Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Δεκ 4 2002

Το παρασκήνιο του placement στη Coca Cola HBC

Σε... πέτρα του σκανδάλου όχι μόνο για την αγορά, αλλά και για δύο από τις μεγάλες χρηματιστηριακές ”δυνάμεις” της Σοφοκλέους, εξελίχθηκε το private placement μετοχών της Coca Cola HBC από την εταιρία Κar-Tess (συμφερόντων του ομίλου Λεβέντη) σε έλληνες και ξένους θεσμικούς.

Οπως όλες οι... ακανθώδεις υποθέσεις έχει και αυτή την προϊστορία της. Αρχικά ένας σημαντικά μεγαλύτερος αριθμός μετοχών της Coca Cola HBC (περίπου ο διπλάσιος απ’ όσες άλλαξαν χέρια στη χθεσινή συνεδρίαση), επρόκειτο να διατεθεί από την Kar-Tess σε συνδυασμό με την εισαγωγή των ADR της Coca Cola HBC στην αγορά της Ν. Υόρκης.

Τότε την ”αναδοχή” του εγχειρήματος είχε αναλάβει η CSFB, με την Alpha Finance να έχει την ευθύνη για το ελληνικό σκέλος του εγχειρήματος.

Ομως, τα ”νέα” κυκλοφόρησαν (ίσως... περισσότερο απ όσο έπρεπε), η τιμή άρχισε να πιέζεται και το εγχείρημα εγκαταλείφθηκε υπό την πίεση των... ρευστοποιήσεων.

Ωστόσο, οι βασικοί μέτοχοι της Kar Tess δεν εγκατέλειψαν την ιδέα. Ετσι το θέμα του private placement επανήλθε στο προσκήνιο, αλλά με δυο ευδιάκριτες (εκ των... υστέρων) διαφορές.

Πρώτον, το εγχείρημα σχεδιάστηκε και εκτελέστηκε με μεγάλη ταχύτητα και άκρα... μυστικότητα, σε αντίθεση με την πρώτη προσπάθεια.

Δεύτερον, το ρόλο της Alpha Finance (η μητρική της οποίας αναφέρεται στο εταιρικό site της Coca Cola HBC ως ένας εκ των ”καθιερωμένων” συνεργατών της στο τραπεζικό χώρο) εκλήθη αίφνης να παίξει η EFG Εurobank, για λόγους που ο Χαμαιλέων δεν είναι εις θέση να γνωρίζει.

Τη θέση του βασικού αναδόχου πάντως, κράτησε η Credit Suisse, η οποία- και αυτό το σημείο πρέπει να προσεχθεί- είχε την ευθύνη του pricing, δηλαδή της τιμολόγησης του private placement, όπου και... ξίνισε το ”γλυκό”.

Οπως λοιπόν υποστηρίζουν κύκλοι προσκείμενοι στους υπεύθυνους του ελληνικού τμήματος του placement, από το πρωί κιόλας, το 1 εκατ. μετοχές που προοριζόταν για απορρόφηση από έλληνες θεσμικούς είχε ”προσυμφωνηθεί” σε τιμές στην περιοχή των 14,7-14,5 ευρώ.

Ομως, (και οποία έκπληξη!!) ο βασικός ανάδοχος δεν είχε την ίδια γνώμη!! Πολύ σύντομα η CSFB κατέστησε σαφές ότι δεν επρόκειτο να γίνει placement σε αυτή την τιμή αλλά σε χαμηλότερη (προφανώς διότι η ζήτηση στο εξωτερικό δεν ήταν η αναμενόμενη, αφού εκείνοι οι θεσμικοί που είχαν πουλήσει προ μηνών -ενόψει του τότε private placement-μάλλον δεν θα ήθελαν να ”ξαναμπούν στο καράβι” σε υψηλότερες τιμές).

Και τότε, καθώς οι πληροφορίες αυτές σπανίως ”διαφεύγουν” της αγοράς, εκτός από τη... συνεδρίαση της ημέρας, ξεκίνησε και το...πανηγύρι.

Ο συνωστισμός στην... έξοδο ήταν απότομος (αφού δεν είχε κλείσει όπως έπρεπε το placement) και το ”παζάρι” για τη νέα τιμή διάθεσης των πακέτων, έκανε το γύρο της αγοράς.

Ωσπου έγινε απ’ όλους αντιληπτό ότι πρώτον η πτώση έχει τα όριά της και δεύτερον- και ίσως σημαντικότερο- ότι δεν πρόκειται να υπάρξει νέο ”πακέτο” για τους επόμενους έξι μήνες.

Κάπως έτσι ολοκληρώθηκε, ώρες αργότερα σε σχέση με τον προγραμματισμό του, το πιο... περιπετειώδες placement της τελευταίας περιόδου της Σοφοκλέους, αφήνοντας ομολογουμένως, εξαιρετικά πικρή γεύση στην αγορά.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v