Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Εφορακόπουλος: Οι φετινοί στόχοι της Info Quest Technologies

Η θυγατρική της Quest διευρύνει τη συνεργασία της με την Xiaomi αρχικά στις τηλεοράσεις, συζητά με την Γ.Ε. Δημητρίου και ενδιαφέρεται για σειρά συσκευών που… μπαίνουν στην πρίζα. Οι προτάσεις για νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Εφορακόπουλος: Οι φετινοί στόχοι της Info Quest Technologies

Σε μια περίοδο που ο ψηφιακός μετασχηματισμός αγγίζει ολοένα και περισσότερο καταναλωτές και επιχειρήσεις, η ζήτηση για τεχνολογικές λύσεις και υπηρεσίες αυξάνεται συνεχώς, τάση που αναμένεται να ενταθεί μετά την υλοποίηση των δικτύων 5G.

Σειρά νέων προϊόντων προσφέρονται στα νοικοκυριά στο χώρο του Smart Living, ενώ οι επιχειρήσεις καλούνται μέσω των νέων τεχνολογικών προϊόντων-υπηρεσιών να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις και να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ιnfo Quest Technologies (θυγατρικής του ομίλου Quest Holdings)  Δημήτρης Εφορακόπουλος μιλά στο Euro2day.gr για το νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται, αλλά και για τη στρατηγική μέσω της οποίας η Εταιρεία του επιδιώκει να καθίσταται η τεχνολογία αιχμής πολύτιμο εργαλείο στα χέρια καταναλωτών και επιχειρήσεων, ώστε να γίνουν περισσότερο αποτελεσματικοί και ανταγωνιστικοί.

«Οι μεγάλες εταιρείες έχουν γρηγορότερη προσαρμογή στα νέα δεδομένα. Πιστεύουμε, όμως, ότι πολύ σύντομα και οι περισσότερες από τις μικρότερες επιχειρήσεις θα υιοθετήσουν τις λύσεις και υπηρεσίες, που θα τους επιτρέψουν να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να μεγαλώσουν» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Ο κ. Εφορακόπουλος αναφέρεται επίσης, μεταξύ άλλων, στην συνεργασία με τον κινεζικό όμιλο Xiaomi και στην επικείμενη διεύρυνσή της, στο ενδιαφέρον της Ιnfo Quest Technologies για όλες τις συσκευές που μπαίνουν στην πρίζα και προσφέρουν αυξημένη εμπειρία στους πελάτες, αλλά και ειδικότερα στις διαπραγματεύσεις με την Γ.Ε. Δημητρίου ΑΕ.

Τέλος, προχωρεί σε έναν απολογισμό των επιδόσεων της εταιρείας του για το 2019, έτος κατά το οποίο σημειώθηκε διψήφιος ρυθμός αύξησης του κύκλου εργασιών, ενώ παράλληλα επιτεύχθηκε και μια σειρά από ποιοτικούς-αναπτυξιακούς στόχους.

Κύριε Εφορακόπουλε, κατά το παρελθόν παράγοντες της αγοράς πληροφορικής υποστήριζαν πως οι επιχειρήσεις που πουλάνε «κουτιά» είναι «καταδικασμένες». Με δεδομένες τις επιδόσεις της Ιnfo Quest Technologies πού έχουν πέσει έξω;

Θεωρούμε ότι η διαπίστωση αυτή αναφέρεται στη διανομή ευρείας κλίμακας προϊόντων Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ICT volume distribution), λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της συγκεκριμένης δραστηριότητας, δηλαδή της χαμηλής μικτής κερδοφορίας και των μεγάλων απαιτούμενων κεφαλαίων κίνησης, σε συνδυασμό με τη στασιμότητα της παραδοσιακής IT αγοράς. Ακριβώς για τους παραπάνω λόγους, η Ιnfo Quest Technologies από το ξεκίνημά της 39 χρόνια πριν, ακολούθησε ένα διαφορετικό μοντέλο λειτουργίας, το οποίο στον πυρήνα του είχε τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας για όλη την αλυσίδα διάθεσης, από τον συνεργαζόμενο οίκο του εξωτερικού, μέχρι τον μεταπωλητή και τον τελικό πελάτη. Αυτή η διαφοροποίηση επέτρεψε στην εταιρεία να εξελίσσεται συνεχώς και να προοδεύει.

Παράλληλα, η Ιnfo Quest Technologies, όπως και ο όμιλος Quest, παρακολουθώντας τις εξελίξεις της τεχνολογίας, επενδύει συστηματικά στην αναζήτηση νέων συνεργασιών και την τοποθέτηση σε νέα επιχειρηματικά μοντέλα, με στόχο πάντα να καθίσταται η τεχνολογία αιχμής πολύτιμο εργαλείο στα χέρια καταναλωτών και επιχειρήσεων, ώστε να γίνουν πιο αποτελεσματικοί, πιο ανταγωνιστικοί και πιο προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουν τις συνεχώς αυξανόμενες προκλήσεις. Χαρακτηριστική είναι η έγκαιρη τοποθέτησή μας στη λεγόμενη 3η πλατφόρμα (Cloud, Mobility, Apps) αλλά και στην 4η πλατφόρμα (AI, IoT) μέσω στρατηγικών συνεργασιών, όπως η Microsoft, η Apple, η Xiaomi και η DJI, αλλά και η αναδιάρθρωση του παραδοσιακού μοντέλου διανομής, με ανάπτυξη ηλεκτρονικών πλατφορμών για τη διάθεση υπηρεσιών και προϊόντων, όπως το www.QuestonCloud.com για τις υπηρεσίες cloud και το ηλεκτρονικό κατάστημα www.you.gr, αλλά και η ανάπτυξη flagship καταστημάτων, όπως τα Mi Store, που λειτουργούν ως σημεία αναφοράς και ενημέρωσης σε νέες τεχνολογίες.

Πώς αξιολογείτε τη συμπεριφορά του Έλληνα ιδιώτη καταναλωτή ειδών τεχνολογίας σε σύγκριση με τον μέσο Ευρωπαίο; Καταναλώνει περισσότερο ή λιγότερο τέτοια προϊόντα; Πόσο ακριβά είναι διατεθειμένος να τα πληρώσει;

Από το πόσο γρήγορα διατίθενται και στη χώρα μας τα νέα κορυφαία μοντέλα των μεγάλων κατασκευαστών τεχνολογίας φαίνεται ότι ο Έλληνας καταναλωτής ειδών τεχνολογίας δεν υστερεί στη χρήση των νέων τάσεων. Σε πολλές περιπτώσεις θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως πρωτοπόρος - early adopter. Βεβαίως η κρίση άφησε το αποτύπωμά της και στην αγορά μας και έκανε σε πολλές περιπτώσεις τον καταναλωτή, ιδιαίτερα τις πιο νέες γενιές, να αναζητούν περισσότερο value for money επιλογές.

Με βάση τα όσα ακούμε για «έξυπνα σπίτια», για ανάπτυξη ηλεκτρονικού εμπορίου, για mobile marketing και για εν γένει ψηφιοποίηση της οικονομίας, η ζήτηση για είδη και λύσεις πληροφορικής αναμένεται πολύ υψηλότερη στο μέλλον. Πώς προετοιμάζεστε γι’ αυτό;

Η έννοια του ψηφιακού μετασχηματισμού αγγίζει όλο και περισσότερο καταναλωτές και επιχειρήσεις, όσο η τεχνολογία υποστηρίζει λύσεις που αλλάζουν την καθημερινότητά μας. Σαφέστατα η υλοποίηση δικτύων 5G θα είναι ο καταλύτης, που θα συμβάλλει στην εκθετική ανάπτυξη και αξιοποίηση νέων λύσεων και υπηρεσιών. Από πλευράς μας φροντίζουμε να μεταφέρουμε έγκαιρα και με σωστή υποστήριξη τις λύσεις στρατηγικών συνεργατών μας στην ελληνική αγορά, αξιοποιώντας όλα τα κανάλια που προσθέτουν αξία στους πελάτες μας. Αναζητούμε νέες συνεργασίες, επενδύουμε στην εκπαίδευση, τόσο των στελεχών μας όσο και των συνεργατών μας και χρησιμοποιούμε τα Flagship καταστήματα ή μοντέλα Shop in the Shop σε συνεργάτες μας για την καλύτερη ένταξη πρωτοποριακών λύσεων στην αγορά.

Πόσο ωφελήθηκε η Ιnfo Quest Technologies από τη συνεργασία της με τον κινεζικό Οίκο Xiaomi; Με ποιες κινήσεις σκοπεύετε να αναπτύξετε περαιτέρω τη συγκεκριμένη συνεργασία;

Τα μερίδια αγοράς αλλά και η απήχηση του ονόματος Xiaomi στην ελληνική αγορά δείχνουν την επιτυχία. Είμαστε υπερήφανοι που η Ελλάδα μέσω της Ιnfo Quest Technologies αποτελεί success story στην εξάπλωση της Xiaomi στην Ευρώπη. Το moto της εταιρείας είναι «Innovation for everyone – Καινοτομία για όλους» κι αυτό βλέπουμε να γίνεται πράξη, όχι μόνο μέσω της ολοκληρωμένης γκάμας προηγμένων Smartphone της, αλλά και μέσα από την πληθώρα προϊόντων IoT που έχουν κερδίσει τους Έλληνες καταναλωτές. Πρόκειται για προϊόντα για το έξυπνο σπίτι, όπως σκούπα ρομπότ, φωτιστικά, έξυπνες λάμπες, αφυγραντήρες και οδοντόβουρτσές, μέχρι Wearables (Smartwatches, Activity Trackers κ.λπ.) αλλά και τα ιδιαίτερα επιτυχημένα στον τομέα του Transportation Mi Scooters, που αλλάζουν την καθημερινότητα μας, αναβαθμίζοντας την εμπειρία μας και ταυτόχρονα είναι ιδιαίτερα προσιτά και πολύ εύκολα στη χρήση. Στα σχέδιά μας είναι να διαθέσουμε σύντομα στην ελληνική αγορά και άλλες κατηγορίες προϊόντων τεχνολογίας και Smart Living με σημαντικότερη αυτή των τηλεοράσεων. Η εταιρεία μας φροντίζει για την πληρέστερη προετοιμασία ώστε τα προϊόντα να καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες του ελληνικού κοινού, με την απαραίτητη προσαρμογή, αλλά βεβαίως και την συνεχή τηλεφωνική υποστήριξη με εξειδικευμένο call center και το Service.

Πόσο ευαισθητοποιημένες είναι οι ελληνικές μικρομεσαίες στην ανάγκη τεχνολογικής αναβάθμισης; Πώς σκοπεύετε να αναπτυχθείτε περαιτέρω στο συγκεκριμένο μέγεθος των επιχειρήσεων;

Το Cloud, αλλά και γενικότερα η κάλυψη αναγκών μέσω του μοντέλου managed services, δηλαδή την αξιοποίηση συστημάτων και εφαρμογών με τη μορφή ευέλικτης υπηρεσίας, απαιτεί και προκαλεί ευρύτερο μετασχηματισμό παρόχων και καναλιών. Αντιλαμβανόμενοι το ρόλο μας στην αγορά, έχουμε έγκαιρα επενδύσει ώστε να επιταχύνουμε και να απλοποιήσουμε τη μετάβαση αυτή, με χαρακτηριστικότερη τη δημιουργία της πλατφόρμας Quest on Cloud, προωθώντας λύσεις Pay as you Go / Pay as you Grow. Παράλληλα εκπαιδεύουμε το δίκτυο των μεταπωλητών μας στο νέο μοντέλο επιχειρείν, που απαιτεί να μετεξελιχθούν σε σύμβουλο και συχνά σε ΙΤ τμήμα της επιχείρησης, προσθέτοντάς της περισσότερη αξία. Όπως και κάθε σημαντική αλλαγή, η μετεξέλιξη αυτή απαιτεί αρκετό χρόνο και εστίαση για να αξιοποιηθούν ευρέως τα οφέλη της. Οι μεγάλες επιχειρήσεις έχουν γρηγορότερη προσαρμογή στα νέα δεδομένα. Πιστεύουμε όμως ότι πολύ σύντομα και οι περισσότερες από τις μικρότερες επιχειρήσεις θα υιοθετήσουν τις λύσεις και υπηρεσίες, που θα τους επιτρέψουν να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να μεγαλώσουν.

Εξετάζετε το ενδεχόμενο επέκτασης στις λευκές ηλεκτρικές συσκευές μέσω της εταιρείας Γ.Ε. Δημητρίου. Σε ποια φάση βρίσκεται το εγχείρημα;

Η εταιρεία Γ.Ε. Δημητρίου Α.Ε. βρίσκεται σε φάση αναδιάρθρωσης λόγω συσσωρευμένων οικονομικών υποχρεώσεών της. Όπως έχουμε δηλώσαμε μέσω σχετικής ανακοίνωσης, στο πλαίσιο εξεύρεσης νέων επενδύσεων και ανάπτυξης της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας εξετάζουμε και τη δυνατότητα μετοχικής συμμετοχής στον Όμιλο εταιρειών Γ.Ε. Δημητρίου Α.Ε. Στο πλαίσιο αυτό, έχουν γίνει διερευνητικές επαφές και έχουμε προβεί στην εκδήλωση ενδιαφέροντος, υπό την αίρεση εκπλήρωσης αιρέσεων και προϋποθέσεων, μεταξύ των οποίων και η προηγούμενη αναδιάρθρωση των υφιστάμενων υποχρεώσεών της. Μένει να δούμε αν μπορεί να υπάρξει συμφωνία που θα είναι αποδεκτή από όλους τους εμπλεκόμενους. Το μοντέλο της Ιnfo Quest Technologies στηρίζεται στη συνεργασία με πολλούς οίκους - κατασκευαστές και στη διάθεση των προϊόντων τους σε πολλαπλά κανάλια. Οι λευκές συσκευές αποτελούν ένα από τα πεδία ενδιαφέροντος για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων μας. Κάποιες ειδικές κατηγορίες δε, όπως ο Κλιματισμός ή η Ψύξη - Θέρμανση είναι πολύ ενδιαφέρουσες κυρίως λόγω των καλύτερων περιθωρίων σε σχέση με την πληροφορική. Να το θέσω όμως και λίγο διαφορετικά. Στο πεδίο των ενδιαφερόντων μας εντάσσονται όλες οι συσκευές που συνδέονται στην πρίζα και πλέον και στο Internet και προσφέρουν επαυξημένη εμπειρία στους χρήστες.

Πώς έκλεισε το 2019 για την Ιnfo Quest Technologies; Κατά πόσο υλοποιήθηκαν οι βασικοί της στόχοι;

To 2019 ήταν καλή χρονιά για την εταιρεία μας. Χωρίς να είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε τα ακριβή νούμερα, καταφέραμε να επιτύχουμε τους σημαντικότερους στόχους μας, ήτοι να βελτιώσουμε τα μερίδια αγορά μας στις κύριες αγορές που δραστηριοποιούμαστε, επιτυγχάνοντας διψήφια αύξηση στον κύκλο εργασιών μας συγκριτικά με πέρυσι, να συνεχίσουμε τις επενδύσεις μας στο Cloud, Mobility / IoT & e-Commerce, τους τρεις πυλώνες ανάπτυξης της εταιρείας, όπως τους έχουμε αποτυπώσει στο στρατηγικό μας πλάνο ανάπτυξης. Ειδικότερα, εμπλουτίσαμε τις συνεργασίες και την τεχνογνωσία μας στον τομέα των cloud Υπηρεσιών, υπερδιπλασιάζοντας τις πωλήσεις μας, ανανεώσαμε τις ηλεκτρονικές μας πλατφόρμες questoncloud.com και you.gr βελτιώνοντας την εξυπηρέτηση στους πελάτες μας, εδραιώσαμε τη Xiaomi ανάμεσα στους τρεις κορυφαίους κατασκευαστών Smartphones & ΙοΤ προϊόντων στην Ελλάδα και την Κύπρο και ανοίξαμε το δεύτερο Mi Store στη Θεσσαλονίκη.

Παράλληλα συνεχίσαμε τον δικό μας ψηφιακό μετασχηματισμό, εξελίσσοντας το επιχειρηματικό μας μοντέλο, αυτοματοποιώντας διαδικασίες και λειτουργίες και υιοθετώντας σε μεγαλύτερο εύρος εφαρμογές Big Data Analytics & Λήψης αποφάσεων. Ενισχύσαμε το ανθρώπινο δυναμικό μας και επενδύσαμε ακόμη περισσότερο στην ανάπτυξη και την εξέλιξή του, υλοποιώντας τα προγράμματα που έχει σχεδιάσει ο όμιλος Quest, για εκπαίδευση σε νέες ήπιες και ψηφιακές δεξιότητες και ενίσχυση της κουλτούρας μας. Υλοποιήσαμε νέα προγράμματα για τη μείωση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος, κινητοποιώντας το προσωπικό, αλλά και αποσύροντας όλα τα πλαστικά μίας χρήσης από την εταιρεία μας και τέλος καταφέραμε να μεγαλώσουμε το κοινωνικό μας αποτύπωμα, υλοποιώντας σημαντικές δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης με εστίαση στα παιδιά και τη διασύνδεση της τεχνολογίας με την εκπαίδευση.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v