Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Νοε 17 2014

Τα σχέδια για τους αγωγούς και οι κόντρες ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ

Τα σχέδια για τους αγωγούς και οι κόντρες ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ

Γράφαμε στις 15 Οκτωβρίου για τις έντονες αντιδράσεις της ΔΕΠΑ και της ιταλικής Edison στην απόφαση του ΔΕΣΦΑ (100% θυγατρική της ΔΕΠΑ) να απεντάξει από το 10ετές πρόγραμμα ανάπτυξης το χερσαίο τμήμα του ελληνοϊταλικού αγωγού φυσικού αερίου Κομοτηνή-Θεσπρωτία. 

Η έντονη αντίδραση εκ μέρους της ελληνικής και της ιταλικής εταιρείας, που, όπως μαθαίνουμε, έλαβε τη μορφή αντιπαράθεσης, στηριζόταν στο ότι ο συγκεκριμένος αγωγός, αν και δεν επελέγη τελικά ως αυτός που θα μεταφέρει το αέριο του Αζερμπαϊτζαν στην Ευρώπη (Νότιος Διάδρομος), στοιχείο στο οποίο βασίστηκε η απόφαση του ΔΕΣΦΑ, συνεχίζει να χαρακτηρίζεται από την Ε.Ε. ως έργο κοινού ενδιαφέροντος (Project of Common Interest - PCI), το οποίο θα συμβάλει στη διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού της Ε.Ε. με φυσικό αέριο.

Μάλιστα η μικτή εταιρεία Poseidon που έχουν συστήσει η ΔΕΠΑ και η Edison ζητούσε την παρέμβαση της Ρυθμιστικής Αρχής προς τον ΔΕΣΦΑ, προκειμένου ο τελευταίος να εντάξει εκ νέου το έργο στο δεκαετές του πρόγραμμα.

Από ό,τι μαθαίνουμε, οι παρεμβάσεις αυτές είχαν αποτέλεσμα, καθώς ο ΔΕΣΦΑ ετοιμάζει νέο επικαιροποιημένο δεκαετές, που θα περιλαμβάνει και το χερσαίο τμήμα του ελληνοϊταλικού αγωγού. Μαθαίνουμε επίσης ότι η Poseidon θα συνεχίσει να διατηρεί ζωντανό το project του συγκεκριμένου αγωγού, με το επιχείρημα ότι υπό προϋποθέσεις θα μπορούσε να συμβάλει στη μεταφορά του φυσικού αερίου που θα βρεθεί στην ανατολική Μεσόγειο -γιατί όχι και στην Ελλάδα- προς τις διεθνείς αγορές.

Έτσι μένει τώρα να δούμε καθαρογραμμένο το αναθεωρημένο δεκαετές για να πεισθούμε ότι οι παρεμβάσεις της ΔΕΠΑ και της Edison είχαν αποτέλεσμα. Όσο για την προοπτική υλοποίησης του έργου θα πρέπει να περιμένουμε ακόμη πολλά τέρμινα...

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v