Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ποια είναι η επόμενη ημέρα της digital τραπεζικής εμπειρίας

Οι νέες τάσεις στον τραπεζικό κλάδο απαιτούν γρήγορη προσαρμογή. Η Εθνική Τράπεζα δεν προσαρμόζεται απλώς, τις αξιοποιεί για να διατηρήσει την ηγετική της θέση. Γράφει η Έφη Μπήτρου.

Ποια είναι η επόμενη ημέρα της digital τραπεζικής εμπειρίας
  • Της Έφης Μπήτρου*

Τα τελευταία χρόνια, ο τραπεζικός κλάδος στην Ελλάδα και διεθνώς βρίσκεται στη δίνη μιας τεχνολογικής επανάστασης. Οι επενδύσεις σε cloud, AI, data analytics και ανανεωμένα core banking συστήματα, σε συνδυασμό με την ταχεία μετάβαση σε mobile-first υπηρεσίες, διαμορφώνουν μια νέα εποχή όπου η τεχνολογία δεν είναι πια υποστηρικτικός μηχανισμός: είναι βασικός μοχλός ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας.

Cloud-ready αρχιτεκτονική

Στην Εθνική Τράπεζα, ήδη υλοποιείται μια από τις μεγαλύτερες τεχνολογικές επενδύσεις των τελευταίων δεκαετιών, με στόχο ένα νέο, ευέλικτο core banking σύστημα και μια πλήρως cloud-ready αρχιτεκτονική, που θα επιτρέψει την ταχύτερη ανάπτυξη και διάθεση στην αγορά καινοτόμων υπηρεσιών και υβριδικών προϊόντων. Με τη συνολική ολοκλήρωση της νέας αρχιτεκτονικής μέσα στο 2026, η Εθνική θα έχει μια από τις πιο σύγχρονες τεχνολογικές υποδομές στην Ευρώπη.

Ταυτόχρονα, έχουμε εκπαιδεύσει και συνεχίζουμε να εκπαιδεύουμε πολύ σημαντικό ποσοστό του προσωπικού της Τράπεζας σε GenAI και επενδύουμε ετησίως πάνω από 250 εκατ. ευρώ σε AI, data analytics και υποδομές: μέσα από αυτή την ολιστική προσέγγιση που συνδυάζει τεχνολογία και ανθρώπους, επιδιώκουμε να προσφέρουμε μια εξαιρετική τραπεζική εμπειρία στους πελάτες μας.

Το διεθνές περιβάλλον και η Εθνική Tράπεζα

Η παγκόσμια αγορά κινείται με υψηλές ταχύτητες. Το νέο «παράδειγμα» αναδιαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό από την Τεχνητή Νοημοσύνη. Σύμφωνα με πρόσφατη διεθνή μελέτη της McKinsey (Global Banking Annual Review 2025), το Agentic AI θα αποτελέσει τον μεγαλύτερο παράγοντα μεταμόρφωσης του τραπεζικού κλάδου την επόμενη δεκαετία.

Οι «παραδοσιακές» τράπεζες δεν θα ανταγωνίζονται τις άλλες τράπεζες, τις fintechs ή τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας (που είθισται να πλεονεκτούν σε ταχύτητα και απλότητα εμπειρίας). Θα ανταγωνίζονται τον προσωπικό AI agent του πελάτη, που αποφασίζει και ενεργεί για λογαριασμό του: συγκρίνει επιτόκια σε πραγματικό χρόνο, επιλέγει την καλύτερη πιστωτική κάρτα και τον αποδοτικότερο αποταμιευτικό λογαριασμό, ή κάνει πληρωμές και μεταφορές εκ μέρους του.

Η Εθνική Tράπεζα δεν προσαρμόζεται απλώς στις τάσεις· τις αξιοποιεί για να διατηρήσει την ηγετική της θέση, ως η Τράπεζα με το μεγαλύτερο μερίδιο ενεργών digital χρηστών και ψηφιακών πωλησεων στην Ελλάδα:

  • Agentic εμπειρία για τον πελάτη: Η «Σοφία», o AI agent της Εθνικής, ήδη επιτρέπει στους πελάτες να κλείνουν ραντεβού στο κατάστημα, ενώ πολύ σύντομα θα αναλαμβάνει πιο σύνθετες ενέργειες -ενημερώσεις, αιτήματα, καθοδήγηση και εκτέλεση συναλλαγών μέσα από τα ψηφιακά κανάλια.
  • Υπερ-εξατομίκευση σε πραγματικό χρόνο: Με ισχυρή data & cloud υποδομή, η Εθνική εξελίσσει τις δυνατότητες «segment-of-one», με στόχο κάθε πελάτης της να λαμβάνει προτάσεις προϊόντων, αποταμίευσης, χρηματοδότησης ή budgeting προσαρμοσμένες στο δικό του προσωπικό προφίλ, συνήθειες και οικονομικές προτεραιότητες.
  • Ολιστικό mobile & web οικοσύστημα: Η Τράπεζα έχει δημιουργήσει δύο πλήρως ενοποιημένες πλατφόρμες, σχεδιασμένες αποκλειστικά για τις ανάγκες των εταιρικών πελατών, το νέο Business Internet Banking και την εφαρμογή NBG Business Mobile Banking. Για τους ιδιώτες πελάτες, από το καλοκαίρι του 2025 είναι διαθέσιμη η νέα πλήρως ανασχεδιασμένη εφαρμογή NBG Mobile Banking, ενώ είμαστε η μοναδική τράπεζα στην Ελλάδα που ανέπτυξε μια εφαρμογή ειδικά για να καλύψει τις ανάγκες των νέων 18-30 ετών, το Next by NBG, που φιλοδοξεί να είναι ένας «lifestyle coach» για τη Gen Z, συνδυάζοντας την απλότητα του καθημερινού banking (πληρωμές, μεταφορές, online αγορές) με τη χρηματοοικονομική εκπαίδευση και lifestyle χαρακτηριστικά, επιβραβεύσεις και εμπειρίες που ταιριάζουν στα ενδιαφέροντα των νέων ανθρώπων.
  • Ταυτόχρονα, φροντίζουμε ώστε όλο το ταξίδι του πελάτη, από την ένταξή του στην τράπεζα και την εγγραφή του στο digital, ως την απόκτηση τραπεζικών προϊόντων και την αξιοποίηση υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας (πχ επικαιροποίηση προσωπικών στοιχείων, video banking, νομιμοποίηση επιχείρησης) να γίνεται εξολοκλήρου ψηφιακά, γρήγορα και εύκολα.
  • Συνεργατική καινοτομία: Από την υιοθέτηση του Open Banking -πρώτη τράπεζα στην Ελλάδα- έως την στρατηγική επένδυση στην Epsilon Net για να δημιουργηθούν συνδυαστικές τραπεζικές-λογιστικές λύσεις για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, η Εθνική χτίζει ένα νέο, διευρυμένο οικοσύστημα συνεργασιών.
  • Ασφάλεια & πρόληψη απάτης: Οι ταχύτατες τεχνολογικές εξελίξεις δημιουργούν και νέες προκλήσεις στον τομέα της κυβερνοασφάλειας, αυξάνοντας την πολυπλοκότητα των ψηφιακών επιθέσεων. Προκειμένου να ανταποκριθεί με επιτυχία στις προκλήσεις αυτές, η Εθνική Τράπεζα έχει επενδύσει σε συστήματα real-time fraud detection, AI-based anomaly detection και προηγμένους μηχανισμούς authentication.

Μέσα από συστηματικές επενδύσεις στην τεχνολογία, αξιοποίηση του ΑΙ, όχι ως εργαλείου, αλλά ως νέου λειτουργικού μοντέλου και έμφαση στην παροχή υπερ-εξατομικευμένης τραπεζικής εμπειρίας, στρατηγικός στόχος μας είναι να παρέχουμε και στη νέα εποχή τις ψηφιακές λύσεις που χρειάζονται οι πελάτες μας: με μεγαλύτερη ταχύτητα, ακρίβεια και ουσιαστικότερη κατανόηση των αναγκών τους.

 *Η Έφη Μπήτρου είναι Senior Director, Digital Business στην Εθνική Tράπεζα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο