Η ασπίδα στις θεωρίες των «ψεκασμένων»

Γιατί στερούμε τις επόμενες γενιές από ένα βασικό όπλο κριτικής σκέψης; Τι μάθαμε, εντέλει, από την παρέλαση διάφορων θεωριών κατά την τελευταία δεκαετία από τη χώρα μας, αν όχι ότι έχουμε ανάγκη αυτήν τη γνώση;

Η ασπίδα στις θεωρίες των «ψεκασμένων»

Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!

Αν και είναι συζητήσιμο κατά πόσον θα διαφοροποιούσε τη ροή των πραγμάτων στη χώρα μας κατά την τελευταία δεκαετία, παγκοσμίως δεν υπάρχουν άλλα «όπλα» για να αντιπαρέλθει κανείς τις εκάστοτε θεωρίες των λεγόμενων «ψεκασμένων», από την επιστημονικά θεμελιωμένη γνώση και την κριτική σκέψη.

Από τη γνώση, δηλαδή, η οποία επιτρέπει στον κάθε πολίτη, για παράδειγμα, να ρωτήσει τον πολιτικό που του υπόσχεται τον «ουρανό με τ’ άστρα», από πού προτίθεται να χρηματοδοτήσει την ευγενή προσφορά του και από την απάντησή του να μπορεί να διακρίνει εάν όσα του τάζει αποτελούν ένα βιώσιμο σχέδιο ή είναι παραμύθια της Χαλιμάς.

Αυτή τη γνώση, η οποία θα ήταν χρήσιμο εφόδιο προς όσους ασχολήθηκαν με τα «ομόλογα της Τράπεζας της Ανατολής» ή φλέρταραν με το ενδεχόμενο άτακτης εξόδου της Ελλάδας από την Ευρωζώνη.

Με αυτήν τη γνώση, λοιπόν, όχι ως δογματικό θέσφατο αλλά ως εφόδιο κριτικής σκέψης, οι πολίτες της χώρας μας δεν βρίσκονται σε επαφή, ή τουλάχιστον όχι στον προσήκοντα βαθμό.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος Κωνσταντίνο Κόλλια, το 68,62% του πλήθους των υποψηφίων για τα ΑΕΙ δεν γνωρίζουν καν την ύπαρξη της Οικονομικής Επιστήμης, αφού αυτή διδάσκεται μόνο στους μαθητές της Γ' Λυκείου, οι οποίοι ακολουθούν τον Προσανατολισμό Οικονομίας και Πληροφορικής.

Υπό το φως αυτού του γεγονότος, ο φίλτατος κ. Κόλλιας επανέφερε το αίτημα του ΟΕΕ, με  επιστολή του προς την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αλλά και στο Γραφείο του Πρωθυπουργού, για την εισαγωγή μαθήματος Οικονομικών στη Β' τάξη του Γενικού Λυκείου.

Στον βαθμό που είναι ακριβής, δε, -και η στήλη ουδένα λόγο έχει να αμφισβητήσει την ακρίβειά της-, είναι άκρως απογοητευτική η οπισθοδρόμηση που έχει διανύσει η δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην προαγωγή της οικονομικής επιστήμης, την οποία καταγράφει και παραθέτει στην επιστολή του ο κ. Κόλλιας.

Όπως σημειώνει, «συνεχίζουμε να είμαστε παρατηρητές μίας προσπάθειας διαρκούς συρρίκνωσης της ήδη υποτυπώδους οικονομικής εκπαίδευσης στο Ελληνικό Γυμνάσιο - Λύκειο. Η συρρίκνωση αυτή έχει να κάνει με την κατάργηση των μαθημάτων Αρχών Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων από τη Γ’ Λυκείου, Αρχές Οικονομίας στην Α’ Λυκείου, του μαθήματος Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών στη Β’ Λυκείου, την κατάργηση του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας από τη Β’ Γυμνασίου, τη συρρίκνωση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας κατά μία ώρα στην Α’ Γυμνασίου, την κατάργηση της ενότητας με Οικονομική θεματολογία στο μάθημα Πολιτική Παιδεία στην Α’ Λυκείου».

Ενδεχομένως, η συρρίκνωση που περιγράφει ο κ. Κόλλιας να είναι ακόμη σημαντικότερη υπό το φως του νέου εδάφους που συνεχώς κατακτά η επιστήμη και το οποίο μεγαλώνει την ψαλίδα που χωρίζει το δικό μας από περισσότερο προηγμένα εκπαιδευτικά συστήματα. Ούτως ή άλλως, αυτή η ψαλίδα είναι ενδελεχώς καταγεγραμμένη από σειρά φορέων, όπως η κορυφαία εργοδοτική οργάνωση της χώρας, ο ΣΕΒ, που επανειλημμένως έχει τονίσει την ανάγκη στενότερης διασύνδεσης της αγοράς εργασίας με το εκπαιδευτικό σύστημα.

Υπό το φως όσων αντιμετωπίζουμε, όσα λεφτά κι αν δαπανήσουμε για την εκπαίδευση δεν αρκούν. Εάν δεν μπορούμε να κάνουμε οτιδήποτε άλλο, τουλάχιστον ας εξοπλίσουμε τις επόμενες γενιές με επαρκή εφόδια, ώστε να αντιμετωπίσουν από καλύτερη θέση τις όποιες αντιξοότητες τυχόν βρεθούν στον δρόμο τους. Τους το χρωστάμε.


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v