Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Οκτ 31 2022

Μικροί-μεγάλοι ψηφίζουν τώρα… D2C *Το αγκάθι στο ραντεβού Σκρέκα με αλυσίδες εστίασης *Πονοκέφαλος για Μουζάκη

Μικροί-μεγάλοι ψηφίζουν τώρα… D2C *Το αγκάθι στο ραντεβού Σκρέκα με αλυσίδες εστίασης *Πονοκέφαλος για Μουζάκη

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ Ι: Τι κοινό μπορεί να έχουν ονόματα όπως η P&G, η Nestle, η Unilever και η BIC ΒΙΟΛΕΞ πέρα του ότι διαθέτουν προϊόντα ευρείας κατανάλωσης; Θέλουν και κάποιες το έχουν κάνει πράξη και στην Ελλάδα να φθάσουν απευθείας στους καταναλωτές. Αυτό το πετυχαίνουν δημιουργώντας τις δικές τους διαδικτυακές υπηρεσίες, σε μια προσπάθεια να έχουν σταθερή ροή εσόδων και μειωμένο κόστος διάθεσης, λέει η McKinsey.

Αυτή τη δυνατότητα έχει πλέον και η BIC ΒΙΟΛΕΞ, που προσέθεσε πρόσφατα στους εταιρικούς σκοπούς της τη δυνατότητα να εμπορεύεται τα προϊόντα που παράγει ή αντιπροσωπεύει, απευθείας ή/και μέσω τρίτων «επιγραμμικών» πλατφορμών.

 

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΙΙ: Το D2C εμπόριο, δηλαδή όταν ο παραγωγός πουλά τα προϊόντα που παράγει απευθείας στους καταναλωτές από το e-shop του, δεν είναι φυσικά ελληνική πατέντα. Το ενδιαφέρον σε αυτό είναι ότι το 55% των καταναλωτών, όπως προκύπτει από διεθνείς έρευνες, προτιμούν να ψωνίζουν απευθείας από τους παραγωγούς παρά από τους λιανοπωλητές. Αν διερωτάστε τι ψωνίζουν, πρόσφατη έρευνα της Nielsen έδειξε ότι οι δημοφιλείς κατηγορίες είναι: τροφές για κατοικίδια, κρέας, αλκοολούχα, προϊόντα προσωπικής φροντίδας, αλλά και για το σπίτι, αναψυκτικά, φρούτα και λαχανικά.

Στα top των top προϊόντα ανήκουν καφές, καλλυντικά, πάνες, αρώματα, τροφές για τα κατοικίδια και οι βιταμίνες. Και επειδή στη στήλη αρέσουν τα στατιστικά, στη Γαλλία 1 στις 18 διαδικτυακές παραγγελίες γίνονται μέσω D2C. Μία στις 17 στη Γερμανία, 1 στις 59 στην Ιταλία, 1 στις 52 στην Ισπανία και 1 στις 31 στη Μεγάλη Βρετανία.

Δυστυχώς στοιχεία για την Ελλάδα δεν υπάρχουν.

 

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΙΙΙ: Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο από την έρευνα της Nielsen είναι ποιες ηλικίες στρέφονται περισσότερο στις ηλεκτρονικές αγορές. Όσο και αν φαίνεται παράδοξο, οι γενιές Ζ και Β έχουν δείξει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε ό,τι αφορά τις διαδικτυακές αγορές σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2020. Η Generation Ζ είναι νέοι έως 27 ετών ενώ η Generation Β είναι οι καταναλωτές ηλικίας άνω των 63 ετών.

Κοινώς, εκτός από τους νέους, τόπο και στην τρίτη ηλικία!

 

LURPAK: Το γνωστό βούτυρο παραμένει το σημαντικότερο προϊόν για την ARLA Foods Ελλάς, οι πωλήσεις της οποίας αυξήθηκαν πέρυσι 13%. Η θυγατρική του γνωστού βορειοευρωπαϊκού ομίλου παρά τη «σκιά» στην οικονομία προσβλέπει σε νέα αύξηση τζίρου και κερδών και τη φετινή χρονιά.

Όμως η διοίκησή της εκφράζει ανησυχία για ενδεχόμενη καθυστέρηση επενδυτικών σχεδίων λόγω της κατάστασης της οικονομίας.

 

ALDI: Το αντίπαλο δέος της Lidl, η γερμανικών συμφερόντων αλυσίδα discount που ήρθε, είδε και απήλθε από την Ελλάδα, προχωρά σε αυξήσεις στις αμοιβές των εργαζομένων της στη Μεγάλη Βρετανία για τρίτη φορά μέσα σε ένα χρόνο. Ο τέταρτος μεγαλύτερος λιανέμπορος τροφίμων της χώρας αυξάνει τις αμοιβές 5% στις 26.000 υπαλλήλους του από τον Ιανουάριο.

Και δεν είναι η μοναδική. Αρκετές αλυσίδες που δραστηριοποιούνται στο Ηνωμένο Βασίλειο αύξησαν εφέτος τους μισθούς των υπαλλήλων τους δύο ή τρεις φορές, καθώς προσπαθούν να διατηρήσουν το έμπειρο προσωπικό και να προσελκύσουν νέους.

 

ΕΣΤΙΑΣΗ: «Καίγονται» οι εστιάτορες για συνάντηση με τον υπουργό Ενέργειας. Το ραντεβού που είχαν αυτή την εβδομάδα (Τετάρτη 26/10) ακυρώθηκε επειδή ο Κ. Σκρέκας έπρεπε να δώσει το παρών στη Βουλή για την ψήφιση νομοσχεδίου του ΥΠΕΝ. Μεσολάβησαν στο μεταξύ και οι ανακοινώσεις για τις επιδοτήσεις του Νοεμβρίου, που όμως δεν κάνουν διαφορά για τους επιχειρηματίες. Το «αγκάθι» είναι ο περιορισμός των 35 KVa που αφήνει στην απέξω τις μεγάλες καταναλώσεις.

Ως εκ τούτου προγραμματίστηκε νέο ραντεβού την άλλη εβδομάδα και το θέμα θα είναι βασικό στην ατζέντα των εκπροσώπων μεγάλων αλυσίδων που θα δουν τον υπουργό.

 

ΜΟΥΖΑΚΗΣ: Αυξημένο αγοραστικό ενδιαφέρον στο ταμπλό του ΧΑ για τη μετοχή του Μουζάκη, η οποία καταγράφει άνοδο από την αρχή του έτους και ειδικότερα από το 0,588 ευρώ της 17ης Αυγούστου σκαρφάλωσε την Πέμπτη στο 0,77 ευρώ.

Πάντως, το νέο διοικητικό συμβούλιο της εισηγμένης καλείται να αντιμετωπίσει μια επιπλέον πρόκληση: Την πολύ μεγάλη αύξηση του ενεργειακού κόστους (παρά τις όποιες κρατικές στηρίξεις), η οποία δεν είναι δυνατόν να μετακυλισθεί σε μεγάλο βαθμό στους καταναλωτές, λόγω του οξύτατου ανταγωνισμού από τις χώρες της Ασίας.

Στα «συν» πάντως της εταιρείας περιλαμβάνονται τα σημαντικά έσοδα από την εκμίσθωση των ακινήτων της, αλλά και η ύπαρξη θετικού καθαρού ταμείου (+1 εκατ. ευρώ στις 30/6/2022).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v