Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Μαρ 24 2021

Σχέδιο για ενίσχυση με «ζεστά» λεφτά στο χέρι - Σφηνάκια για ακτοπλοΐα και ΟΛΠ

Σχέδιο για ενίσχυση με «ζεστά» λεφτά στο χέρι - Σφηνάκια για ακτοπλοΐα και ΟΛΠ

ΕΠΑΝEΚΚΙΝΗΣΗ: Ένα νέο χρηματοδοτικό εργαλείο μέσω ΕΣΠΑ σχεδιάζει να ρίξει στη μάχη για την επανεκκίνηση εστίασης και τουρισμού το υπουργείο Ανάπτυξης και όπως είπε χθες σε τηλεδιάσκεψη με εκπροσώπους της εστίασης ο υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης, το μέτρο αυτό «θα σας εκπλήξει ευχάριστα».

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το υπουργείο επιχειρεί να εφαρμόσει ένα, ας το πούμε, «μοντέλο Ασπρόπυργου», όπου οι επιχειρήσεις οι οποίες παρέμειναν κλειστές τα Χριστούγεννα, όταν το υπόλοιπο λιανεμπόριο λειτουργούσε, επιδοτήθηκαν με 3.000 ευρώ (μη επιστρεπτέα) από ειδικό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ.

Τώρα, κάτι ανάλογο σχεδιάζεται σε μεγάλη κλίμακα για την εστίαση και τον τουρισμό, ώστε ανοίγοντας τα καταστήματά τους οι επιχειρηματίες να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τα πρώτα έξοδα.

Στο τραπέζι έχει πέσει η πρόταση, η ενίσχυση να δοθεί με κριτήριο τον τζίρο του περασμένου Μαΐου και να δοθεί, για παράδειγμα, ένα ποσοστό της τάξεως του 10%-20%.

Ανακοινώσεις την επόμενη εβδομάδα…

 

OΛΠ: Τέταρτο στην Ευρώπη ήταν το 2020 το λιμάνι του Πειραιά στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Μία τέταρτη θέση που κρατήθηκε με τα «δόντια», καθώς η διαφορά με τη Βαλένθια (πέμπτη) ήταν μόλις περί τις 20.000 «κουτιά».

Αν στην Ευρώπη κράτησε την τέταρτη θέση, ο Πειραιάς, έχασε την πρώτη στη Μεσόγειο από το λιμάνι της Ταγγέρης (αν η Ταγγέρη θεωρηθεί ότι είναι στη Μεσόγειο), το οποίο διακίνησε 5,7 εκατ. Tu έναντι 5,473 εκατ. Teu του ΟΛΠ.

Πάντως μεγαλύτερη σημασία έχει για τον Πειραιά η «κόντρα» με το λιμάνι της Βαλένθια, όπου ας σημειωθεί η Cosco έχει εκεί ένα τέρμιναλ με containers. Μάλιστα, όπως λέγεται, η Cosco βοήθησε πολύ τη Βαλένθια να ανεβάσει στροφές το 2020.

Αυτό επιβεβαιώνεται κατά κάποιο τρόπο και από τα στατιστικά στοιχεία της Cosco Shipping Ports, για τους δύο πρώτους μήνες του 2021. Οι λιμενικές μονάδες της Cosco Shipping Ports στην Ισπανία (Βαλένθια, Μπιλμπάο) κάτω από την ομπρέλα της COSCO SHIPPING Ports (Spain) Terminals S.L.U εμφανίζουν τους δύο πρώτους μήνες του 2021 άνοδο 5,5% στη διακίνηση containers (διακινήθηκαν συνολικά 572 χιλ. Teu), ενώ το ίδιο διάστημα η ΣΕΠ (Piraeus Container Terminal S.A) στον Πειραιά πτώση 13%.

 

ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ: Πληθαίνουν τα κρούσματα κορωνοϊού μεταξύ των ναυτικών στα πλοία της ακτοπλοΐας το τελευταίο διάστημα. Το θέμα συζητήθηκε σε συνάντηση του προέδρου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχάλη Σακέλλη με την Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), μετά από πρωτοβουλία του πρώτου.

Η περίπτωση της ακτοπλοΐας θα άξιζε ίσως περισσότερο της προσοχής της Επιτροπής Λοιμωξιολόγων, λόγω και του ρόλου που διαδραματίζει στη χώρα μας. Αξίζει να σημειωθεί όλη την καλοκαιρινή περίοδο, όταν τα πλοία ήταν όλα δρομολογημένα και σε πλήρη σύνθεση πληρωμάτων, τα κρούσματα μεταξύ ναυτικών ήταν ελάχιστα, γεγονός που δείχνει ότι τα μέτρα προστασίας απέδιδαν. Μεταξύ αυτών το ότι δεν επιτρέπονταν συχνά στους ναυτικούς να βγαίνουν από το πλοίο.

Τώρα όμως, που πολλά πλοία δεν είναι δρομολογημένα και γίνονται σε αυτά επισκευαστικές εργασίες, τα κρούσματα μεταξύ των ναυτικών είναι πολλά, καθώς οι ίδιοι δεν μένουν πλέον απομονωμένοι πάνω στα πλοία, αλλά επιστρέφουν στα σπίτια τους και στην κοινότητα. Και στη συνέχεια μεταφέρουν τον κορωνοϊό στα πλοία.

ΣΕΕΝ και ΠΕΝΕΝ προτείνουν δύο άμεσα μέτρα: να γίνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα μαζικά τεστ σε όλα τα πλοία και να δοθεί προτεραιότητα στον εμβολιασμό των ναυτικών.

Ακούει η Επιτροπή Λοιμωξιολόγων;

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v