Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ρ. Μπουρλάς (Public): Νέος γύρος επενδύσεων και συμμετοχή στο Catalyst fund

Νέες επενδύσεις σε fintech, logistics και audiobooks προαναγγέλλει ο CEO του Public Group. Τα marketplaces, ο πληθωρισμός και η συνεργασία με την Endeavor, που επιβεβαιώνει τη στόχευση στις scale-up εταιρείες και στο οικοσύστημα καινοτομίας.

Ρ. Μπουρλάς (Public): Νέος γύρος επενδύσεων και συμμετοχή στο Catalyst fund

Νέες κινήσεις στον τομέα του fintech -μετά τη συνεργασία με την Klarna- αλλά και στους τομείς των logistics και των audiobooks προαναγγέλλει ο Ρόμπυ Μπουρλάς, CEO του Public Group.

Σε συνέντευξή του στο Euro2day.gr μιλά για τις νέες τάσεις στο e-commerce, τον πληθωρισμό και τις συνεχείς επενδύσεις στο omnichannel retailing, αποκαλύπτοντας καρέ καρέ τις κινήσεις του Public Capital Partners, του πρώτου corporate VC με εστίαση στο retail, το οποίο μόλις ολοκλήρωσε συμμετοχή σε γύρο χρηματοδότησης του Endeavor Catalyst IV fund, το οποίο σήκωσε 295 εκατ. δολ. -το μεγαλύτερο ποσό που έχει συγκεντρωθεί στην ιστορία του fund.

Η απόκτηση από τον όμιλο Olympia του ποσοστού της Media Saturn στην κοινή εταιρεία φαίνεται να έχει απελευθερώσει δυνάμεις στη στρατηγική του Public Group. Έχετε ανακοινώσει επισήμως δύο «επενδυτικά πακέτα» μέσα στη χρονιά, 50 και 20 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Θα συνεχίσετε σε αυτό το μοτίβο;

O Όμιλος Olympia έχει αποδείξει ότι πιστεύει στη δυναμική και στο μέλλον του Public, μία αγαπημένη μάρκα με ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, ένας μοναδικός προορισμός που προσφέρει στους ανθρώπους περισσότερες επιλογές για να απολαμβάνουν τη ζωή, όπως ακριβώς επιθυμούν. Η επένδυση για την είσοδο στο κομμάτι και των οικιακών συσκευών ήταν ένα πρώτο βήμα για να «μεγαλώσει» ακόμη περισσότερο το Public, προσφέροντας σταδιακά αυτό το κάτι περισσότερο που αναζητούν οι καταναλωτές, περισσότερα προϊόντα, υπηρεσίες, εμπειρίες. Ήδη, παρουσιάσαμε το πρώτο κατάστημα “Νέας Γενιάς” Public στον Γέρακα, μετασχηματίζοντας το πρώην τοπικό MediaMarkt σε μία ολοκληρωμένη εμπειρία αγορών με είδη τεχνολογίας και ψυχαγωγίας, αλλά και ένα νέο πλήρες τμήμα οικιακών συσκευών.

Στη συνέχεια, η διαμόρφωση του Public Group και η ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος καινοτομίας γύρω από την ισχυρή μάρκα Public αποτελεί μια πρωτοπόρο για την ελληνική αγορά και ιδιαίτερα δυναμική κίνηση που κοιτά στο μέλλον. Στόχος του Public Group είναι να διαμορφώνει συναρπαστικές εμπειρίες στο omnichannel retailing και να προωθεί την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα, συνδυάζοντας τις καλύτερες τεχνολογίες με ταλαντούχο ανθρώπινο δυναμικό.

Πιο συγκεκριμένα τώρα, η επένδυση ύψους 50 εκατ. ευρώ, που ανακοινώθηκε ήδη από τις αρχές της χρονιάς, επιτάχυνε το αναπτυξιακό και επενδυτικό πλάνο της εταιρείας προς όφελος των καταναλωτών και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το λανσάρισμα νέων Public concept stores, την παρουσίαση καινοτόμων ψηφιακών interfaces και την αναβάθμιση της online πλατφόρμας μας, την ενοποίηση της συνολικής πρότασής μας υπό από το brand Public, την επέκταση και τη δημιουργία μιας από τις μεγαλύτερες και πιο σύγχρονες αποθήκες eCommerce στην Ελλάδα, την αναβάθμιση της εμπειρίας στο call center κ.ά.

Τα 20 εκατ. ευρώ που ανακοινώσαμε πρόσφατα αφορούν επενδυτικές πρωτοβουλίες μέσω της Public Capital Partners σε scale-up επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς Retail Tech & eCommerce, Fintech, Logistics, Digital Payments, EdTech, καθώς και Entertainment & Analytics. Ήδη κοιτάμε το κομμάτι του fintech, των logistics & των audiobooks και πιστεύουμε ότι σύντομα θα έχουμε εξελίξεις και σε αυτό το κομμάτι των υπηρεσιών που συμπληρώνουν την πρότασή μας προς τους καταναλωτές.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι η Public Capital Partners είναι το πρώτο corporate venture capital (Corporate VC) που δραστηριοποιείται με έμφαση στο retail, εστιάζοντας σε πλατφόρμες ή υπηρεσίες που συμπληρώνουν ιδανικά την omnichannel εμπειρία εξυπηρέτησης Public, σε τομείς όπως η χρηματοδότηση/ψηφιακοί τρόποι πληρωμής, το last mile, μεταξύ άλλων. Στόχος του είναι να επενδύσει σε scale-ups που διαθέτουν ομάδες ικανές να ανταγωνιστούν στη διεθνή αγορά, αποδεδειγμένο επιχειρηματικό μοντέλο και υψηλούς δείκτες ικανοποίησης πελατών, και οι οποίες είτε δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό αλλά τους ενδιαφέρει η ελληνική αγορά. Η διάθεση των 20 εκατ. ευρώ από την Public Capital Partners θα γίνεται σταδιακά μέσα στο 2022-2023, ανάλογα με τις ανάγκες και τις ευκαιρίες που θα προκύψουν.

Ποια είναι η συνεργασία σας με την Endeavor;

Πρόκειται για άλλη μια σημαντική εξέλιξη. Η συνεργασία μας με την Endeavor, τον διεθνή μη κερδοσκοπικό οργανισμό που επιλέγει και στηρίζει ταχέως αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις ανά τον κόσμο, με την υποστήριξη κορυφαίων επιχειρηματιών και επενδυτών παγκοσμίως, αφορά στη συμμετοχή της Public Capital Partners ως Limited Partner (LP) στο Endeavor Catalyst IV fund, ένα καινοτόμο μέσο συγχρηματοδότησης, που έχει σχεδιαστεί για να υποστηρίξει τους entrepreneurs που βρίσκονται στο δίκτυο της Endeavor με τους κύκλους χρηματοδότησής τους, το οποίο μάλιστα κατάφερε να αντλήσει κεφάλαια ύψους 295 εκατ. δολ., το μεγαλύτερο ποσό που έχει συγκεντρωθεί στην ιστορία του fund. Έως σήμερα το Endeavor Catalyst διαθέτει υπό τη διαχείρισή του κεφάλαια ύψους 500 εκατ. δολ.

Η συμμετοχή μας στο Endeavor Catalyst IV fund έχει ως στόχο να στηρίξει τις scale-up επιχειρήσεις του δικτύου της Endeavor και μέσω αυτού την ελληνική επιχειρηματικότητα και τους Έλληνες ιδρυτές, όπου και αν αυτοί βρίσκονται. Το πολύ ωραίο στο Catalyst είναι ότι εταιρείες που κάποτε έλαβαν χρηματοδότηση συμμετέχουν σήμερα ως επενδυτές και αυτό αναδεικνύει, πιστεύουμε, τη δυναμική του δικτύου της Endeavor και γενικότερα του οικοσυστήματος καινοτομίας που αναπτύσσεται ολοένα και περισσότερο στην Ελλάδα.

Με αυτό τον τρόπο, το Public Group εξελίσσεται σε έναν σημαντικό φορέα τεχνολογίας και επενδύσεων, που διαμορφώνει ένα μοναδικό οικοσύστημα καινοτομίας, γύρω από το ισχυρό και επιτυχημένο brand Public, στηρίζοντας τους Έλληνες ιδρυτές που μετασχηματίζουν την Ελλάδα.

Ποιες είναι οι προκλήσεις σήμερα στην εφοδιαστική αλυσίδα και τι προσαρμογές κάνετε στο προϊοντικό σας μείγμα για να επωφεληθείτε από τις νέες τάσεις προς τα βιώσιμα, ενεργειακά αποδοτικά προϊόντα, στο πλαίσιο και των κινήτρων που έχουν θεσμοθετηθεί;

Οι διεθνείς εξελίξεις είναι, δυστυχώς, καταιγιστικές -και συχνά απρόβλεπτες-, θέτοντας συνεχώς πιέσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα. Εμείς, από πλευράς μας, ανεξαρτήτως συνθήκης, θέλουμε να δώσουμε στον καταναλωτή όλα τα εργαλεία που θα τον βοηθήσουν να διαμορφώσει την καθημερινότητά του όπως τη φαντάζεται. Γι’ αυτό είμαστε σε ετοιμότητα, επανεκτιμούμε συνεχώς τις ανάγκες μας και λαμβάνουμε υπόψη τους καλύτερους δυνατούς χρόνους παράδοσης από τους προμηθευτές. Ταυτόχρονα αξιολογούμε τις αυξήσεις τιμών που παρατηρούμε από ορισμένους προμηθευτές και αναζητούμε εναλλακτικές, προκειμένου να προσφέρουμε τις καλύτερες επιλογές στους πελάτες μας.

Ούτως ή άλλως, για την ταχύτερη εξυπηρέτηση του κοινού, έχουμε επενδύσει στη δημιουργία ενός ακόμη μεγαλύτερου logistics center, συνολικής πλέον έκτασης άνω των 40 χιλιάδων τ.μ., που μας δίνει τη δυνατότητα παράδοσης την επόμενη ημέρα πανελλαδικά για 100.000 προϊόντα από το public.gr. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ecommerce αποθήκη στην Ελλάδα, που συγκεντρώνει το σύνολο των προϊόντων που διαμορφώνουν τη μοναδική πρόταση Public -τεχνολογία, πολιτισμός, οικιακές συσκευές- ενώ για 100.000 προϊόντα η παράδοση γίνεται την επόμενη εργάσιμη ημέρα για παραγγελίες από Δευτέρα έως Παρασκευή και έως τις 17:00, σε όλη την ηπειρωτική Ελλάδα (εξαιρούνται οικισμοί και χωριά εκτός αστικών κέντρων), μια υπηρεσία που είναι μοναδική στην αγορά και αλλάζει τα δεδομένα.

Παράλληλα, κατανοούμε τις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών μας για εξοικονόμηση ενέργειας καθώς και την αναγκαιότητα υιοθέτησης πρακτικών που συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Για αυτό και συνεργαζόμαστε στενά με μεγάλους κατασκευαστές, εκπαιδεύουμε τους ανθρώπους μας και ανανεώνουμε τις προτάσεις μας ώστε να προσφέρουμε τη δυνατότητα αναβάθμισης οικιακών συσκευών, προσφέροντας νέα, πιο ενεργειακά αποδοτικά προϊόντα. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατα ανακοινώσαμε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα για τη μείωση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος, το LOVE EARTH, με πρωτοβουλίες όπως η παρουσίαση του πρώτου zero waste καταστήματος στην Ελλάδα, το Public στο Σύνταγμα.

Επιπλέον, αλλάζουμε τις δικές μας πρακτικές δίνοντας έμφαση στην κυκλική οικονομία, ενώ εντάσσουμε νέες υπηρεσίες ή λύσεις που ενισχύουν την επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση συσκευών, ενθαρρύνοντας την επισκευή συσκευών ή την αγορά ανακατασκευασμένων προϊόντων και φυσικά την ανακύκλωση. Τέτοιες προτάσεις και λύσεις έχουν ενταχθεί πλέον σε καταστήματα Public με τη λειτουργία των iRepair corners. Στοχεύουμε επίσης στη διαμόρφωση ενός χαρτοφυλακίου προϊόντων με φιλικά προς το περιβάλλον χαρακτηριστικά, ενώ βρισκόμαστε σε τροχιά διαμόρφωσης ενός νέου υποδείγματος πράσινης ανάπτυξης για τον κλάδο.

Το κέντρο βάρους των επενδύσεών σας είναι στην καινοτομία, όπου έχετε μια διττή προσέγγιση χτίζοντας ομάδα in-house και προσαρτώντας υπηρεσίες μέσω εξαγορών και συμμετοχών σε scale-ups. Ποιοι είναι οι στόχοι σας σε αυτούς τους τομείς και πού κλείνει ο κύκλος αυτής της στρατηγικής;

Ως Public Group ποντάρουμε στην καινοτομία και κάθε μας επιλογή έχει συγκεκριμένη αιτιολόγηση ή στόχευση και στη συγκεκριμένη περίπτωση, στρατηγικός μας στόχος είναι να αξιοποιήσουμε την καινοτομία και την τεχνολογία, για να προσφέρουμε στους καταναλωτές -αλλά και στους εργαζομένους μας- περισσότερες διευκολύνσεις και επιλογές, ώστε να διαμορφώσουν τις αγορές τους με βάση τον τρόπο που επιθυμούν.

Η διττή μας προσέγγιση συνοψίζεται ως εξής: Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν εκεί έξω εταιρείες και ομάδες με έτοιμες λύσεις που συμπληρώνουν ιδανικά την omnichannel εμπειρία εξυπηρέτησης Public, γι’ αυτό και εστιάζουμε σε αυτές. Πρόκειται για εταιρείες από κλάδους που βρίσκονται σε πρώτη ζήτηση παγκοσμίως, όπως το Retail Tech & eCommerce, το Fintech, τα Logistics, τα Digital Payments, το EdTech, καθώς και το Entertainment & Analytics. Η χρηματοδοτική στήριξη, λοιπόν, εστιάζει σε εταιρείες από αυτούς τους κλάδους, που διαθέτουν ομάδες ικανές να ανταγωνιστούν στη διεθνή αγορά, αποδεδειγμένο επιχειρηματικό μοντέλο και υψηλούς δείκτες ικανοποίησης πελατών, ενώ βρίσκονται σε στάδιο ανάπτυξης ή επέκτασης (scale-ups).

Πρόκειται για ένα μοντέλο που είναι win-win και για τις scale-ups στις οποίες επενδύουμε και για το Public Group. Οι scale-ups ωφελούνται σημαντικά καθώς εργάζονται συνεργατικά με το Group και μπορούν να υποστηρίξουν την ανάπτυξή τους, ενώ διατηρούν την ανεξαρτησία τους και επιταχύνουν την ανάπτυξη καινοτομιών, έχοντας πρόσβαση στους πόρους, στις υπηρεσίες και στην εμπειρία Public. Παράλληλα το Group επιταχύνει τη δυνατότητά του να φέρει καινοτομίες στην αγορά και να αναπτύσσει ένα οικοσύστημα ταχέως αναπτυσσόμενων εταιρειών γύρω από τη μάρκα Public.

Από την άλλη, έχουμε επίγνωση ότι τόσο οι καταναλωτές όσο και οι άνθρωποί μας αναμένουν από εμάς κάτι παραπάνω στον τομέα της τεχνολογίας, γι’ αυτό κι εμείς δημιουργήσαμε το Public Next, το τεχνολογικό spinoff του Public Group που αναπτύσσει πληροφορικά συστήματα και εφαρμογές λογισμικού ειδικά για το retail και το ηλεκτρονικό εμπόριο, βοηθώντας έτσι έναν οργανισμό να απελευθερώσει όλες του τις δυνατότητες και να παραμείνει μπροστά στην αγορά. Ήδη στο Public Next απασχολούνται πάνω από 60 άτομα υψηλής εξειδίκευσης, με στόχο να φτάσουν τα 100 έως το τέλος του έτους φέτος. Στόχος μας είναι το Public Next να εξυπηρετεί τις ανάγκες του Public αλλά μελλοντικά να μπορεί να προσφέρει και υπηρεσίες σε άλλους οργανισμούς ή επιχειρήσεις, διαφοροποιώντας έτσι την τεχνογνωσία του.

Με αυτό τον τρόπο, χτίζουμε ένα δυναμικό οικοσύστημα ταχέως αναπτυσσόμενων εταιρειών (scale-ups) και παράλληλα επιταχύνουμε την ανάπτυξη καινοτομιών στον τομέα του omnichannel retail.

Τι σχέδια έχετε για το marketplace της εταιρείας και πώς βλέπετε τον ανταγωνισμό, τόσο τον εσωτερικό από τους βασικούς ανταγωνιστές σας και πλατφόρμες όπως το Skroutz και πλέον και το Shopflix, αλλά και τον εξωτερικό, μιας και η Ελλάδα είναι μια ελκυστική αγορά για επενδύσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο;

Ένας σύγχρονος omnichannel retailer όπως το Public Group δεν θα μπορούσε παρά να δώσει ιδιαίτερο βάρος στην eCommerce πλατφόρμα του -ιδιαίτερα όσον αφορά ζητήματα user experience και ποικιλίας. Από αυτή την άποψη, το public.gr ξεχωρίζει, καθώς έπειτα από την πρόσφατη αναβάθμισή του προσφέρει στους επισκέπτες του μια νέα εμπειρία online shopping και εξυπηρέτησης. Σε σχέση με το marketplace, έπειτα από έρευνα που έγινε στους ίδιους τους καταναλωτές μας, η στρατηγική μας δίνει έμφαση σε συνεργασίες με αξιόπιστες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που μας βοηθούν να διευρύνουμε την γκάμα μας με ποιοτικά προϊόντα σε κατηγορίες παραπλήσιες ή συμπληρωματικές αυτών που προσφέρουμε ούτως ή άλλως μέσω του brand Public (αξεσουάρ, περιφερειακά, ειδικά βιβλία, παιχνίδια, fitness, wearables κ.λπ.). Στόχος μας για το marketplace είναι να ενισχύσουμε μέσω αυτού την κεντρική στρατηγική του brand Public και να επεκτείνουμε τις επιλογές των καταναλωτών σε κατηγορίες για τις οποίες μας εμπιστεύονται ήδη -όχι το αντίστροφο.

Ειδικότερα στον τομέα της διανομής/μεταφοράς, πώς σχεδιάζετε να ενισχύσετε την ανταγωνιστικότητά σας;

Η επένδυση 50 εκατ. ευρώ που έγινε ήδη από την αρχή της χρονιάς, σε συνδυασμό και με ένα σύνολο από κινήσεις που κάναμε κατά τη διάρκεια της πανδημίας είχαν αισθητό αποτέλεσμα, που φαίνεται στην εμπειρία εξυπηρέτησης που απολαμβάνουν σήμερα οι πελάτες μας. Χάρη στην αναβαθμισμένη κεντρική μας αποθήκη, άνω των 40 χιλιάδων τ.μ., δίνουμε πλέον τη δυνατότητα παράδοσης την επόμενη μέρα πανελλαδικά για 100.000 προϊόντα στο public.gr. Παράλληλα, διερευνούμε διαρκώς νέες συνεργασίες που θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά μας όχι μόνο σε σχέση με τους χρόνους παράδοσης, αλλά και σε σχέση με την παρακολούθηση των παραγγελιών. Ιδανικά, θέλουμε να διευκολύνουμε τον καταναλωτή και να του δώσουμε την ευελιξία να διαχειριστεί την παραγγελία του, όπου θέλει, χωρίς κόπο ή ταλαιπωρία.

Κινήσεις κάνετε και στον τομέα των πληρωμών. Τι σχεδιάζετε, δεδομένης και της οικονομικής συγκυρίας που στερεί αγοραστικές δυνατότητες από τους καταναλωτές;

Είμαστε άνθρωποι της αγοράς και ακούμε με προσοχή τις ανησυχίες των καταναλωτών μας. Γνωρίζουμε καλά ότι η διεθνής συγκυρία δεν ευνοεί την αγοραστική δυνατότητα, ούτε τη διάθεση του μέσου καταναλωτή για αγορές. Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν ότι ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές επιθυμούν να έχουν ευελιξία στις αγορές τους, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για αγορές μικρών ή μεγάλων οικιακών συσκευών. Άλλοι -ιδιαίτερα οι νεότεροι- είναι πιο πρόθυμοι να απολαύσουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, χωρίς απαραίτητα να επωμιστούν τις δεσμεύσεις που προϋποθέτει η ιδιοκτησία. Γι’ αυτό κι εμείς αναζητούμε λύσεις και τρόπους που θα μας επιτρέψουν να παρέχουμε διαφορετικούς τρόπους πληρωμής, καθώς και από διαφορετικά σημεία επαφής. Ταυτόχρονα, ανακοινώσαμε τη συνεργασία μας με την Klarna, την κορυφαία υπηρεσία πληρωμών και αγορών για την παροχή ευέλικτων τρόπων πληρωμής με λίγες ή περισσότερες δόσεις για την αγορά προϊόντων, και φέρνουμε πλέον στο public.gr το Public Now, Pay Later για πληρωμές σε 3 άτοκες δόσεις, χωρίς την ανάγκη πιστωτικής κάρτας, ενδυναμώνοντας έτσι τους πελάτες μας και επιτρέποντάς τους να αγοράσουν αυτό που θέλουν, με τον τρόπο που θέλουν -πάνω απ’ όλα για να χτίσουν τη ζωή που θέλουν, στον χρόνο που θέλουν.

Σε εποχή υψηλού πληθωρισμού, το λιανεμπόριο είναι από τους κλάδους που πλήττονται σημαντικά. Ποιο είναι το αποτύπωμα στη δραστηριότητά σας από τη συγκράτηση των καταναλωτικών δαπανών;

Οι διεθνείς εξελίξεις έχουν πλήξει την ομαλή λειτουργία των επιχειρήσεων με πολλούς τρόπους. Ο πληθωρισμός είναι μια από τις πτυχές αυτής της συνθήκης, που φυσικά επηρεάζει το λιανεμπόριο -μέσα σε αυτό και εμάς. Θα ήταν πολύ επιπόλαιο να κάνουμε από τώρα πρόχειρες εκτιμήσεις. Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι σε κάθε περίπτωση, εμείς παραμένουμε πιστοί στον στρατηγικό μας σχεδιασμό που θεωρούμε ότι είναι «παντός καιρού», προσφέροντας συνεχώς νέες επιλογές στους καταναλωτές -τόσο από άποψη γκάμας και υπηρεσιών όσο και από πλευράς τιμών, που έχει ίσως αυξημένη βαρύτητα σε τέτοιες στιγμές. Τελευταία μάλιστα, με την ευρύτερη χαλάρωση των υγειονομικών μέτρων, βλέπουμε αύξηση της κίνησης στα καταστήματά μας, στοιχείο που θεωρούμε θα αντισταθμίσει τις επιπτώσεις του πληθωρισμού.

Ταυτόχρονα, είμαστε πεπεισμένοι ότι οι σημαντικές εμπορικές περίοδοι, σε συνδυασμό με πρωτοβουλίες της πολιτείας που ενισχύουν την κίνηση στην αγορά (π.χ. Ψηφιακή Μέριμνα) θα στηρίξουν τη δραστηριότητα των επιχειρήσεων. Συνολικά για την οικονομία στη χώρα μας, καταλύτης κάθε προσπάθειας, θα είναι και ο τουρισμός, που φαίνεται ήδη ότι θα κινηθεί σε προ πανδημίας επίπεδα, βοηθώντας το σύνολο της οικονομίας.

Πώς έκλεισε το 2021 για τα βασικά μεγέθη της εταιρείας και τι προβλέπετε για το 2022;

Συνδυαστικά με τις κινήσεις που κάναμε για την επιτάχυνση και την επέκταση του αναπτυξιακού μας πλάνου, η χρονιά ξεκίνησε με πολύ θετικές ενδείξεις. Από τη στιγμή έναρξης του πολέμου στην Ουκρανία και δεδομένης της αύξησης στις τιμές της ενέργειας, το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών έχει περιοριστεί, με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις λιανεμπορίου να βλέπουμε σημαντικά μειωμένη την κινητικότητα των καταναλωτών. Ωστόσο, σχετικά με τα οικονομικά μεγέθη, κατά την περίοδο που τα καταστήματά μας ήταν ανοιχτά το 2021, τα αποτελέσματά μας ήταν καλύτερα από εκείνα του 2019, ενώ για το 2022 προβλέπουμε ότι θα ξεπεράσουμε και πάλι τα νούμερα του 2019. Πάνω απ’ όλα έχουμε πίστη στον στρατηγικό μας σχεδιασμό, που ακολουθεί τις ανάγκες των καταναλωτών για περισσότερες επιλογές.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v