Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Ιουλ 15 2021

Ο σύμβουλος της Attica και τι κερδίζει όποιος πάρει την Εγνατία *Διδάγματα από το λιμάνι για εστίαση-διασκέδαση

Ο σύμβουλος της Attica και τι κερδίζει όποιος πάρει την Εγνατία *Διδάγματα από το λιμάνι για εστίαση-διασκέδαση

ATTICA BANK: Τρέχουν οι διαδικασίες στην Attica Bank όσον αφορά το κρίσιμο ζητούμενο που δεν είναι άλλο από την εξεύρεση επενδυτή και την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της τράπεζας.

Η στήλη πληροφορείται ότι την επόμενη εβδομάδα θα οριστεί από το ΤΣΜΕΔΕ ο σύμβουλος που θα αναλάβει να κάνει τις διερευνητικές επαφές με τους επενδυτές.

Εν συνέχεια, στις αρχές Αυγούστου, αναμένεται να ολοκληρωθεί η καταβολή του αναβαλλόμενου φόρου και να εκδοθούν τα warrants μετά την ενεργοποίηση του νόμου Χαρδούβελη.

Παράλληλα, τρέχει η απόσχιση της εταιρείας «Θεά Άρτεμις» από το άρμα της Attica, προκειμένου ο εξ ολοκλήρου έλεγχός της να περάσει στην Ellington Solutions.

Όπως καταλαβαίνετε, η τράπεζα έχει απλωμένο «τραχανά» σε πολλαπλά μέτωπα, τα οποία πρέπει να κλείσουν όλα σταδιακά μέχρι τον Σεπτέμβριο.


ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ: Μόλις χθες γράφαμε ότι είναι πλημμελείς οι έλεγχοι (εμβολιασμού, rapid tests κ.λπ.) στα πλοία κι ότι αυτό μάλλον συνδέεται με τα πολύ αυξημένα κρούσματα σε διάφορες τουριστικές νησιωτικές περιοχές

Λίγες ώρες αργότερα ανακοινώθηκε ότι «με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας» Γιάννη Πλακιωτάκη, τους ελέγχους κατά την επιβίβαση αναλαμβάνει από σήμερα Πέμπτη, το Λιμενικό.

Οι παρατηρήσεις της στήλης κατόπιν αυτού, είναι δύο και σημαντικές:

Πρώτον, για ποιο λόγο χρειάστηκαν 2 εβδομάδες (τα μέτρα για τα πλοία τέθηκαν σε ισχύ από 1ης Ιουλίου) για να συμβεί το… προφανές; Να αναλάβει δηλαδή τους ελέγχους το λιμενικό, όπως αποδεικνύεται ότι δύναται, κι όχι τα… πληρώματα των πλοίων;

Κάναμε πρώτα «πειράματα» να δούμε αν θα «αυτο-αστυνομεύονταν» οι λογιών λογιών εταιρείες, ενώ ξέραμε ότι αυτό θα έχει πολλαπλό κόστος για τον τουρισμό και όχι μόνο;

Δεύτερον, τι μπορεί να σημαίνει αυτή η τροπή των εξελίξεων (αποτυχία των ελέγχων από την «επιχείρηση» και ανάθεσή τους στην αρμόδια αρχή) στα όσα έχουν ανακοινωθεί περί Covid Free χώρων εστίασης και διασκέδασης, στους οποίους όμως δεν υπάρχει α) υποχρεωτικός εμβολιασμός των συνήθως νεαρών εργαζομένων και β) επαρκές προσωπικό του στεριανού λιμενικού (αστυνομία κ.λπ.) για να κάνει τους ελέγχους;

Διότι η απλή λογική λέει ότι θα υπάρξουν «τρύπες» όπως συνέβη και με τα καράβια. Κάποιοι μπορεί να τηρούν σχολαστικά τα προβλεπόμενα, κάποιοι άλλοι όμως όχι. Κι αν κρίνουμε από όσα δείχνουν τα... πρωινάδικα, πολλοί από τους δεύτερους το λένε ήδη ανοιχτά από τηλεοράσεως, ακόμη και για το θέμα των «μόνο καθήμενων»!

 

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ: Ανοίγουν οριστικά σήμερα οι προσφορές των κοινοπραξιών Egis-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Vinci-Μυτιληναίος-Άβαξ για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού από το ΤΑΙΠΕΔ, για την οποία ως γνωστόν έχουν σφαχτεί παλικάρια…

Πρόκειται για τον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας, μήκους 658 χιλιομέτρων, που έχει ήδη κατασκευαστεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Ηπείρου (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία).

Επίσης παραχωρούνται τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, που αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).

Πέραν της έκτασής της, η Εγνατία Οδός και οι κάθετοι άξονές της θα στρέψουν όλη την εμπορική κίνηση και τις μεταφορές εντός του ελληνικού εδάφους (μια και εκτιμάται ότι οι παρακάμψεις μέσω Βουλγαρίας δεν θα εξυπηρετούν πλέον), ενώ ως υποδομή θα έρθει να «κουμπώσει» και με την αναβάθμιση των λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας (Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Ηγουμενίτσας), για τα οποία ήδη τρέχει διαγωνιστική διαδικασία ιδιωτικοποίησης επίσης από το ΤΑΙΠΕΔ.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, που μένει να επιβεβαιωθούν κατά το άνοιγμα των προσφορών, το έργο αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 1,2-1,5 δισ. ευρώ. Μέρος του ποσού αφορά σε έργα βελτίωσης και συντήρησης τμημάτων της Εγνατίας Οδού και των τριών κάθετων αξόνων αυτής, ενώ το υπόλοιπο αφορά την προσφορά προς το ΤΑΙΠΕΔ για την εκχώρηση του δικαιώματος εκμετάλλευσης για 35 χρόνια.

Η mega επένδυση, ωστόσο, συνοδεύεται και από σημαντικές αποδόσεις. Πληροφορίες της στήλης κάνουν λόγο για ποσοστό IRR (Internal Rate of Return, δείκτης αποδοτικότητας σε ετήσια βάση) σε χαμηλό διψήφιο ποσοστό, το οποίο κρίνεται πολύ ελκυστικό σε σχέση με αποδόσεις αντίστοιχων παραχωρήσεων αυτοκινητοδρόμων στην Ευρώπη.

Πάντως, ούτε αύριο θα έχουμε «λευκό καπνό» για την προτιμητέα κοινοπραξία. Η διαδικασία -εφόσον δεν υπάρξουν νέα εμπόδια- προβλέπει την πρόσκληση εκ μέρους του ΤΑΙΠΕΔ για βελτιωτικές προσφορές εκ μέρους των δύο σχημάτων, πριν την ανάδειξη του τελικού πλειοδότη του έργου.

Αν η απόσταση μεταξύ των δύο οικονομικών προσφορών είναι έως 15%, θα ζητηθούν βελτιωτικές προσφορές και από τους δύο μονομάχους. Αν η διαφορά ξεπερνά το όριο αυτό, θα ζητηθεί μόνον από τον ένα, οπότε πρακτικά θα έχει κριθεί ποιος προχωρά και ποιος αποκλείεται από τον πολυπόθητο διαγωνισμό.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v