Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Βενιέρης: Πώς βάλαμε την Green Cola σε 22 αγορές

Την άντληση του 50% των εσόδων από αγορές του εξωτερικού θέτει ως στόχο ο αντιπρόεδρος του Δ.Σ. και Εμπορικός Διευθυντής της Green Cola Hellas. Η συμβολή του Β. Χήτου στον όμιλο. Οι προβλέψεις για την πορεία του τζίρου.

Βενιέρης: Πώς βάλαμε την Green Cola σε 22 αγορές
  • Του Αναστάσιου Τσομπανίδη

Η Green Cola, συγκεντρώνει το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών εδώ και αρκετά χρόνια τονίζει στο Euro2day.gr ο Γιώργος Βενιέρης, αντιπρόεδρος του Δ.Σ και Εμπορικός Διευθυντής της Green Cola Hellas. Αυτή τη στιγμή το συγκεκριμένο αναψυκτικό αποτελεί τον market leader στην κατηγορία των αναψυκτικών με στέβια ενώ είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος παίκτης στην κατηγορία αναψυκτικών τύπου cola, με σταθερό μερίδιο αγοράς, τονίζει.

Ο κ. Βενιέρης υπογραμμίζει η η εταιρεία φροντίζει να εξελίσσει συνεχώς τις συνταγές της, να ενισχύει την προϊοντική της γκάμα και να διασφαλίζει ότι ικανοποιεί τις τάσεις και τις επιθυμίες των καταναλωτών.

Πότε και πώς ξεκίνησε η ιδέα για τη δημιουργία της Green Cola;

Όραμά μας υπήρξε η δημιουργία πραγματικά καινοτόμων προϊόντων, που θα μπορούσαν να καλύψουν τις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών στην Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό, προσφέροντας υγιεινά και φυσικά αναψυκτικά. Αυτό που θέλαμε να δημιουργήσουμε ήταν μια ξεχωριστή κατηγορία αναψυκτικών, η οποία ουσιαστικά θα μεγάλωνε την πίτα στον κλάδο και δεν θα ερχόταν να ανταγωνιστεί τους πολυεθνικούς παίκτες της αγοράς. Δημιουργήσαμε το πρώτο αναψυκτικό cola με στέβια, δύο χρόνια μετά την εξαγορά της ΕΠΑΠ (Ένωση Παρασκευαστών Αεριούχων Ποτών), όποτε και ξεκινήσαμε να αξιοποιούμε την τεχνογνωσία και τις δομές της για την παραγωγή των αναψυκτικών μας. Το 2012 υλοποιήσαμε το πρώτο λανσάρισμα της Green Cola και μέχρι το 2015 καταφέραμε να πετύχουμε σημαντική εξωστρέφεια, ταξιδεύοντας το αναψυκτικό σε τρεις κιόλας ηπείρους, ενώ στο εσωτερικό της χώρας καλύψαμε το 100% του οργανωμένου λιανεμπορίου.

Η στροφή των καταναλωτών στην προτίμησή τους στα υγιεινά προϊόντα ήταν ένα δεδομένο που μας οδήγησε στην αναζήτηση και ανάπτυξη περαιτέρω συνταγών, βασισμένων στην φυσικότητα και τον υγιεινό τρόπο ζωής. Το σύνθημα που συνόδευε το προϊόν μας «the green side of cola», μετεξελίχθηκε στην «πράσινη πλευρά των αναψυκτικών»! Η σκέψη μας λοιπόν εδράζεται στην δημιουργία μοναδικών καινοτόμων προϊόντων που δεν σταματούν να ακολουθούν την αρχή της φυσικότητας, της αυθεντικής γεύσης καθώς και της μηδενικής ή ελάχιστα θερμιδικής επιβάρυνσης. Και μάλιστα, μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις πίσω από την ιδέα της Green Cola, ήταν η αντιστροφή της αντίληψης που επικρατούσε για τα αναψυκτικά. Το ότι καταφέραμε να «απενοχοποιήσουμε» αυτή την κατηγορία, ήταν για εμάς η μεγαλύτερη κατάκτηση.

Θεωρείτε ότι η εμπορική επιτυχία του brand και η εξέλιξη των οικονομικών μεγεθών ήταν ανάλογες των στόχων του επιχειρησιακού σχεδίου;

Πράγματι, η αποδοχή των καταναλωτών και της αγοράς μας ανέδειξαν από νωρίς. Βρεθήκαμε στην καρδιά των νέων καινοτόμων καταναλωτικών τάσεων την περίοδο εκείνη, και ήμασταν το πρώτο λανσάρισμα αναψυκτικού cola με στέβια. Είχαμε καταρτήσει ένα πολύ καλά μελετημένο επιχειρηματικό πλάνο και οι στρατηγικοί στόχοι της εταιρείας ήταν εξίσου καλά καθορισμένοι. Θέλαμε να κατακτήσουμε ένα γενναίο μερίδιο στο σύνολο της αγοράς και να ‘δούμε’ την διεθνοποίηση και την εξωστρέφειά μας. Καταφέραμε να διασφαλίσουμε αυτούς τους στόχους και πολύ γρήγορα ενταχθήκαμε στο παγκόσμιο δίκτυο της Endeavor, αποτελώντας μια από τις πιο γρήγορα αναπτυσσόμενες βιομηχανίες αναψυκτικών στην Ελλάδα με ταχύτατους ρυθμούς ανάπτυξης. Την επιτυχημένη πορεία, διαδέχθηκε η είσοδος του νέου μας τότε στρατηγικού συνεταίρου κου Γιάννη Χήτου, καθώς και άλλες συνεργασίες που αφορούσαν στην περαιτέρω ανάπτυξή μας στο εξωτερικό- μια διαδικασία που δεν σας κρύβω ότι παραμένει συνεχής τα τελευταία 4 χρόνια.

Πως αξιολογείτε τις συζητήσεις που έχετε κάνει με διεθνείς επιχειρηματικούς ομίλους και funds για συμμετοχή τους στο μετοχικό σχήμα. Πόσο βάρυνε η οικονομική κρίση τις διαπραγματεύσεις αυτές. Εκτός της συμφωνίας με τον κ. Χήτο, κύριου μετόχου της Ζαγόρι, έχετε υλοποιήσει κάποια συμφωνία με διεθνή στρατηγικό επενδυτή;

Τον Ιούνιο του 2018 στην πρόσφατη Γενική Συνέλευση των μετόχων, ανακοινώσαμε την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά 2 εκατομμύρια με την αποκλειστική συνεισφορά από τους υφιστάμενους μετόχους της εταιρείας. Στόχος αυτής της κίνησης, είναι να ενισχύσουμε την ανάπτυξη της Green Cola στην Ελλάδα με την διείσδυση των νέων αναψυκτικών με γεύση (Green flavor) στην οργανωμένη και κρύα αγορά, αλλά και να αναπτύξουμε περαιτέρω το πλάνο επέκτασής μας στο εξωτερικό. Με βασικό στρατηγικό μας συνεργάτη και μέτοχο, τον κ. Γιάννη Χήτο, συνεχίζουμε να εμβαθύνουμε τις δράσεις μας και ήδη από το 2015, όποτε και εισήλθε στην οικογένεια της Green Cola, η κοινή μας πορεία προσδιορίζεται μόνο από επιτυχίες. Αξίζει να πούμε ότι λόγω ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων και αυθεντικών ποιοτικών χαρακτηριστικών, η Green Cola, συγκεντρώνει το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών εδώ και αρκετά χρόνια. Σε αυτή την κατεύθυνση συνεισφέρει και η συμμετοχή μας στο δίκτυο της Endeavor ήδη από το 2014.

Mια ακόμη βαρύνουσας και πολλαπλής σημασίας επιχειρηματική κίνηση ήταν η εξαγορά της ΕΠAΠ στην παραμεθόρια Ορεστιάδα.Πως οδηγηθήκατε σε αυτή την απόφαση;

Στην προσπάθειά μας να στεγάσουμε την ιδέα της Green Cola, η έρευνά μας επικεντρώθηκε στην αναζήτηση ενός συνεργάτη που θα είχε την κατάλληλη τεχνογνωσία αλλά και εμπειρία στην εμφιάλωση αναψυκτικών, και ο οποίος θα μπορούσε να μας στηρίξει δυναμικά στο ξεκίνημά μας. Η εξαγορά της ΕΠΑΠ το 2011 ήταν το εφαλτήριο της Green Cola για να ξεκινήσει το ‘ταξίδι’ της στην Ελλάδα και αργότερα στο εξωτερικό. Γνωρίζαμε πολύ καλά ότι η ΕΠΑΠ έχει στην ‘πλάτη της’ σχεδόν 50 χρόνια ιστορίας, με ισχυρές μέχρι τότε συνεργασίες όπως αυτή της 3Ε, αλλά παρήγαμε παράλληλα και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για τους μεγαλύτερους λιανέμπορους της χώρας. Οι σύγχρονες εγκαταστάσεις και η ισχυρή παραγωγική δυναμικότητα, διασφάλισε την επάρκεια των αναγκών μας για να καλύψουμε όλη την γκάμα των συσκευασιών μας και την ίδια στιγμή μας επέτρεψε να εισέλθουμε δυναμικά στην αγορά της Θράκης και τη Βόρειας Ελλάδας γενικότερα. Συνεπώς, ναι, θα έλεγα ότι βάσει αποτελεσμάτων η κίνησή μας να εξαγοράσουμε την ΕΠΑΠ ήταν μια επιτυχημένη κίνηση και είναι ένα ακόμη κερδισμένο στοίχημα.

Πως εξελίχθηκε η πορεία του μεριδίου αγοράς της “Green Cola” κατά την τελευταία πενταετία δεδομένου ότι έχουν κυκλοφορήσει αρκετά brands,τύπου cola με στέβια. Ποιες είναι οι εκτιμήσεις για το μέλλον;

Αυτή τη στιγμή η Green Cola αποτελεί τον market leader στην κατηγορία των αναψυκτικών με στέβια ενώ είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος παίκτης στην κατηγορία αναψυκτικών τύπου cola, με σταθερό μερίδιο αγοράς. Από το 2014 και την ολοκληρωμένη παρουσία του προϊόντος μας στα ράφια των supermarket, και μερίδιο αγοράς 3,4%, καταφέραμε σήμερα να έχουμε υπερδιπλασιάσει το μερίδιό μας σε όγκο πωλήσεων, και είδαμε τέλος, μια αύξηση της τάξης του 10% στο κλείσιμο της χρονιάς (2017) στο οργανωμένο λιανεμπόριο. Αξίζει να σημειωθεί ότι με την είσοδο όλων πλέον των παικτών της αγοράς στην κατηγορία τύπου cola με στέβια, η Green Cola συνεχίζει να παραμένει σταθερά στην κορυφή. Παρόλα αυτά, εκτιμώ ότι η Green Cola εντός της επόμενης τριετίας θα διατηρήσει το ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό πωλήσεων στην συγκεκριμένη κατηγορία, διασφαλίζοντας την συνολική μας ανάπτυξη στην ελληνική αγορά.

H φύση του ανταγωνισμού σας οδηγεί στην έρευνα για νέα καινοτόμα προϊόντα;

Η βιομηχανία των αναψυκτικών είναι ένας κλάδος από τη φύση του ανταγωνιστικός. Ακριβώς γιατί όλοι όσοι λειτουργούμε μέσα σε αυτόν, φροντίζουμε να εξελίσσουμε συνεχώς τις συνταγές μας, να ενισχύουμε την προϊοντική μας γκάμα, να διασφαλίζουμε ότι ικανοποιούμε τις τάσεις και τις επιθυμίες των καταναλωτών. Παράλληλα, δεν είναι μόνο ο ανταγωνισμός στο εσωτερικό της χώρας αλλά και ο διεθνής εξίσου, που μας υποχρεώνει να ιχνηλατούμε την αγορά συνολικά και να αναπτύσσουμε νέα προϊόντα βασισμένα στην αρχική μας φιλοσοφία, στην καινοτομία και την «πράσινη πλευρά των αναψυκτικών». Μάλιστα τον περασμένο Μάρτιο, λανσάραμε στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης HORECA τη νέα σειρά γεύσεων Green Λεμονάδα, Βυσσινάδα και Πορτοκαλάδα με και χωρίς ανθρακικό. Στόχος μας είναι να μεγαλώνουμε συνεχώς την ομπρέλα κάτω από την οποία θα μπορούμε να αναπτύσσουμε μελλοντικά αναψυκτικά που απαντούν πάντα σε ένα υγιεινό διατροφικό μοντέλο.

Πόσο ποσοστό επί των πωλήσεών σας αποτελούν οι εξαγωγές και ποιοι είναι οι αντίστοιχοι στόχοι σας για την επομένη τριετία;

Σήμερα, η Green Cola βρίσκεται σε 22 χώρες του κόσμου έχοντας ξεκινήσει την εξαγωγική προσπάθεια ήδη από το 2015 και η παραγωγή που αφορά στις εξαγωγές μας αντιπροσωπεύει το 10% των συνολικών μας πωλήσεων. Μάλιστα, στόχος μας την επόμενη τριετία είναι να ενδυναμώσουμε τις διεθνείς μας πωλήσεις, ώστε αυτές να αποτελέσουν το 50% του συνολικού μας τζίρου, εξετάζοντας παράλληλα και νέες αγορές. Θα πρέπει να σημειώσω, ότι η εξωστρέφεια της Green Cola αναπτύσσεται τόσο μέσω της εξαγωγικής όσο και της παραγωγικής της δραστηριότητας σε αυτές τις χώρες. Για παράδειγμα, στις χώρες της Αγγλίας, της Ρουμανίας, της Γερμανίας, της Πολωνίας, της Ισπανίας, και πρόσφατα της Σερβίας, πραγματοποιούμε τοπική παραγωγή, με την εμφιάλωση και την διανομή να πραγματοποιείται απευθείας στις χώρες αυτές. Αυτό εξυπηρετεί τόσο εμάς, όσο τον παραγωγό αλλά και τον τελικό καταναλωτή ο οποίος απολαμβάνει σε πιο ανταγωνιστικές τιμές τις αυθεντικές γεύσεις της Green Cola.

Ποιες αγορές του εξωτερικού έχουν υποδεχθεί ζεστά την “Green Cola” και ποιες υστερούν και γιατί;

Από την πρώτη βασική μας αγορά στο εξωτερικό, αυτή τη Γερμανίας, αλλά και σε όλες τις υπόλοιπες που ακολούθησαν την τελευταία τριετία, η Green Cola έχει δυναμική παρουσία σε κάθε ξεχωριστή αγορά. Πριν από την τοποθέτηση των προϊόντων μας στις αγορές αυτές, λαμβάνουμε υπόψη μας τόσο τα κενά που παρουσιάζονται στην εκάστοτε αγορά όσο και τις καταναλωτικές συνήθειες και προτιμήσεις. Η διείσδυσή μας σε διεθνές επίπεδο, δεν ακολουθεί κάποια τυχαία επιλογή, παρά ένα πολύ συγκεκριμένο επιχειρηματικό πλάνο βασισμένο στην κουλτούρα των εκεί καταναλωτών καθώς και των τάσεων που αναπτύσσονται. Συνεπώς, θα έλεγα ότι σε όλες τις χώρες όπου βρίσκουμε παρουσία, οι καταναλωτές μας έχουν υποδεχτεί ζεστά.

Πόσο βαρύτητα δίνετε ως εταιρεία στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και αν ναι ποιες δράσεις εντάσσετε στον στρατηγικό σας σχεδιασμό;

H Green Cola πρωταγωνίστησε τον Μάϊο του 2017 στην ενότητα Energy Savings Performance Contract, κερδίζοντας βραβείο σε συνεργασία με την εταιρεία Redex S.A, για κοινό project που ως στόχο είχε τη βελτίωση ισχύος, την εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας και την αναβάθμιση φωτισμού στο εργοστάσιο της Green Cola στην Ορεστιάδα. Ουσιαστικά, αυτό που επιδιώκουμε ως εταιρεία είναι η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και η ελάχιστη όχληση που προκαλείται μέσω της δραστηριότητάς μας.

Πώς διαμορφώθηκαν τα οικονομικά σας μεγέθη κατά το 2017 και ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για τις χρήσεις 2018 και 2019; Αξιολογείτε την περίπτωση εισόδου της εταιρείας στο Χρηματιστήριο;

To 2017 ο καθαρός τζίρος διαμορφώθηκε στα 12,3 εκατ. ευρώ ενώ για το 2018 προβλέπουμε αύξηση ~6%. Η απόδοση αυτή ήρθε παρά τον έντονο ανταγωνισμό στην αγορά των αναψυκτικών και τη γενικότερη πτώση της καταναλωτικής δαπάνης στην Ελλάδα. Το λανσάρισμα των Green Flavors ήταν απόλυτα επιτυχημένο και πλέον αναπτύσσουν μερίδια αγοράς πανελλαδικά. Η επένδυση μας σε ανθρώπους και στο χτίσιμο των μαρκών μας είχε ως αποτέλεσμα τα αρνητικά καθαρά κέρδη κάτι το οποίο είναι προφανές για μια εταιρία που είναι σε διαδικασία ανάπτυξης. Αναμένουμε σημαντική αύξηση πωλήσεων και θετική κερδοφορία το 2019. Επίσης, η κεφαλαιακή μας διάρθρωση είναι ενισχυμένη μετά τη πρόσφατη αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v