Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Δεκ 1 2021

Ναυπηγεία Ελευσίνας: Η κότα και το αβγό - Το μαλακό υπογάστριο του… Πούτιν - Η ντρίμπλα ΣΑΡΑΝ και οι μπίζνες Γιαννακόπουλου

Ναυπηγεία Ελευσίνας: Η κότα και το αβγό - Το μαλακό υπογάστριο του… Πούτιν - Η ντρίμπλα ΣΑΡΑΝ και οι μπίζνες Γιαννακόπουλου

ΟΥΚΡΑΝΙΑ: Μέσα σε όλα όσα συμβαίνουν, σχεδόν απαρατήρητη περνά η συνεχιζόμενη ένταση από τη συγκέντρωση ρωσικών στρατευμάτων στα σύνορα με την Ουκρανία.

Τα βασικά σημεία είναι ότι το ζήτημα θα απασχολήσει τη διάσκεψη του ΝΑΤΟ, με τις ΗΠΑ και τη Μεγάλη Βρετανία να «προειδοποιούν» τον Πούτιν ότι δεν θα δεχτούν επανάληψη του 2014, όταν προσάρτησε βιαίως την Κριμαία. Ίσως ακόμη μεγαλύτερη σημασία όμως έχει το γεγονός ότι οι ίδιοι οι Δυτικοί αναλυτές εκτιμούν πως ο Πούτιν δεν θα κάνει εύκολα πίσω στο θέμα της Ουκρανίας, θεωρώντας ότι αποτελεί «μαλακό υπογάστριο» της Ρωσίας…

Στην εποχή που ζούμε, δύσκολο να αποκλειστούν τυχόν δυσάρεστες εξελίξεις, οι οποίες, αν υπάρξουν, θα έχουν άμεσες και εξαιρετικά δυσμενείς επιδράσεις στις τιμές του φυσικού αερίου, που ήδη πετούν στη στρατόσφαιρα…

 

ΕΛΕΥΣΙΝΑ: Η κότα έκανε το αβγό ή το αβγό την κότα; Το λαϊκό ερώτημα μας φέρνουν στο νου τα όσα (και είναι πολλά) γράφονται για την είσοδο της Fincantieri στα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Έχει ήδη κλείσει ατύπως συμφωνία αγοράς κορβετών από την Ιταλία; Ή πάνε οι Ιταλοί να… περικυκλώσουν τη συγκεκριμένη παραγγελία, με αντίδωρο και τη συμμετοχή στα ναυπηγεία;

Πάντως «τρίτος δρόμος» σε τέτοιες περιπτώσεις δεν υπάρχει, όπως διαπίστωσαν -εκ των υστέρων- κι όσοι διέρρεαν ότι κάποιοι ενδιαφερόμενοι για τις φρεγάτες θα κάνουν προσφορά για τον Σκαραμαγκά, χωρίς να ξέρουν αν θα κερδίσουν τις φρεγάτες. Ουδείς αγοράζει ναυπηγεία για να φτιάχνει τα πλοία του ανταγωνιστή του, εξ όσων γνωρίζουμε…

Τελικά, ως γνωστό, τις φρεγάτες τις πήραν οι Γάλλοι, χωρίς να δώσουν ναυπήγηση έστω και τμημάτων στη χώρα μας, ενώ τον Σκαραμαγκά τον πήρε ο εφοπλιστής Προκοπίου.

Οι κορβέτες όμως υποτίθεται ότι θα έχουν κομμάτι ελληνικής ναυπήγησης, όποιος κι αν πάρει την παραγγελία.

Θα είναι οι Ιταλοί;

ΜΥΛΟΙ ΣΑΡΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ: Η διοίκηση της Μύλοι Σαραντόπουλος αποφάσισε στην τρέχουσα χρήση να προβεί σε αλλαγή λογιστικής πολιτικής όσον αφορά την αποτίμηση των ακινήτων του ομίλου.

Συγκεκριμένα, όπως σημειώνει, προχώρησε στην υιοθέτηση μοντέλου «εύλογης αξίας» για τα ιδιοχρησιμοποιούμενα και επενδυτικά ακίνητα, προκειμένου να αποτυπωθεί στα ίδια κεφάλαια του ομίλου η πραγματική αξία της περιουσιακής κατάστασης. Για τον λόγο αυτό ανέθεσε σε ανεξάρτητο εκτιμητή τον προσδιορισμό της εύλογης αξίας των ακινήτων, με ημερομηνία αρχικής αναπροσαρμογής την 1/1/2021.
Από τη συγκεκριμένη αλλαγή, τα ίδια κεφάλαια του ομίλου ενισχύθηκαν κατά 8,05 εκατ. ευρώ και έκλεισαν στις 30/9/2021 στα 8,75 εκατ. ευρώ.

Με άλλα λόγια, αν δεν γινόταν ο συγκεκριμένος λογιστικός χειρισμός, η εισηγμένη θα κινδύνευε στο τέλος της χρονιάς να βρεθεί με αρνητικά ίδια κεφάλαια, καθώς οι φετινές της επιδόσεις είναι έντονα ζημιογόνες (EBIT -1,15 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο).

 

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Το ντεμπούτο του στον τουριστικό τομέα προετοιμάζει ο ισχυρός άνδρας της ΒΙΑΝΕΞ. Με όχημα την Black Delta Entertainment Services SA, ο επιχειρηματίας πλειοδότησε τον περασμένο Σεπτέμβριο σε διαγωνισμό του δήμου Πάργας για την 40ετή παραχώρηση ακινήτου, έκτασης 40 στρεμμάτων, στη θέση Κλιμάτι Λούτσας και πλέον οι επιτελείς της εταιρείας προχωρούν με τις τεχνικές, και όχι μόνον, μελέτες, προκειμένου να βρεθεί η βέλτιστη αξιοποίηση του εν λόγω ακινήτου.

Για την ώρα, φαίνεται ότι προκρίνεται η τουριστική εκμετάλλευση της έκτασης, είτε με την ανάπτυξη ξενοδοχείου είτε με την κατασκευή βιλών προς ενοικίαση. Το project πάντως εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 20 εκατ. ευρώ.

Περισσότερες λεπτομέρειες αναμένονται προσεχώς…

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v