ότι οι τιμές θα κυμανθούν κατά μέσο όρο στις 4.300 δολάρια ανά ουγκιά το τρίτο τρίμηνο του 2026 και στις 4.600 δολάρια το τέταρτο τρίμηνο, σε σύγκριση με τις προηγούμενες προβλέψεις τους των 4.850 και 5.000 δολαρίων αντίστοιχα.