Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Μαρ 10 2023

Οι δημοσκοπήσεις και η ανοιχτή πληγή της κυβέρνησης *Η Eurobank, τα στεγαστικά και τα ταξίδια σε Λονδίνο-ΗΠΑ *Πικρές αλήθειες για τα τρένα

Οι δημοσκοπήσεις και η ανοιχτή πληγή της κυβέρνησης *Η Eurobank, τα στεγαστικά και τα ταξίδια σε Λονδίνο-ΗΠΑ *Πικρές αλήθειες για τα τρένα

EUROBANK Ι: Μετρούν, ξαναμετρούν στις τράπεζες την επίδραση της αύξησης των επιτοκίων στα δανειακά χαρτοφυλάκια. Η άσκηση και για τη Eurobank (σ.σ. είχε προηγηθεί η Πειραιώς) έβγαλε το ίδιο αποτέλεσμα: τα επιχειρηματικά δάνεια δεν ιδρώνουν ενώ τα στεγαστικά αποτελούν την πλέον ευαίσθητη κατηγορία.

Όπως καταλαβαίνετε, το στρεσάρισμα του στεγαστικού δανειακού χαρτοφυλακίου θα γίνεται σε τακτή βάση και εφόσον χρειαστεί, θα υπάρξουν παρεμβάσεις.

Τα φρέσκα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα που περιμένει η τράπεζα το 2023 εκτιμώνται στα 400 εκατ. ευρώ.

 

EUROBANK ΙΙ: Στο Λονδίνο θα βρεθεί την επόμενη εβδομάδα ο διευθύνων σύμβουλος της Eurobank Φωκίων Καραβίας (φωτ.) και στελέχη της τράπεζας, ενώ στις αρχές Απριλίου θα ταξιδέψουν στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής.

Δεν πρόκειται για ταξίδι αναψυχής αλλά για τα καθιερωμένα road shows που ακολουθούν την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.

 

ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ: Σε γενικές γραμμές αναμενόμενα ως «τάσεις» τα αποτελέσματα της έρευνας της MARC (4-7 Μαρτίου) που παρουσίασε χθες ο AΝΤ1, τα οποία έτσι κι αλλιώς είναι χρήσιμα μόνο ως «φωτογραφία» μιας στιγμής. Φθορά για την κυβέρνηση και το προφίλ του πρωθυπουργού, χωρίς να ανεβαίνει η αξιωματική αντιπολίτευση, αλλά με ενίσχυση αρκετών από τα μικρότερα κόμματα (που δεν έχουν κυβερνήσει), ιδίως στην περίπτωση του ΜέΡΑ 25.

Η αυτοδυναμία γίνεται πιο δύσκολη, όπως επίσης αναμενόταν. Πάντως μέχρι την τρίτη εβδομάδα του Μαΐου, υπάρχει σοβαρός πολιτικός χρόνος. Το βασικό ερώτημα είναι αν η κυβέρνηση θα κάνει λάθη ή θα καταφέρει να «μαζέψει» τις απώλειες.

Το θέμα με τη βουλευτική υποψηφιότητα Κώστα Αχ. Καραμανλή όπως έγκαιρα προειδοποιήσαμε, έχει εξελιχθεί όχι σε απλό λάθος αλλά σε ανοικτή πληγή. Πορεία διαμαρτυρίας στις… Σέρρες (!), απανωτά καρφώματα από φίλιους βουλευτές και μάλιστα «βέρους» καραμανλικούς (προχθές Ρουσόπουλος, χθες ο Κουμουτσάκος), ανηλεές σφυροκόπημα από την αντιπολίτευση.

Κατά τη γνώμη μας, το μόνο ερώτημα πλέον είναι αν αυτή η κατάσταση θα συνεχίζεται για πολύ, «σαμποτάροντας» την προσπάθεια της κυβέρνησης να πείσει ότι υπάρχει ειλικρινής ανάληψη ευθύνης, ή θα διευθετηθεί το ταχύτερο, με πρωτοβουλία του ιδίου του πρώην υπουργού, όπως εμμέσως πλην σαφώς τον καλούν να πράξει οι βουλευτές της παράταξής του, που μιλούν στα κανάλια.

 

ΑΡΑΧΩΒΙΤΗΣ: Το «καλύτερα να μασάς παρά να μιλάς» ταιριάζει απόλυτα στον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, που κατόρθωσε να δημιουργήσει θέμα, σε περίοδο μεγάλης πίεσης για την κυβέρνηση, βαφτίζοντας περίπου «προοδευτική δύναμη» τον… Βελόπουλο.

«Αν ο κ. Βελόπουλος θεωρεί τον εαυτό του προοδευτική δύναμη και συμφωνήσουμε στα βασικά σημεία, στον στόχο μας, στη μετεκλογική συνεργασία, όλα τα συζητάμε», είπε ο... τεράστιος.

Έχει διάφορα τέτοια φυντάνια ο ΣΥΡΙΖΑ, που πετάνε μπαρούφες σε βαθμό που να απορείς για το IQ τους. Οχι ότι δεν υπάρχουν και αλλού βέβαια.

 

ΤΡΕΝΟ: Το δυστύχημα στα Τέμπη ανέδειξε, με τον πλέον τραγικό τρόπο, τη γύμνια του κράτους. Έφερε όμως στο φως και μια άλλη πτυχή: ότι το σιδηροδρομικό εμπορικό έργο της χώρας είναι πρακτικά ανύπαρκτο.

Επιχειρηματίες που μίλησαν στη στήλη λένε ότι δεν επιλέγουν αυτή τη λύση, διότι κανείς δεν γνωρίζει πότε θα φθάσει το εμπόρευμα στον προορισμό του. Το αποφεύγουν, παρότι το κόστος μεταφοράς ενός κοντέινερ μέσω του σιδηροδρόμου είναι 50% μικρότερο από το κόστος της μεταφοράς με φορτηγό.

Το εμπορικό κομμάτι του σιδηροδρόμου χρησιμοποιείται κυρίως για μεταφορά εμπορευμάτων από το λιμάνι του Πειραιά προς τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης. Όμως το έργο είναι πολύ μικρό. Υπολογίζεται ότι δεν ξεπερνά τα 100.000 TEU, όταν η ετήσια δυναμικότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού του Πειραιά ξεπερνά τα 5 εκατομμύρια TEU.

 

ΓΕΜΗ: Με τον «αραμπά» η υπουργική απόφαση για την επιβολή προστίμων στις επιχειρήσεις που δεν συμμορφώνονται με τη νομοθεσία για τη δημοσιότητα στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο.

Η επίμαχη υπουργική απόφαση, που θα έπρεπε να είχε τεθεί σε ισχύ εδώ και αρκετούς μήνες, έχει πάρει ουκ ολίγες παρατάσεις. Σήμερα η στήλη μαθαίνει ότι τελικά θα τη δούμε στον μήνα.

Μένει, βέβαια, να φανεί πότε η υπουργική απόφαση, που είναι έτοιμη όπως υποστηρίζουν κυβερνητικά στελέχη, θα δημοσιευθεί και θα τεθεί σε ισχύ.

 

ΚΑΛΑΘΙ: Μέσα στις επόμενες ώρες πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή με τροπολογία η παράταση ισχύος της πρωτοβουλίας «καλάθι του νοικοκυριού».

Το «καλάθι» θα ισχύσει έως το τέλος Ιουνίου. Τότε θα λήξει και η υπουργική απόφαση που βάζει όρια στο περιθώριο κέρδους.

Αυτό το τελευταίο μέτρο έχει δεχθεί πυρά από αλυσίδες σούπερ μάρκετ και βιομηχανία, που υποστηρίζουν ότι όπως προωθήθηκε, δεν «στέκει νομικά».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v