Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Ιουλ 1 2022

Μύρισε deal: IDEAL με BYTE - Tο φυσικό αέριο «σαμποτάρει» την κυβέρνηση - Υπερκάλυψη για Dimand - Η φάκα του ESG

Μύρισε deal: IDEAL με BYTE - Tο φυσικό αέριο «σαμποτάρει» την κυβέρνηση - Υπερκάλυψη για Dimand - Η φάκα του ESG

ΒΥΤΕ: Σημαντική άνοδο και μάλιστα σε μια κακή συνεδρίαση κατέγραψε χθες η εταιρεία πληροφορικής, καθώς άρχισε να κυκλοφορεί στην αγορά ότι πρόκειται να εξαγοραστεί στο πλαίσιο deal με την IDEAL Holdings. Ενδιαφέρον ότι η ανοδική κίνηση κατά 10,34% συνοδεύτηκε από αύξηση του ημερήσιου όγκου, σε επίπεδα που είχε να δει από το τέλος του περασμένου Ιανουαρίου, πριν δηλαδή ξεκινήσουν τα ντράβαλα της αγοράς. Άλλαξε χέρια το 0,52% της εταιρείας.

Αύξηση κατά περίπου 8% στις τρεις τελευταίες συνεδριάσεις, (+3,82% χθες) έχει καταγράψει και η IDEAL.

Το περίεργο είναι ότι στην τελευταία γενική συνέλευση της BYTE, πριν από δύο μήνες, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Σπύρος Βυζάντιος αναφέρθηκε σε εξαγορές που ενδεχομένως θα έκανε φέτος η εταιρεία του, καθώς τα αποτελέσματα έτους ήταν πολύ καλά (ιστορικά υψηλά στα 3,117 εκατ. ευρώ), ενώ το ανεκτέλεστο έφτασε τα 20 εκατ. ευρώ, με άλλα τόσα να αναμένονται για το τρέχον έτος.

Από την άλλη βέβαια, ο Λάμπρος Παπακωνσταντίνου της IDEAL είναι γνωστός για την πειθώ που διαθέτει, ενώ τα μεγάλα σχήματα με ισχυρούς μετόχους προσφέρουν έντονες συγκινήσεις. 

Αναμένουμε... 

 

ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ: Κανονικό σαμποτάζ στα σχέδια της κυβέρνησης για δραστική μείωση των λογαριασμών που πληρώνουν οι καταναλωτές, σε βαθμό που κάποιοι στο Υπουργείο Οικονομικών πρέπει να έχουν αρχίσει να… ιδρώνουν (αλλά όχι από τη ζέστη), κάνει η τιμή του φυσικού αερίου, που ολοένα ανεβαίνει και ψηλότερα.

Όπως αναφέρθηκε και σε σχετικό ρεπορτάζ του Euro2day.gr, η τιμή του αυξήθηκε έως και κατά 54% μέσα στον Ιούνιο. Το τελευταίο διάστημα, η μέση τιμή για τον επόμενο μήνα (αυτόν που έχει σημασία για τις τιμές ηλεκτρικού ρεύματος) κινείται στα επίπεδα των 140 ευρώ. Που σημαίνει ότι κινείται περίπου 40% υψηλότερα από τη μέση τιμή στην οποία στηρίχθηκε το κόστος των κυβερνητικών μέτρων στήριξης.

Κι όπως έγκαιρα μας ενημέρωσε ρεπορτάζ της Έλενας Λάσκαρη, κάθε αύξηση της τιμής του φυσικού αερίου κατά 10 ευρώ όχι μόνο αφαιρεί από το ΑΕΠ 500 με 600 εκατ. ευρώ, αλλά προσθέτει και 300-400 εκατ. ευρώ σε έξτρα δαπάνες του προϋπολογισμού, ώστε να διατηρηθεί ο στόχος επιστροφής των τιμολογίων ρεύματος κοντά στα επίπεδα που ίσχυαν πριν την ενεργειακή κρίση!

Που σημαίνει ότι αν η μέση τιμή τους επόμενους μήνες και τον χειμώνα είναι σε αυτή την περιοχή, οι δαπάνες θα πρέπει να αυξηθούν κατά… 1,2 έως και 1,6 δισ. ευρώ!

Το χειρότερο είναι ότι αυτό το σενάριο δεν θεωρείται πλέον το δυσμενέστερο ούτε το λιγότερο πιθανό, καθώς ο πόλεμος στην Ουκρανία δεν φαίνεται να τελειώνει, ενώ υπάρχουν έντονες ανησυχίες ότι η ροή ρωσικού αερίου προς την Ευρώπη μπορεί και να διακοπεί!

Το θέμα βέβαια είναι πού θα βρεθεί ο... πακτωλός χρημάτων που θα πρέπει να δαπανηθούν, ώστε να καλύψουν τη διαφορά.

Εξού και ο… ιδρώτας στο Υπουργείο Οικονομικών.

 

DIMAND: Κατά 1,3 φορές είχε καλυφθεί το ποσό που ζητά από τους επενδυτές η Dimand μέσω της δημόσιας προσφοράς.

Λογικά, σήμερα, το ύψος της υπερκάλυψης θα αγγίξει ή και θα ξεπεράσει τις δύο φορές.

 

ESG: Μονόδρομος για όλες τις επιχειρήσεις (και ιδιαίτερα όσες είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο) αποτελεί η όσο το δυνατόν ταχύτερη υιοθέτηση των κριτηρίων ESG. Από την άλλη πλευρά, όμως, θα πρέπει να δοθεί έμφαση από όλους (διοικήσεις, οίκους αξιολόγησης, επενδυτές, καταναλωτές) στο μέτωπο του «Greenwashing», δηλαδή των παραπλανητικών στοιχείων που δίνονται γύρω από την προσαρμογή των εταιρειών στα θέματα ESG. Το τυρί πρακτικά υπάρχει, αλλά υπάρχει και η... φάκα.

Ήδη στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού ξεκίνησαν να πέφτουν τα πρώτα βαριά πρόστιμα.

 

SHELL: Για να πάρετε ένα παράδειγμα, δείτε την περίπτωση της Shell στην Ολλανδία. Για τέταρτη(!) φορά σε ένα χρόνο, ο φορέας που ελέγχει τις διαφημίσεις έκρινε ότι καμπάνια της που σχετίζεται με την προσπάθεια να μειώσει την εκπομπή καυσαερίων είναι «παραπλανητική» και πρέπει να αποσυρθεί.

Η τελευταία καμπάνια αφορούσε μια «αποζημίωση» που μπορεί να πληρώνει ο καταναλωτής για να προστατευτεί το περιβάλλον από την κατανάλωση του καυσίμου. Ωστόσο η αρχή έκρινε ότι η Shell δεν μπορεί να αποδείξει ότι προστατεύοντας δάση ή φυτεύοντας δέντρα μηδενίζει το κακό που προκαλεί το πετρέλαιο.

Σε αυτή την τελευταία υπόθεση, η Shell έχει δύο εβδομάδες περιθώριο να ασκήσει έφεση…

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v