Ο ΕΟΠΥΥ ανταποκρίθηκε στην πρόκληση

«Κανένας μόνος του απέναντι στην υγειονομική κρίση»: αυτό ακριβώς υλοποίησε ο ΕΟΠΥΥ, από την πρώτη στιγμή εμφάνισης της πανδημίας Covid-19. Ακόμα και εκείνα που φάνταζαν σχεδόν αδύνατο να επιτευχθούν, επιτεύχθηκαν. H προσπάθεια συνεχίζεται. Γράφει η Θ. Καρποδίνη.

Ο ΕΟΠΥΥ ανταποκρίθηκε στην πρόκληση
  • της Θεανούς Καρποδίνη *

«Κανένας μόνος του απέναντι στην υγειονομική κρίση»: αυτό ακριβώς υλοποίησε ο ΕΟΠΥΥ, από την πρώτη στιγμή εμφάνισης της πανδημίας Covid-19. Σε συνέχεια της μεγαλειώδους προσπάθειας κοινωνίας - πολιτείας, αφενός για τον περιορισμό της διασποράς του ιού, αφετέρου για να κρατηθεί όρθιο το ΕΣΥ, υιοθέτησε άμεσα μέτρα για την ασφαλή πρόσβαση και εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων του και των υπαλλήλων του.

Ακόμα και εκείνα που φάνταζαν σχεδόν αδύνατο να επιτευχθούν, επιτεύχθηκαν. Ειδικά για την παροχή υπηρεσιών προς τους ασφαλισμένους του, τέθηκαν άμεσα σε εφαρμογή η άυλη γνωμάτευση σε ασφαλισμένους ΕΟΠΥΥ με χρόνια νοσήματα, χωρίς να χρειάζεται ο πολίτης να επισκεφθεί τον γιατρό του για να παραλάβει τη γνωμάτευσή του. Επιπλέον, εφαρμόστηκε καθολικά η ηλεκτρονική υποβολή ατομικών αιτημάτων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr - ΕΨΠ). Πρόκειται για αποζημιώσεις που αφορούν σε δαπάνες για θεραπείες ειδικής αγωγής (λογοθεραπεία, εργοθεραπεία και ψυχοθεραπεία), για προμήθεια οπτικών ειδών, μετακίνησης για διενέργεια συνεδριών αιμοκάθαρσης και μετακίνησης για διενέργεια μεταγγίσεων αίματος, αφαιμαξομεταγγίσεων ή αφαιμάξεων σε δικαιούχους πάσχοντες από μεσογειακή αναιμία, δρεπανοκυτταρική νόσο και άλλες αιμοσφαιρινοπάθειες.

Με γνώμονα πάντα τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας και τη διευκόλυνση των ασφαλισμένων, ο ΕΟΠΥΥ τους έδωσε τη δυνατότητα μέσω του Φακέλου Ασφάλισης Υγείας (ΦΑΥ) να παρακολουθούν την εξέλιξη της αίτησής τους σε πραγματικό χρόνο -από την υποβολή μέχρι και την πληρωμή. Επιπλέον, όλοι οι πολίτες απέκτησαν πρόσβαση σε ηλεκτρονική υποβολή των δικαιολογητικών τους για τα παραπάνω χωρίς καθυστερήσεις και χωρίς αναμονή σε ατελείωτες ουρές έξω από την υπηρεσία, διαδικασία επίπονη κυρίως για τους συμπολίτες μας που υποβάλλονται σε επαναλαμβανόμενες θεραπείες.

Πολύ σημαντική πρωτοβουλία και η εφαρμογή «Ραντεβού Ασφαλισμένων με ΠΕ.ΔΙ. ΕΟΠΥΥ» (https://rantevoupedi.eopyy.gov.gr/), που έδωσε τη δυνατότητα στους ασφαλισμένους να κλείσουν το ραντεβού τους στην Περιφερειακή Διεύθυνση όπου ανήκουν, αποφεύγοντας έτσι τη συμφόρηση στις ΠΕ.ΔΙ., αλλά και τη χρήση τηλεφώνου προς αναζήτηση ραντεβού

Τέλος, να σημειώσουμε πως και η εφαρμογή «Ηλεκτρονικό εισιτήριο» στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ (https://eticket.eopyy.gov.gr/) περιόρισε τον συνωστισμό και κυρίως τους χρόνους αναμονής των ασφαλισμένων στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ για να παραλάβουν την αγωγή τους.

Για τον ΕΟΠΥΥ οι προκλήσεις δεν σταματούν ποτέ, παραμένει πιστός στο δόγμα της εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων και γι’ αυτό ενσωματώνει τις νέες τεχνολογίες και αναζητά διαρκώς τον βέλτιστο τρόπο υλοποίησης των παρεχόμενων υπηρεσιών.

* Η Θεανώ Καρποδίνη είναι Διοικήτρια ΕΟΠΥΥ - Πρόεδρος Δ.Σ

v