Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Μαρ 2 2023

Τέμπη: Οι επόμενες καρατομήσεις, οι εκλογές και το πολιτικό κόστος - Τα «τρελά αγόρια» της Attica Bank - Στο στόχαστρο ΕΚ η Frigoglass

Τέμπη: Οι επόμενες καρατομήσεις, οι εκλογές και το πολιτικό κόστος - Τα «τρελά αγόρια» της Attica Bank - Στο στόχαστρο ΕΚ η Frigoglass

ΤΕΜΠΗ: Με τον πιο τραγικό τρόπο τέλειωσαν οι φανφάρες περί εκσυγχρονισμού των σιδηροδρόμων, πίσω από τις οποίες κρυβόταν η έλλειψη ακόμη και των πλέον στοιχειωδών υποδομών ασφαλείας, με ευθύνη κυβερνητικών υπευθύνων, κρατικών φορέων και της ιδιωτικής εταιρείας Hellenic Train, που λειτουργεί τα τρένα.

Το ντόμινο των παραιτήσεων εύλογο… ιεραρχικά (υπουργός, επικεφαλής ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ), μάλλον θα έχει και συνέχεια. Ο επικεφαλής της Hellenic Train, Maurizio Capotorto (φωτό), θα δυσκολευτεί να εξηγήσει πώς δεχόταν να εκτελούνται τα δρομολόγια, διαφημίζοντας μάλιστα ότι ταξιδεύει τον κόσμο «με σεβασμό στον πολίτη, με ποιότητα και ασφάλεια», υπό αυτές τις συνθήκες! Ασχέτως αν, στην πραγματικότητα, τουλάχιστον μέρος της ευθύνης αυτής ίσως ανήκει και στη μητρική (και κρατική βεβαίως) εταιρεία Ferrovie dello Stato Italiane.

Με τις διαστάσεις που έλαβε η τραγωδία, δεν θα μας κάνει καθόλου εντύπωση αν προσεχώς η ιδιοκτησία των τρένων αλλάξει χέρια. Άλλωστε είναι σχεδόν βέβαιο ότι εφεξής όποιος μπορεί να αποφύγει το τρένο στην Ελλάδα, θα το αποφεύγει, έως ότου πειστεί ότι άλλαξαν τα… κόλπα!

 

ΤΕΜΠΗ ΙΙ: Συνέχεια όμως, πέρα από παραιτήσεις και ποινικές ευθύνες, θα έχει και ο πολιτικός πάταγος, από το μέγεθος της ανθρώπινης τραγωδίας που προέκυψε.

Μέσω του Κώστα Αχ. Καραμανλή, που παραιτήθηκε σχετικά ταχέως, η κυβέρνηση διευκολύνθηκε κάπως στο πολιτικό «damage control». Κατά τα άλλα, όμως, βρίσκεται αντιμέτωπη με το δικό της «Μάτι», στην τελευταία στροφή πριν τις εκλογές.

Προφανώς το μπαράζ παραιτήσεων αποτελεί ορατή διαφορά σε σχέση με τότε, την οποία θα προβάλει. Από την άλλη, όμως, το πολιτικό κόστος είναι πολύ σοβαρό, όταν συνδέεται με το συναίσθημα της κοινής γνώμης.

Οι παραιτήσεις που προαναφέραμε, επιβεβαιώνουν στα μάτια σημαντικής μερίδας πολιτών την ύπαρξη σοβαρών ευθυνών, ενώ σε κάθε περίπτωση προέκυψαν μετά την κυκλοφορία εγγράφων με απανωτές προειδοποιήσεις που φωτογράφιζαν την πλήρη εγκατάλειψη του σιδηροδρομικού δικτύου, την έλλειψη λειτουργικών συστημάτων σηματοδότησης, ανεπαρκή συντήρηση και προσωπικό. Ένα εξ αυτών, δυστυχώς, ήταν και προφητικό, όπως αποδείχθηκε

Ισως δεν είναι ασύνδετο το γεγονός ότι ο υπουργός σε δηλώσεις που έκανε το πρωί από τον τόπο της τραγωδίας μιλούσε σε πρώτο πληθυντικό για τις ενέργειες που θα γίνουν, αλλά παραιτήθηκε «αυτοβούλως» ελάχιστες ώρες αργότερα.

Επίσης, στη συγκεκριμένη υπόθεση δεν υπάρχουν οι συνήθεις δικαιολογίες για «φυσικά φαινόμενα πρωτοφανούς μεγέθους». Το ανθρώπινο λάθος είναι προβλέψιμο και αντιμετωπίσιμο σε τόσο κρίσιμα θέματα. Κάτι που έχει συμβεί εδώ και πολλά χρόνια στα τρένα της υπόλοιπης Ευρώπης.

Κατά συνέπεια, οι πληροφορίες για καθυστέρηση στη διενέργεια των εκλογών, που μάλλον θα επιβεβαιωθούν σύντομα, μόνο τυχαίες δεν είναι.

 

ΤΕΜΠΗ ΙΙΙ: Μπροστά στην τραγωδία των Τεμπών, ίσως να μοιάζει επουσιώδης η παρακάτω επιβεβαιωμένη πληροφορία, η οποία εντούτοις καταδεικνύει την αδυναμία ακόμη κι ενός ιδιωτικού φορέα να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων.

Χθες το πρωί, ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος λειτουργούσε κανονικά, με τους εργαζόμενους να φτάνουν στη δουλειά τους και ανακαλύπτοντας τα νέα της τραγωδίας. Πριν το απόγευμα, η Hellenic Train -που τον διαχειρίζεται- ανακοίνωσε την πλήρη παύση των δρομολογίων, αφήνοντας όλους όσοι την εμπιστεύονται στο «κενό».

Εκτός από τη σωρεία παραπόνων το προηγούμενο διάστημα της τραγωδίας για καθυστερήσεις στα δρομολόγια του Προαστιακού (που αποτελεί μείζον ζήτημα για τη μετακίνηση εργαζομένων), χθες η εταιρεία δεν βρήκε καν μια λύση για τη μετακίνηση των εργαζομένων πίσω στα σπίτια τους.

Στην ερώτηση αν έχει προβλεφθεί η μίσθωση λεωφορείων, ενώ ήδη υπάρχει ο σχετικός στόλος από την παλιά ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεν δόθηκε καμία απάντηση. Είτε είναι σε πανικό είτε είναι σε άρνηση των στοιχειωδών εμπορικών πρακτικών ικανοποίησης του πελάτη, μιλάμε για φάουλ ολκής.

 

FRIGOGLASS: Δεν υποδέχτηκε με καλό μάτι η αγορά το νέο επεισόδιο στο σίριαλ της διάσωσης, τη νέα καθυστέρηση στην υλοποίηση της συναλλαγής και το event of default που ανακοίνωσε χθες η εισηγμένη. Η μετοχή έκλεισε με απώλειες σχεδόν 20%, με την κεφαλαιοποίηση να έχει προσγειωθεί στα 36,7 εκατ. ευρώ.

ΥΓ. Ακούμε πάντως ότι το θέμα δεν πέρασε απαρατήρητο από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και σύμφωνα με πληροφορίες, θα εξεταστεί προκειμένου να ληφθούν, ενδεχομένως, αποφάσεις.

 

ATTICA BANK: Νέα βουτιά κατά 10,59% έγραψε χθες η μετοχή, χάνοντας αθροιστικά σχεδόν το 22% της αξίας της μέσα σε δύο συνεδριάσεις. Το περίεργο είναι ότι στις τρεις τελευταίες συνεδριάσεις της προηγούμενης εβδομάδας έχασε 1,33%, 2,59% και 5%, πηγαίνοντας από την Τετάρτη προς την Παρασκευή.

Χθες, μετά τη συνεδρίαση, κυκλοφόρησε επισήμως η απόφαση του Χρηματιστηρίου (κατόπιν εορτής, αλλά… πάλι καλά να λέμε) να επιβάλει ειδικούς κανονισμούς διαπραγμάτευσης σε μετοχές με διασπορά κάτω του 10%, αρχής γενομένης από την προσεχή Δευτέρα.

Κάτι που μας βάζει στον πειρασμό να σκεφτούμε ότι τα «τρελά αγόρια» που παίζουν τόσο καιρό ξεδιάντροπα τη μετοχή, το έμαθαν πολύ νωρίτερα από μας τους κοινούς θνητούς, επιταχύνοντας την έξοδό τους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v