Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μ. Δούφος: ”Μείναμε στην EXPO”

Μ. Δούφος: ”Μείναμε στην EXPO”

Μ. Δούφος: ”Μείναμε στην EXPO”
του Μάρκου Δούφου *

Η περιφερειακή ανάπτυξη και η συνακόλουθη αποκέντρωση είναι στα χαρτιά και τίποτε δεν έχει προχωρήσει. Τα περίφημα μεγάλα έργα υποδομής καταλήξαμε να τα συνδέουμε τώρα με τη διεκδίκηση της EXPO.

Αυτό σημαίνει ότι, αν δεν πάρουμε την EXPO, δεν θα γίνουν; Ποια να αναφέρω πρώτα; Την υποθαλάσσια αρτηρία, την εξωτερική περιφερειακή, τα πάρκινγκ, το αεροδρόμιο ή το μετρό; Ειδικά για το τελευταίο πιστεύω ότι μια έξυπνη κυβέρνηση θα μπορούσε να το είχε αναθέσει σε δύο εταιρείες και να είχε γίνει έως τώρα και όχι να συζητάμε ακόμη, με εναλλακτική λύση το τραμ.

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα είναι πολύ σημαντικό γιατί συναρτάται άμεσα με την ανάπτυξη της οικονομίας της περιοχής. το μετρό στη Θεσσαλονίκη θα πρέπει να γίνει για λόγους υπόληψης και μόνον.

Μπορεί να έγιναν πράγματα στη Θεσσαλονίκη κατά την τελευταία δεκαετία, όπως η μεταφορά του Cedefop, το ΧΚΘ, η Έδρα για την Ανασυγκρότηση των Βαλκανίων, η Παρευξείνια Τράπεζα, αλλά οι θεσμοί αυτοί θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερη αποδοχή από το κέντρο και να μην αφεθούν στην τύχη τους, γιατί κάποιοι από αυτούς, όπως το ΧΚΘ, κινδυνεύει με μαρασμό, ενώ η Παρευξείνια Τράπεζα, ο πρώτος διεθνής οργανισμός που εγκαταστάθηκε στη χώρα μας, στεγάζεται ακόμη σε μισθωμένο κτίριο.

Όσο για το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης, ουσιαστικά είναι ένα υπουργείο για τελετές και εγκαίνια, να καταργηθεί. Είναι αρκετός ο θεσμικός ρόλος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ίσως χρειάζεται μεγαλύτερη ενίσχυση αρμοδιοτήτων.

Πιστεύω, πάντως, ότι οι ίδιοι οι Θεσσαλονικείς πρέπει να φροντίσουν για την αναβάθμιση της πόλης τους, γιατί οι πολιτικοί έχουν έδρα τη Βουλή και το κόμμα τους.

* Διευθύνων σύμβουλος της Logismos A.E.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v