Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ζήνα Μαυροειδή (e-fresh): Πώς άλλαξε τον καταναλωτή το lockdown

Τις επιδόσεις στα πέντε χρόνια λειτουργίας της πλατφόρμας περιγράφει η Managing Director του e-fresh.gr. σε συνέντευξή της στο Euro2day.gr. Ο ανταγωνισμός με τα οnline supermarket, οι επενδύσεις στην εμπειρία του χρήστη και οι τάσεις στην αγορά.

Ζήνα Μαυροειδή (e-fresh): Πώς άλλαξε τον καταναλωτή το lockdown

Μέσα σε 5 χρόνια η e-fresh έχει παραδώσει πάνω από 800.000 παραγγελίες προσφέροντας στους καταναλωτές επιλογές από ένα χαρτοφυλάκιο άνω των 15.000 κωδικών, εκ των οποίων 1.000 αφορούν προϊόντα μαναβικής και φρέσκο ψάρι και κρέας.

Όπως εξηγεί σε συνέντευξή της στο Εuro2day.gr η Ζήνα Μαυροειδή, Managing Director του e-fresh.gr, η εταιρεία εγγυάται τη συνέχεια της ψυκτικής αλυσίδας εφαρμόζοντας ειδικό πρωτόκολλο.

Οπως αναφέρει η κα Μαυροειδή, η οποία συμμετείχε προ ημερών και στο Φορουμ των Δελφών, εν μέσω πανδημίας η εταιρία επένδυσε σε επέκταση υποδομών και προσλήψεις προσωπικού για να ανταπεξέλθει στις έκτακτες συνθήκες ενώ σχεδιάζει περαιτέρω επενδύσεις στην εμπειρία του πελάτη. Εξυπηρετεί σε λίγες ώρες τις εισερχόμενες παραγγελίες από περιοχές εντός Αττικής και αναπτύσσει ανταγωνιστικές υπηρεσίες απέναντι στα e-shop των supermarket. Εξυπηρετεί επίσης και όλες τις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας με προϊόντα ξηρού φορτίου.

Tι μερίδιο ελέγχει σήμερα στην αγορά του e-grocery το e-fresh και ποια είναι η κάλυψη που παρέχει γεωγραφικά, πέραν της Αττικής;

Η e-fresh.gr ξεκίνησε την δραστηριότητά της το 2016 με έμφαση στις γρήγορες παραδόσεις εντός Αττικής. Ένα χρόνο αργότερα και κατόπιν αυξημένης ζήτησης εξυπηρετεί και όλες τις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας σε προϊόντα ξηρού φορτίου. Το μοντέλο της e-fresh.gr, των γρήγορων παραδόσεων σε μεγάλη ποικιλία προϊόντων, βρίσκει απήχηση στα μεγάλα αστικά κέντρα - ανάλογη ήταν λοιπόν και η στρατηγική μας τοποθέτηση. Στα 5 αυτά χρόνια ανάπτυξης, η e-fresh.gr έχει ήδη κερδίσει ένα σημαντικό μερίδιο στην ελληνική αγορά έχοντας πλέον ηγετική θέση στο χώρο των ηλεκτρονικών supermarket. Υπολογίζουμε ότι από την έναρξη της λειτουργίας μας έχουμε παραδώσει περισσότερες από 800,000 παραγγελίες χαρίζοντας χρόνο και ευκολία σε χιλιάδες νοικοκυριά.

Τι επενδύσεις χρειάστηκε να κάνει η εταιρεία εν μέσω πανδημίας (π.χ. σε αποθήκες, στόλο, τεχνολογίες αυτοματισμών κ.α.), επιπλέον των επενδύσεων που υλοποίησε την περίοδο 2015-2016 που τοποθετήθηκε στην αγορά;

Όπως και σε κάθε εταιρεία που κάνει τα πρώτα της βήματα, το κλειδί της επιτυχίας είναι στην προσαρμοστικότητα και την ευελιξία που απαιτείται τόσο λόγω εμπειρίας όσο και λόγω εξωτερικών παραγόντων. Η περίοδος της πανδημίας επιτάχυνε τις εξελίξεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο και ώθησε τον κόσμο στο να δοκιμάσει να παραγγείλει ηλεκτρονικά και τα τρόφιμά του, όπως κάνει ήδη για τα αεροπορικά του εισιτήρια ή για είδη τεχνολογίας. Αντίστοιχα κι εμείς έπρεπε γρήγορα να προσαρμοστούμε: προχωρήσαμε σε αλλαγές στις διαδικασίες μας, επέκταση των υποδομών μας και προσλήψεις νέου προσωπικού. Το αποτέλεσμα ήταν να καταφέρουμε γρήγορα να ενισχύσουμε την δυναμική μας ώστε να ανταποκριθούμε στην ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση με την ίδια ποιοτική εξυπηρέτηση που είχαμε και στους πρώτους μας πελάτες. Άλλωστε κάθε ευχαριστημένος πελάτης της e-fresh.gr είναι και μια ακόμη ψήφος εμπιστοσύνης στο ηλεκτρονικό supermarket.

Σε τι χρόνο εξυπηρετείτε μια παραγγελία και σε ποιους τομείς της δραστηριότητας της e-fresh επενδύετε περισσότερο για να διατηρήσετε την πλατφόρμα ανταγωνιστική απέναντι στα ηλεκτρονικά καταστήματα των supermarket; Στο πλαίσιο αυτό μελετάτε κάποια στρατηγική συνεργασία;

Η ταχύτητα εξυπηρέτησης σε μια μεγάλη ποικιλία κωδικών είναι από τα βασικά συγκριτικά πλεονεκτήματα της e-fresh.gr μια που χάρη στις υποδομές και την εσωτερική μας οργάνωση είμαστε σε θέση να εξυπηρετούμε σε λίγες μόνο ώρες τις εισερχόμενες παραγγελίες μας, ό,τι ώρα και αν υποβληθούν κατά την διάρκεια της ημέρας. Η ευελιξία αυτή ταιριάζει με το ελληνικό ταμπεραμέντο που αγαπάει την αυθημερόν παράδοση. Στην δική μας όμως περίπτωση η ταχύτητα συνοδεύεται και από μια σημαντική ποικιλία άνω των 15,000 κωδικών ώστε ο καθένας μας να βρει όλα όσα ψάχνει, χωρίς συμβιβασμούς. Ας μην ξεχνάμε πως η e-fresh.gr είναι ένα αμιγώς ηλεκτρονικό supermarket που αναπτύχθηκε εξαρχής βάση των αναγκών αλλά και των ιδιαιτεροτήτων του ηλεκτρονικού εμπορίου. Οι προσωποποιημένες υπηρεσίες που προσφέρουμε στον καταναλωτή, όπως για παράδειγμα το να ξεκινήσει τα ψώνια του από τα προϊόντα που αγοράζει πιο συχνά έχουν την βάση τους στην τεχνολογία και την ανάλυση δεδομένων, η αξιοποίηση των οποίων μας οδηγεί σε πιο γρήγορες παραγγελίες και επαγγελματική υπηρεσία εξυπηρέτησης. Στην εμπειρία του χρήστη, στην εξυπηρέτηση του πελάτη μας δεν θα σταματήσουμε ποτέ να επενδύουμε, όποιο σημείο της δραστηριότητάς μας κι αν επηρεάζει αυτό. Θέλουμε να κάνουμε τα ψώνια του supermarket εύκολα νομίζω ότι ειδικά στις μέρες μας ο κόσμος χρειάζεται λιγότερες έγνοιες και περισσότερη ευκολία στην καθημερινότητα. Αυτή είναι και η ουσία της e-fresh.gr.

Πόσοι κωδικοί στο χαρτοφυλάκιό σας αφορούν ευπαθή προϊόντα και πώς εγγυάστε συνέχεια στην ψυκτική αλυσίδα αυτών των προϊόντων;

Αυτή τη στιγμή στο site μας μπορεί να βρει κανείς μια ποικιλία 15.000 κωδικών εκ των οποίων πάνω από 1.000 αφορούν ιδιαίτερα ευπαθη προϊόντα, όπως τα είδη μαναβικής, το φρέσκο κρέας ή το νωπό ψάρι. Μια από τις βασικές μας προτεραιότητες από την ίδρυση μας είναι να δημιουργήσουμε ένα καθεστώς λειτουργίας στο οποία τόσο η παραλαβή και η αποθήκευση όσο και η διακίνηση των προϊόντων στον τελικό καταναλωτή θα γίνεται με τις υψηλότερες προδιαγραφές και απόλυτο έλεγχο της ψυκτικής αλυσίδας. Για το σκοπό αυτό αξιοποιήσαμε συγκεκριμένες τεχνολογίες ενώ αναπτύξαμε και εφαρμόσουμε ένα εξειδικευμένο πρωτόκολλο λειτουργίας με διαδικασίες που λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαιτερότητες του ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά και θέτουν αυστηρές εσωτερικές προδιαγραφές στην διαχείριση των προϊόντων και την εκτέλεση των εισερχόμενων παραγγελιών.

Τι έχει αλλάξει στην καταναλωτική συμπεριφορά μετά τα lockdown και που προβλέπετε να διαμορφωθεί ο ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς σας, που είδαμε να γράφει τριψήφιο σκορ μέχρι πρόσφατα;

Η περίοδος της πανδημίας ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία για να δοκιμάσει το ευρύ καταναλωτικό κοινό την ευκολία που προσφέρει το ηλεκτρονικό εμπόριο στο χώρο του supermarket. Στην e-fresh.gr είχαμε αρκετούς νέους πελάτες που αφού ψώνισαν το διάστημα του lock down για πρώτη φορά διαδικτυακά τα τρόφιμα και είδη supermarket από εμάς και έχοντας πλέον μια θετική προσωπική εμπειρία συνέχισαν να επιλέγουν αυτή την λύση για τα εβδομαδιαία τους ψώνια. Νομίζω ότι σε κανένα δεν αρέσει να χάνει χρόνο περιμένοντας σε κάποια ουρά ή να ταλαιπωρείται με το κουβάλημα του supermarket. Όταν λοιπόν είμαστε σε θέση να προσφέρουμε μια υπηρεσία όπου ο καταναλωτής μπορεί να βρει τα ίδια επώνυμα προϊόντα με το φυσικό κατάστημα και να τα παραλάβει με ασφάλεια, στην σωστή θερμοκρασία σε χρόνο που θα επιλέξει ο / η ίδια, είναι εύλογο η λύση αυτή να έχει απήχηση. Θεωρώ ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο θα κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος τα επόμενα χρόνια καθώς όλοι μας θα υποκαθιστούμε κάποια από τα εβδομαδιαία μας ταξίδια στο supermarket με τις αντίστοιχες ηλεκτρονικές αγορές. Παράλληλα οι υπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορίου συνεχώς και εξελίσσονται – η e-fresh.gr έχει ήδη 5 χρόνια στην αγορά – με αποτέλεσμα να βελτιώνονται διαρκώς και να εδραιώνονται στην συνείδηση του καταναλωτή.

Σοφία Εμμανουήλ

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v