Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Β. Αδαμίδου: Οι τρεις άξονες της στρατηγικής βιώσιμης ανάπτυξης της Lidl Ελλάς

Το πλάνο της αλυσίδας για επίτευξη των στόχων της βιώσιμης ανάπτυξης εξηγεί η Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς. Ποιοι είναι οι τρεις άξονες και οι έξι στρατηγικοί πυλώνες.

Β. Αδαμίδου: Οι τρεις άξονες της στρατηγικής βιώσιμης ανάπτυξης της Lidl Ελλάς

«Αντιλαμβανόμαστε την οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική εξέλιξη με όρους βιωσιμότητας. Να μπορούμε δηλαδή να στεκόμαστε με ουσιαστικές πρωτοβουλίες απέναντι στις μεγάλες προκλήσεις των καιρών», δηλώνει στο Euro2day.gr η η Βασιλική Αδαμίδου (φωτ.), Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς. 

Εξηγεί δε τη νέα στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης της Lidl Ελλάς που κινείται σε τρεις δυναμικούς άξονες: «Καλό για τον πλανήτη», «Καλό για τους ανθρώπους» και «Καλό για σένα».

Κα Αδαμίδου η Lidl Ελλάς βρέθηκε για 6η συνεχόμενη χρονιά στις «The Most Sustainable Companies in Greece», κάτι σπάνιο στο χώρο των ελληνικών επιχειρήσεων. Πώς έγινε αυτό εφικτό;

Στη Lidl Ελλάς είμαστε υπερήφανοι που η φιλοσοφία και οι αξίες μας γίνονται καθημερινά πράξη. Ανήκουμε στη μεγάλη οικογένεια του Ομίλου Schwarz και η αειφορία είναι για όλες και όλους εμάς σταθερή πηγή έμπνευσης. Αντιλαμβανόμαστε την οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική εξέλιξη με όρους βιωσιμότητας. Να μπορούμε δηλαδή να στεκόμαστε με ουσιαστικές πρωτοβουλίες απέναντι στις μεγάλες προκλήσεις των καιρών. Από την κλιματική κρίση, τη μείωση της βιοποικιλότητας, τη διαχείριση των απορριμμάτων και την ανακύκλωση. Αλλά και να δρούμε υποστηρικτικά στα μεγάλα θέματα των ατομικών δικαιωμάτων, την ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση και την υγεία.

Προτεραιότητά μας επομένως είναι να προσφέρουμε κάθε φορά αξία και ποιότητα στην καθημερινή ζωή όλων. Ταυτόχρονα όμως θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι και οι γενιές που θα ακολουθήσουν, θα έχουν ανάλογη επάρκεια αγαθών, φυσικών πόρων, υποδομών και βασικών υπηρεσιών. Στα 24 χρόνια που δραστηριοποιούμαστε στην Ελλάδα, αυτό που μας διακρίνει είναι η υπευθυνότητα και το ήθος στο επιχειρείν. Αναγνωρίζουμε υποχρεώσεις, ανάγκες και προσδοκίες για κάθε stakeholder μας ξεχωριστά. Από τους δικούς μας ανθρώπους και τους συνεργάτες μας, μέχρι τους καταναλωτές που μας εμπιστεύονται και μας κάνουν μέρος του «σπιτιού» τους. Είμαστε όπου χρειάζεται, όταν χρειάζεται, με δράσεις που στηρίζουν τους λιγότερο προνομιούχους συμπολίτες μας. Είμαστε βιώσιμοι λοιπόν γιατί φροντίζουμε να κρατάμε το βήμα μας σταθερό, με την αγωνία να μην αφήσουμε καμία και κανέναν πίσω. Και κάθε αναγνώριση αυτής της προσπάθειας μας γεμίζει με χαρά και μας χαρίζει δύναμη να συνεχίσουμε.

Ως μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ απευθύνεστε σε ένα πολύ ευρύ φάσμα καταναλωτών που κάθε μέρα επισκέπτονται τα καταστήματά σας. Πόσο εύκολο είναι να εμφυσήσετε τα μηνύματα βιωσιμότητας στους καταναλωτές σας;

Αφουγκραζόμαστε την κοινωνία, παρακολουθούμε το περιβάλλον και προσαρμοζόμαστε αδιάκοπα σε κάθε νέα συνθήκη. Θέλουμε τα λόγια ευαισθητοποίησης να γίνονται και πράξεις ευθύνης. Η νέα στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης της Lidl Ελλάς επιτυγχάνει ακριβώς αυτό. Να διαχέεται με συγκεκριμένα μηνύματα, στόχους και δράσεις στους αποδέκτες της. Έχουμε διαμορφώσει τρεις δυναμικούς άξονες: «Καλό για τον πλανήτη», «Καλό για τους ανθρώπους» και «Καλό για σένα». Οι επιμέρους δράσεις διαχέονται σε έξι στρατηγικούς πυλώνες: Την προστασία του κλίματος, τον σεβασμό της βιοποικιλότητας, τη διατήρηση των πόρων, το δίκαιο επιχειρείν, την προάσπιση της υγείας και τη συμμετοχή στον διάλογο. Οι ενέργειες που επιλέγουμε κάθε φορά είναι προσαρμοσμένες σε συγκεκριμένες ανάγκες. Και φυσικά κινούμαστε πάντα επιδιώκοντας μετρήσιμα αποτελέσματα. Καταγράφουμε δηλαδή το πόσο επηρεάζει η δράση το κάθε κοινό-στόχο. Πώς διαμορφώνει και πόσο αλλάζει τις αντιλήψεις του και τη στάση ζωής του, με όρους βιώσιμης ανάπτυξης. Στο σπίτι, στην εργασία, στον δημόσιο διάλογο, στη διαχείριση των πόρων, στην αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προκλήσεων. Αξιοποιούμε διαφορετικά κανάλια και πλατφόρμες επικοινωνίας, ώστε να μεγιστοποιούμε τον θετικό αντίκτυπο. Αλλά υλοποιούμε και συνεργασίες με εξειδικευμένους φορείς, οργανισμούς, ακόμα και συνέργειες με την πολιτεία.

Από τις έως τώρα κινήσεις βλέπετε ανταπόκριση από τους καταναλωτές στα μηνύματα που εκπέμπετε; Είναι σήμερα πιο δεκτικοί σε αυτό και κατά πόσο θα ήταν διατεθειμένοι να αναλάβουν τυχόν επιπλέον κόστος που μπορεί να συνεπάγεται η επιδίωξη για βιωσιμότητα;

Ο κόσμος μας δεν αλλάζει από τη μια ημέρα στην άλλη. Σίγουρα όμως, αν προχωράμε μπροστά με σταθερά βήματα και συνεπείς πράξεις, μπορεί να γίνει καλύτερος. Αυτός είναι και ο δικός μας στόχος στη Lidl Ελλάς. Η καθημερινότητα των καταναλωτών, ειδικά στις συγκυρίες που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια, είναι μια δύσκολη άσκηση επιβίωσης. Ο μέσος πολίτης δεν έχει πάψει να διεκδικεί την αξιοπρέπειά του αλλά και την ποιότητα στη ζωή του. Είναι ανοιχτός σε ακούσματα, αντιλαμβάνεται τις προκλήσεις, αλλά βέβαια κάθε αλλαγή δεν παύει να είναι και μια άσκηση ισορροπίας μέσα στο νοικοκυριό του. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το κόστος της συνολικής μετάβασης σε μια «πράσινη» κοινωνία, με περισσότερο βιώσιμες επιλογές έχει κόστος. Το πρόβλημα του κόστους όμως είναι γενικό, αφορά όλη την Ευρώπη, όλον τον κόσμο. Πολύ περισσότερο όταν μιλάμε για την κλιματική κρίση, τη διαχείριση των φυσικών πόρων και την ενεργειακή μετάβαση. Εμείς αισθανόμαστε χαρά και ικανοποίηση κάθε φορά που αφήνουμε έστω και ένα μικρό, θετικό αποτύπωμα στον τρόπο ζωής των πολλών, αν όχι όλων. Και θα συνεχίσουμε!

Η βιώσιμη φιλοσοφία σας πως γίνεται πράξη σε ό,τι αφορά τον άνθρωπο και τις ανάγκες της κοινωνίας; Ποιες είναι οι σημαντικότερες πρωτοβουλίες σας μέχρι στιγμής;

Προσπαθούμε πάντα με τις δράσεις μας να ανταποκριθούμε σε πραγματικές ανάγκες, συγκεκριμένων κοινωνικών ομάδων. Αγκαλιάζουμε όλη την κοινωνία και όλες τις δραστηριότητες, πάντα με στόχο την ενίσχυση και την ενδυνάμωση. Μερικές από τις πιο σημαντικές μας ενέργειες είναι ενδεικτικά ανανέωση της πρωτοβουλίας «Συνέργεια Προσφοράς και Αγάπης» με το Δίκτυο Κοινωνικής Αλληλεγγύης & Αρωγής και το Κέντρο Υποδοχής & Αλληλεγγύης του δήμου Αθηναίων (ΚΥΑΔΑ). Επίσης, για 4η συνεχή χρονιά προχωρούμε σε δωρεάν προσφορά μηνιαίων προϊόντων για την κάλυψη βασικών αναγκών 340 οικογενειών που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας. Στηρίζουμε και το πολυδύναμο κέντρο αστέγων, με την αξία της προσφοράς να ξεπερνά τα 400.000 ευρώ σε προϊόντα. Παράλληλα, για όγδοη συνεχόμενη χρονιά στρέφουμε το βλέμμα στα παιδιά και συγκεκριμένα καλύπτουμε όλα τα έξοδα του Κέντρου Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» στη Νέα Μάκρη, που λειτουργεί σε ακίνητο το οποίο έχουμε παραχωρήσει από το 2015. Εξίσου σημαντική είναι και η πρόσφατη συνέργεια που αναπτύσσουμε με τη UNICEF, στηρίζοντας με 100.000 ευρώ το πρόγραμμα «Μαζί ενάντια στη βία κατά των παιδιών». H συνεργασία αυτή αποτελεί μέρος του ευρύτερου προγράμματος για την πρόληψη και καταπολέμηση της βίας κατά των παιδιών που έχει συμφωνήσει η UNICEF με την ελληνική κυβέρνηση.

Ποια βήματα στον τομέα της βιωσιμότητας σκοπεύετε να κάνετε στο μέλλον;

Για τη Lidl Ελλάς είναι σημαντικό να έχει συνοδοιπόρους στην προσπάθειά της τη νέα γενιά. Είναι αυτοί που μπορούν να ανοίξουν δρόμους, με φρέσκια αντίληψη και αποφασιστικότητα απέναντι σε όλα όσα πρέπει να αλλάξουμε. Σε αυτό το πλαίσιο αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε μια πρώτη φάση συνεργασίας με την Actionaid, έχοντας το βλέμμα στραμμένο στη νέα γενιά. Μέσα από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Η δύναμη στο πιάτο σου» θέλουμε να συμβάλλουμε στο ευ ζην, διαμορφώνοντας στάσεις ζωής στους ενεργούς πολίτες του αύριο. Να καλλιεργήσουμε αντιλήψεις υγιούς, βιώσιμης διατροφής, υπεύθυνης κατανάλωσης και ευαισθητοποίησης σχετικά με τη σπατάλη τροφίμων. Ταυτόχρονα, πριν λίγες ημέρες ολοκληρώσαμε τον τρίτο μαραθώνιο ανοιχτής καινοτομίας “Social Hackathon”, με τη στήριξη Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, την τεχνολογική και οργανωτική υποστήριξη της Crowdpolicy και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Αυτή τη φορά δώσαμε έμφαση στον άνθρωπο, την κοινωνία και την καθημερινότητά τους, από την υγεία και την παιδεία, μέχρι τη δίκαιη επιχειρηματικότητα και τον δημόσιο διάλογο.

Σκοπεύουμε να συνεχίσουμε τη διπλή μας προσπάθεια. Να ασκούμε δηλαδή όλο και περισσότερη «πράσινη» επιχειρηματικότητα. Αλλά και να μεγιστοποιούμε την επιρροή μας προς όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη μας, ώστε να υιοθετούν βιώσιμες πρακτικές και να συνεισφέρουν σε όλα όσα μας οδηγούν στον δρόμο για ένα καλύτερο αύριο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v