Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Φεβ 3 2023

MIG-SeaJet: Τα επόμενα επεισόδια του νέου σήριαλ-ΚΛΜ: «Δίπλωμα» ΠΡΙΝ το deal-Σφηνάκια για Βιοκαρπέτ, Γήπεδο ΠΑΟ

MIG-SeaJet: Τα επόμενα επεισόδια του νέου σήριαλ-ΚΛΜ: «Δίπλωμα» ΠΡΙΝ το deal-Σφηνάκια για Βιοκαρπέτ, Γήπεδο ΠΑΟ

MIG: Έσπευσε η πλευρά Ηλιόπουλου (της γνωστής SeaJets) να επιβεβαιώσει πλήρως όσα έγραφε χθες πρωί πρωί ο Χαμαιλέοντας, καθώς η τακτική που ακολουθεί έως στιγμής αποτελεί εφαρμογή κατά γράμμα των πρακτικών του λεγόμενου «ακτιβισμού».

Άρχισε να αγοράζει μετοχές κι όταν πέρασε το 5%, προχώρησε σε ανακοίνωση, ενώ ταυτόχρονα (όπως αναφέρουν απολύτως έγκυρες πληροφορίες μας) εστάλη μακροσκελής επιστολή του πληρεξούσιου δικηγόρου, με την οποία ζητούνται στοιχεία και ενημέρωση σε πλήθος ερωτημάτων. Στο επίκεντρο των οποίων βέβαια, (επίσης όπως αναμέναμε) βρίσκεται το deal πώλησης της Attica Group, που επρόκειτο να εγκριθεί την ερχόμενη Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου.

Γράφουμε «επρόκειτο» διότι το επόμενο βήμα του 5,48%, που σύμφωνα με τις ανακοινώσεις ελέγχει ήδη η πλευρά Ηλιόπουλου, κατά πάσα πιθανότητα (να μην πούμε βεβαιότητα) θα είναι να ζητήσει αναβολή της συνέλευσης, (με μέγιστο όριο 20 μέρες, για την εκ νέου σύγκληση της), κάτι που σύμφωνα με τη νομοθεσία δικαιούται να πράξει, ακόμη και άνευ αιτιολογίας.

Οσοι έχουν ενδιαφέρον για τα λεγόμενα δικαιώματα μειοψηφίας γενικώς, θα βρουν εδώ μια έγκυρη απαρίθμηση.

Δεδομένου ότι οι αγορές μετοχών MIG συνεχίζονται (χθες η μετοχή έκανε πάρτι, με άνοδο… 30% φτάνοντας σε κεφαλαιοποίηση τα 68 εκατομμύρια, με όγκο σχεδόν 30 εκατ. τεμάχια, κι αναρριχήθηκε σε επίπεδα που είχε να «δει» από το καλοκαίρι του 2020) ένα ερώτημα είναι αν συνεχίζονται οι αγορές από τις εταιρίες της κας Δέσποινας Ηλιοπούλου, ή από τυχόν τρίτους «υποστηρικτές».

Παράγοντες της αγοράς πάντως, υποστηρίζουν ότι στόχος της πλευράς Ηλιόπουλου, μέσα από τον «ακτιβισμό» της στη MIG θα είναι η διεκδίκηση προνομιακής θέσης συνομιλητή της Πειραιώς, (στη φωτό ο CEO Χρήστος Μεγάλου) για θέματα που συνδέονται ακραιφνώς με την ακτοπλοΐα και τα συμφέροντα της, κι όχι με το μέλλον της ΜΙG.

Η STRIX στην οποία θα περάσει με βάση το deal η Attica είναι θυγατρική της Πειραιώς. Και οι πηγές μας εκτιμούν ότι αυτό που ενδιαφέρει την πλευρά Ηλιόπουλου, είναι είτε η σε εξέλιξη απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την Attica, είτε και η Hellenic Seaways που ήδη της ανήκει.

Όσοι πάντως έχουν αρχίσει να μετράνε τα «κουκιά», πιστεύουν ότι ενδεχόμενο να μπλοκάρει το deal της MIG με την STRIX πολύ δύσκολα θα προκύψει μέσω μετοχικών ψήφων. Κι επιπλέον, ότι η Πειραιώς πέρα απο το 31,2% της ΜΙΓ, έχει πολύ σοβαρούς άσους στο μανίκι της.

 

ΚΛΟΥΚΙΝΑΣ-ΛΑΠΠΑΣ: Χαιρόμαστε όταν βλέπουμε να κλείνει ένα deal μεταξύ εισηγμένων εταιρειών, διότι οι επιχειρηματικές συμφωνίες, αποτελούν την «ψυχή» μιας χρηματιστηριακής αγοράς. Δεν χαιρόμαστε ωστόσο, για ευνόητους λόγους, όταν βλέπουμε μέσα από την υλοποίηση ενός deal να αποκτά αιτιολογία η έως πρότινος ανεξήγητη μεν, αλλά εντελώς εντυπωσιακή άνοδος μιας μετοχής.

Μέσα στο νέο έτος κι ως το τέλος Ιανουαρίου η μετοχή της εταιρείας, έγραψε άνοδο 45%, πίσω μόνο από την «παλαβή» πορεία της μετοχής της Τράπεζας Αττικής (επ' αυτής έχει ήδη αναφερθεί, όχι μία αλλά δύο φορές η στήλη, καυτηριάζοντας το φαινόμενο).

Από την αρχή του έτους συμπεριλαμβανομένων των δυο πρώτων συνεδριάσεων του Φεβρουαρίου (πριν κυκλοφορήσουν οι πληροφορίες για το deal με την πλευρά Κόκκαλη) η μετοχή της ΚΛΜ έγραψε άνοδο κατά…72%.

Όλα αυτά βέβαια ενώ: Στις 8 Δεκεμβρίου η εταιρεία ανακοίνωσε ότι η οικογένεια Λάππα δεν έχει δεχτεί πρόταση εξαγοράς των μετοχών της. Στις 13 Δεκεμβρίου ανακοινώθηκαν ζημιές προ φόρων 855.000 ευρώ, στο εννεάμηνο, έναντι κερδών στο αντίστοιχο προηγούμενο διάστημα.

Σε αυτό το διάστημα η μετοχή ακολουθεί αυτό που λέμε ελαφρώς "πλαγιοκαθοδική" πορεία. Στις 26/01 όμως ανακοινώνεται ότι έγινε από το Πρωτοδικείο δεκτός ο έλεγχος που είχε ζητήσει ο ένας από τους βασικούς μετόχους, ο Λουκάς Σπεντζάρης (προφανώς εναντίον της διοίκησης των υπολοίπων) και έκτοτε ξεκινά η αδιάκοπη… άνοδος, σε ποσοστό που φτάνει, μέχρι χθες, περίπου το… 90%!

Σχεδόν "δίπλωσε" η μετοχή... Ωσάν η απόφαση του δικαστηρίου να αποτέλεσε «κλειδί» των εξελίξεων, τουλάχιστον για όσους φαίνεται να τις ανέμεναν.

 

ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ: Με την Βιοκαρπέτ να τελεί υπό διαπραγμάτευση στο ταμπλό το ΧΑ κάτω από τα 40 εκατ. ευρώ, ο δείκτης P/BV υπολείπεται της μονάδας (λογιστική αξία της 30ης Ιουνίου του 2022 στα 40,5 εκατ. ευρώ) και το P/E είναι μονοψήφιο ακόμη και αν το 2023 τα περσινά κέρδη μειωθούν φέτος κατά 50%!

Η περυσινή χρονιά έκλεισε για τον εισηγμένο όμιλο με κύκλο εργασιών άνω των 230 εκατ. ευρώ, με EBITDA κοντά στα 18 εκατ. και με προ φόρων κέρδη γύρω στα 10 εκατ. ευρώ.

Το 2023 ξεκίνησε ικανοποιητικά σε ότι αφορά τις πωλήσεις σε όγκο, ενώ όπως δείχνουν τα πράγματα, τα περιθώρια κέρδους -λόγω της πορείας της τιμής του μετάλλου- θα κινηθούν σε «κανονικά» επίπεδα, δηλαδή χαμηλότερα από τα περσινά κατά το πρώτο τετράμηνο της χρονιάς.

ΥΓ: Πολύ ελκυστικοί δείκτες και για την Αλουμύλ, το δεύτερο εισηγμένο όμιλο που διαπραγματεύεται στο χώρο του προφίλ αλουμινίου.

 

ΓΗΠΕΔΟ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΥ: «Άσφαιρη» είναι μάλλον η δεύτερη προσφορά που κατατέθηκε για το νέο Γήπεδο του Παναθηναϊκού στο Βοτανικό και στο σχετικό διαγωνισμό που προκήρυξε ο Δήμος Αθηναίων.

Οι πληροφορίες που κυκλοφορούσαν για την κατάθεση δύο τελικώς προσφορών την περασμένη Παρασκευή 27 Ιανουαρίου επιβεβαιώθηκαν, αλλά εκεί που όλοι ανέμεναν πως απέναντι στην κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ- Άκτωρ- Μυτιληναίος, θα βρισκόταν μια εταιρεία μεγάλης κλάσης (σ.σ. developer με εμπειρία μάλιστα από τη μελέτη και κατασκευή γηπέδων) εμφανίστηκε μια άγνωστη -στην ευρύτερη αγορά - εταιρεία.

Σύμφωνα δε με πληροφορίες, στο φάκελο διεκδίκησης της δεν περιέλαβε καν εγγυητική επιστολή, στοιχείο απαραίτητο για έναν διαγωνισμό με χαρακτήρα one off διαδικασίας και υποβολής δεσμευτικής οικονομικής προσφοράς, οπότε εκτιμάται ότι η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Αθηναίων που θα συνεδριάσει την ερχόμενη Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου θα απορρίψει το φάκελο.

Για την ανάδειξη ωστόσο αναδόχου του έργου προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ θα πρέπει να περιμένουμε λίγο ακόμη, καθώς θεσμικά η προσφορά της κοινοπραξίας ΤΕΡΝΑ- Άκτωρ- Μυτιληναίος θα περάσει από τον προβλεπόμενο έλεγχο νομιμοποιητικών εγγράφων, προδιαγραφών κ.τλ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v